• Anonym (Kapten)

Är skägg alltid en turn-off?

Vad säger ni kvinnor? (och män som tänder på män). Är det alltid avtändande med män som har skägg? då tänker jag ett mer ordentligt skägg, inte skäggstubb eller liknande. Givetvis tänker jag att det är ett välvårdat och omskött skägg, inte en stor borste.

Tycker man ofta hör att folk tycker det är avtändande. Jag tycker det är synd, skulle aldrig ta bort mitt skägg för jag trivs i det och har jobbat hårt för att det ska se bra ut, men det är ju synd om alla andra tycker man är ful eller så.

• Svar på tråden Är skägg alltid en turn-off?
  • Anonym (Fult)
    Anonym (Kapten) skrev 2024-03-19 17:19:35 följande:
    Nej du förstod mig rätt, är bara nyfiken.

Okej, haha då tycker du inte om mitt. Är inte ett trollkarlsskägg eller så, men man kan dra i det.
    Nej, jag skulle inte gilla skägget, men du verkar vara trevlig och rolig, och det är ju ändå det viktigaste.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Kapten) skrev 2024-03-19 17:18:28 följande:
    Tycker det är den vanligaste åsikten när man tittar på onlineforum. Men jag är beredd att bli motbevisad. Det skulle ju bara vara positivt för mig om jag hade fel i detta fallet.

Nej, jag har väl inte jätteenkelt, men har haft flera förhållanden. Skulle verkligen inte säga svårt.
    Eftersom många män med skägg har partners så har du svaret där.

Finns liksom inget att bevisa eller motbevisa. Vissa gillar skägg, andra inte. 
  • Anonym (Li)

Ja tyvärr är långt skägg = kuf enligt mig. Inte sexigt. Skäggstubb däremot är fint. 

• Limajo

Jag är mest förtjust i en lite längre stubb men även ett längre skägg (runt 10-15 cm) kan vara snyggt om det är välklippt och välvårdat och sitter på rätt man. Blir det för långt blir det lätt torrt och slitet verkar det som. Har man rätt stil så kan det ändå se bra med långt skägg ut även om det inte är något jag direkt attraheras av - jag har en granne som är musiker men där ingår skägget i hela looken av övervintrad rockgitarrist och det funkar på nåt vis. :)

Sen får det ju inte vara så att skägget finns där för att dölja en klen haka för då skulle jag bli rysligt besviken den dagen skägget ryker. 

• Anonym (Kapten)
    Anonym (Fult) skrev 2024-03-19 17:22:42 följande:
    Nej, jag skulle inte gilla skägget, men du verkar vara trevlig och rolig, och det är ju ändå det viktigaste.
    Vad snällt sagt av dig, jag försöker så gott jag kan :)
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-19 17:27:54 följande:
    Eftersom många män med skägg har partners så har du svaret där.

Finns liksom inget att bevisa eller motbevisa. Vissa gillar skägg, andra inte. 
    Okej, i mitt senaste förhållande hade jag inget skägg när vi träffades, det växte fram efter ett tag. Inte därför vi gjorde slut.

Jaja, jag tycker mest det vore kul att diskutera, men om du inte får något ut av det så respekterar jag det.
  • Anonym (Kapten)
    Anonym (Li) skrev 2024-03-19 17:31:24 följande:

Ja tyvärr är långt skägg = kuf enligt mig. Inte sexigt. Skäggstubb däremot är fint. 

Jag kan själv tycka det blir lite väl mycket om man ser ut som de i ZZ top. Mitt är lite som Kapten Haddocks (därav namnet), men jag kan förstå att det också är för långt för den som gillar stubb.
  • Anonym (Kapten)
    Limajo skrev 2024-03-19 17:37:44 följande:

Jag är mest förtjust i en lite längre stubb men även ett längre skägg (runt 10-15 cm) kan vara snyggt om det är välklippt och välvårdat och sitter på rätt man. Blir det för långt blir det lätt torrt och slitet verkar det som. Har man rätt stil så kan det ändå se bra med långt skägg ut även om det inte är något jag direkt attraheras av - jag har en granne som är musiker men där ingår skägget i hela looken av övervintrad rockgitarrist och det funkar på nåt vis. :)

Sen får det ju inte vara så att skägget finns där för att dölja en klen haka för då skulle jag bli rysligt besviken den dagen skägget ryker. 

Självklart är det viktigt att vårda och ansa det. Ingen gillar ett torrt och mjälligt skägg.

Haha, ja man brukar ju säga att det är männens motsvarighet till smink (bara på skoj såklart).
  • Anonym (Urk)

Ja, skägg är äckligt och avtändande. Alltid män som behöver kompensera för något som har det. Spelar ingen roll hur mycket du tvättar det, är ändå ofräscht.

• Anonym (Kapten)
    Anonym (Urk) skrev 2024-03-19 18:03:15 följande:

Ja, skägg är äckligt och avtändande. Alltid män som behöver kompensera för något som har det. Spelar ingen roll hur mycket du tvättar det, är ändå ofräscht.

Aha, synd att du känner så. Jag känner inte att jag kompenserar för något. Tycker bara det är kul, och att jag gillar det själv.

Hår är lite lustigt, finns de som tycker hår generellt är äckligt. Jag tycker hår är bra sålänge man sköter det, spelar mindre roll var på kroppen det sitter. Inom rimliga gränser såklart.
Svar på tråden Är skägg alltid en turn-off?