Inlägg från: Anonym (Kapten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kapten)

Är skägg alltid en turn-off?

Vad säger ni kvinnor? (och män som tänder på män). Är det alltid avtändande med män som har skägg? då tänker jag ett mer ordentligt skägg, inte skäggstubb eller liknande. Givetvis tänker jag att det är ett välvårdat och omskött skägg, inte en stor borste.

Tycker man ofta hör att folk tycker det är avtändande. Jag tycker det är synd, skulle aldrig ta bort mitt skägg för jag trivs i det och har jobbat hårt för att det ska se bra ut, men det är ju synd om alla andra tycker man är ful eller så.

• Svar på tråden Är skägg alltid en turn-off?
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-19 16:50:05 följande:

Massor av män, både kändisar och icke kända, har skägg idag. Och de har partners. 

Förstår inte din fråga riktigt, hur kan du inte förstå att kvinnor gillar olika, och att det är mkt vanligt med skägg idag? 

Jo men oftast har de ju mer åt stubbhållet. Kändisar räknar jag inte, de kan se ut som Gollum och ändå träffa någon.

Nej jag tyckte mest jag såg en trend och ville få andras perspektiv. Blir ju väldigt stelt att gå och fråga folk på stan.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Fult) skrev 2024-03-19 17:08:32 följande:

Tycker att det är fult och oattraktivt, ja. Ser ovårdat ut med skägg. Även om skägget är vårdat.

Okej vad synd. Ser du skillnad mellan ett skägg som är vårdat och ett som bara får växa vilt? Eller ser de lika dana ut allihopa?
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Hh) skrev 2024-03-19 17:07:15 följande:

Älskar skägg! Mycket snyggt och manligt 🤤

Så kul :) Har du någon variant du föredrar?
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-19 17:13:57 följande:

Fast sådant sprider sig från kändisar till vanliga människor. 

Du har sett en trend att kvinnor inte attraheras av skägg? Var då?

Har du svårt att träffa någon? 

Tycker det är den vanligaste åsikten när man tittar på onlineforum. Men jag är beredd att bli motbevisad. Det skulle ju bara vara positivt för mig om jag hade fel i detta fallet.

Nej, jag har väl inte jätteenkelt, men har haft flera förhållanden. Skulle verkligen inte säga svårt.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Fult) skrev 2024-03-19 17:15:48 följande:
    Ja, det är väl klart att man ser skillnad? Eller missförstår jag dig? Tyvärr lika oattraktivt, särskilt med lite längre *ryser*
    Nej du förstod mig rätt, är bara nyfiken.

Okej, haha då tycker du inte om mitt. Är inte ett trollkarlsskägg eller så, men man kan dra i det.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Fult) skrev 2024-03-19 17:22:42 följande:
    Nej, jag skulle inte gilla skägget, men du verkar vara trevlig och rolig, och det är ju ändå det viktigaste.
    Vad snällt sagt av dig, jag försöker så gott jag kan :)
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-19 17:27:54 följande:
    Eftersom många män med skägg har partners så har du svaret där.

Finns liksom inget att bevisa eller motbevisa. Vissa gillar skägg, andra inte. 
    Okej, i mitt senaste förhållande hade jag inget skägg när vi träffades, det växte fram efter ett tag. Inte därför vi gjorde slut.

Jaja, jag tycker mest det vore kul att diskutera, men om du inte får något ut av det så respekterar jag det.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Li) skrev 2024-03-19 17:31:24 följande:

Ja tyvärr är långt skägg = kuf enligt mig. Inte sexigt. Skäggstubb däremot är fint. 

Jag kan själv tycka det blir lite väl mycket om man ser ut som de i ZZ top. Mitt är lite som Kapten Haddocks (därav namnet), men jag kan förstå att det också är för långt för den som gillar stubb.
  • Anonym (Kapten)
    Limajo skrev 2024-03-19 17:37:44 följande:

Jag är mest förtjust i en lite längre stubb men även ett längre skägg (runt 10-15 cm) kan vara snyggt om det är välklippt och välvårdat och sitter på rätt man. Blir det för långt blir det lätt torrt och slitet verkar det som. Har man rätt stil så kan det ändå se bra med långt skägg ut även om det inte är något jag direkt attraheras av - jag har en granne som är musiker men där ingår skägget i hela looken av övervintrad rockgitarrist och det funkar på nåt vis. :)

Sen får det ju inte vara så att skägget finns där för att dölja en klen haka för då skulle jag bli rysligt besviken den dagen skägget ryker. 

Självklart är det viktigt att vårda och ansa det. Ingen gillar ett torrt och mjälligt skägg.

Haha, ja man brukar ju säga att det är männens motsvarighet till smink (bara på skoj såklart).
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Urk) skrev 2024-03-19 18:03:15 följande:

Ja, skägg är äckligt och avtändande. Alltid män som behöver kompensera för något som har det. Spelar ingen roll hur mycket du tvättar det, är ändå ofräscht.

Aha, synd att du känner så. Jag känner inte att jag kompenserar för något. Tycker bara det är kul, och att jag gillar det själv.

Hår är lite lustigt, finns de som tycker hår generellt är äckligt. Jag tycker hår är bra sålänge man sköter det, spelar mindre roll var på kroppen det sitter. Inom rimliga gränser såklart.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-03-19 18:16:20 följande:

Det finns stubb, det finns talibanskägg och allt däremellan. Vilken typ av skägg åsyftas?

Ja, vart går gränsen för dig? Gissar att du inte är ett fan av talibanskägg.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-03-19 18:24:57 följande:
    Klarar du inte av att svara på vilken typ av skägg du avser?
    Det är upp lite till tolkning, men längre än skäggstubb skrev jag i trådstarten. Tänk ett Kapten Haddock skägg, kanske upp till ett "vikingskägg". Allt från 2 till 20 cm? Jag kan leta bilder om det underlättar?

• Anonym (Kapten)
    Anonym (Jo) skrev 2024-03-19 18:36:33 följande:

Jag tycker att ett välvårdat skägg är tändande och manligt. Jag har precis träffat en man som har ?mer än stubb? och det är klädsamt. Dock lite ovant att pussa ngn med skägg! 

Men! En fråga till dig då TS, om man fikar och ngt spills i skägget, vill man höra det då? 

Haha, för egen del uppskattar jag om du lite försiktigt påpekar att jag har något i skägget. Jag är alltid noga med hur jag äter och rengör om jag spiller, men det skulle ju kunna vara så att man har så trevligt med den man fikar med att man blir distraherad :)
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-03-19 18:41:00 följande:
    Ett kapten Haddock skägg är nog mer än jag klarar av.
    Okej :) Ledsen om jag var otydlig, men bra att veta att jag ska komma med exempel nästa gång.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Ja) skrev 2024-03-19 18:47:40 följande:

Att se ut som en apa i ansiktet är inte attraktivt. Ner med äcklig ansiktsbehåring.

Det var lustiga apor du sett, tur för egen del att det verkar finnas de med annan åsikt.
  • Anonym (Kapten)
    Reclaimyourself skrev 2024-03-19 18:52:24 följande:

En skönhet klär som bekant i allt, även i skägg! 😉
    Men skägg är tyvärr inget jag föredrar. Jag tycker att det ofta gör att mannen ser 10-20 år äldre ut än om han är slätrakad. 
    En liten skäggstubb kan däremot vara sexigt!
    Om du trivs med att ha skägg så strunta i vad andra tycker! En man som trivs med sig själv och sitt utseende är attraktivt! Och den rätta kvinnan för dig kommer älska dig med eller utan skägg! 😃

Det med ålder kan jag skriva under. Tar jag bort mitt skägg kan man tro att jag precis gått ut gymnasiet. Fördelen nu är ju att jag aldrig behöver visa ID på Systemet.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (A) skrev 2024-03-19 19:04:33 följande:

Tycker inte att skägg är attraktivt men det är ju en smaksak. 

Så är det, tur vi kan tycka olika :)
  • Anonym (Kapten)

Oj nu var det många nya svar. Tycker några kan hålla bättre ton. Såklart måste man inte tycka om skägg, men det är onödigt att vara nedlåtande och kalla folk för äckel eller liknande.

Svar på tråden Är skägg alltid en turn-off?