Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Otrohet, något från savannen?

Anonym (Kvinna 45) skrev 2024-03-22 19:34:16 följande:
    Du är nog en av de få kvinnor jag hört med liknande syn på äktenskapet 👍🏻
    Har än idag inte träffat någon,som levt lycklig i alla sina dagar. Jag förväntade mig en lynchning för att jag anser man kan vänta med trohet till man uttalar ett löfte om det. Vet inte, men när jag dejtat har jag aldrig hört något om en magisk gräns när jag förväntas avge kyskhetslöfte till den jag träffar?

Inga löften = inga krav = ingen otrohet.

Då är du ju också öppen med att du ligger med andra. Så då vet ju din partner om det och kan välja själv. 

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (?) skrev 2024-03-24 18:00:06 följande:
    Om du nu tänker till.  Vad hur hade din kille reagerat om du berättade att du hade haft sex med någon annan? Samt hävdat att det inte var otrohet då ni inte uttryckligen kommit överens om det.
    Grejen är väl att man inte berättar det. De som förespråkar otrohet brukar ofta köra med ?det man inte vet lider man inte av?. Sedan kan de försvara sitt svek med att de inte lovat något och därför är de inte otrogna.

Det konstiga är att de innerst vet att partnern inte gillar det, och det är därför de inte vågar stå för det. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (?) skrev 2024-03-25 09:32:52 följande:

Varför landar dessa trådar alltid i en diskussion att det borde i vissa lägen vara ok att vara otrogen i smyg då 
    jag inte får sex hemma
    vi har inte lovat varandra något väldigt utryckligt
    det är i den mänskliga naturen att ha sex med flera
    så illa är det inte och kan till och med vara positivt för relatioen

Folk vill hitta skäl till vara otrogna så de slipper dåligt samvete. De vill rättfärdiga sitt agerande. Om man vet att man agerar moraliskt korrekt behöver man inga ursäkter. 

Innerst inne tror jag det handlar om respektlöshet. De respekterar inte sin partner tillräckligt. 

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (anonym) skrev 2024-03-26 17:39:47 följande:
    Så om man är ett etablerat par så är det ok att ligga med andra bakom ryggen så länge man inte tydligt sagt att man bara ska hålla sig till varandra?
    Det lustiga är att de som tycker så ändå gör det bakom ryggen på sin partner. Dvs innerst inne vet de att det inte är ok för partnern, men de vågar inte berätta. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Savann) skrev 2024-03-26 19:54:37 följande:
    Det har jag inte sagt. Var inte om det är ok att ligga med andra som min fråga handlade om.
    Tycker du det är ok att ligga med någon annan om man inte lovat varandra trohet?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Savann) skrev 2024-03-26 20:21:23 följande:
    Vad jag tycker om det hör inte hit.

Ok, ja ett icke-svar är också ett svar. Speciellt på den frågan. 

• Anonym (Mimmi)
    New Dawn skrev 2024-03-27 10:17:20 följande:
    Du har verkligen misslyckats med att de understrukna meningarna. 

Du visar ingen förståelse för att gifta kan ändra sig och senare i livet vilja skiljas. Du dömer och föraktar. 

Du har många egna åsikter. Förutom detta med äktenskap, tycker du att otrohet som beror på starka känslor bör vara mer acceptabel.(!) 
    Du har också en teori om att otrohet räddar många relationer och du skriver tom att du tror att "i dagen fria samhälle vore det kanske bättre med sex med andra för att få ner skilsmässor"

Du får ha vilka åsikter som helst, men försök inte påstå att du inte haft egna åsikter. Påstå inte heller att du bara diskuterar olika förklaringar till varför människor gör som de gör. Du dömer och föraktar och kommer med dina egna slutsatser. 

Till slut skriver du att lathet är orsaken till att relationer inte håller. Även detta är ett hån mot människor som ger upp relationer. Alla relationer har olika situationer. Det är många gånger inte hårt arbete kan rädda relationer. 
    Bra skrivet
Svar på tråden Otrohet, något från savannen?