Hur gör vi nu?
För att undgå situationen så skulle du själv ha ringt föräldrarna innan ni lämnade skolan. Du har också det ansvaret som förälder.
För att undgå situationen så skulle du själv ha ringt föräldrarna innan ni lämnade skolan. Du har också det ansvaret som förälder.
Anonym (..): Vad jag skulle ha gjort i den situationen är totalt irrelevant.
Men för att ts ska slippa hamna i samma situation, oavsett utgång, så bör hon ringa föräldrarna för att avklara innan de åker hem.
Ts har ett ansvar som förälder att dubbelkolla art barnet faktiskt får bli med hem.
Nej! Men om föräldrarna till barnet
vägrar samarbeta och kräver att ts ska åka och lämna barnet trots att hon är tydlig med att hon inte kan, så har hon inget. Hon kan inte låta barnet sova över för föräldrarna kräver att barnet ska hem, samtidigt vägrar föräldrarna åka och hämta barnet. alltså ringa socjouren och säga att barnet är överlämnad och föräldrar vägrar hämta. då hämtar dom barnet sen vilka konsekvenser det blir för barnets föräldrar, dom får skylla sig själva.
TS har faktiskt inte ansvar att lämna ett barn som bara dök upp i hennes hem! Ts tog aldrig hem ett barn, barnen gick hem själva! Om ens barn inte kan gå själv hem utan att springa till sina Kompisar utan att fråga då ska man inte låta sitt barn att gå hem själv.
Hermis123: Så varför svarar du på mitt inlägg? Ett inlägg du inte har läst.
Det blir lite märkligt att svara "Goddag skaft" på ett inlägg man inte har läst. Och sedan hävda att man visst har läst det, trots att det är tydligt att man inte gjort.
Så om du ska svara på mitt inlägg så får du faktisk ta och läsa mitt inlägg. Inte blanda in socialjouren eller vem som har ansvarer över barnen eftersom det inte omhandlar mitt inlägg.
Spucks: Jag pratar om en objuden gäst.
Ts bör planera kompisbesök i förväg så att denna situationen inte uppstår igen. Och det gör man lättast genom att prata med sina barns kompisara föräldrar. Ha en kommunikation med dessa.
Situation som ts befann sig i igår, hade redan hänt och kan inte göras ogjord. Så att diskutera den mer är helt onödigt.
Exakt, en objuden gäst. Så igen: hur ska TS göra för att säkerställa att en OBJUDEN(!) gäst får komma till dem? Och detta INNAN den objudna gästen kom?
Varför svarar du inte på frågan hur TS ska göra konkret för att säkerställa att inget objuden barn kommer till henne som enligt föräldrarna inte får komma.
Ge en steg för steg anvisning, tack!