• Anonym (vill veta)

    Är kollegan intresserad??

    Vet att det varit en del trådar på temat, men inget som besvarar mina frågor riktigt.

    Jag har ett gott öga till en kollega. Vi är båda gifta. Hur ska jag ta saken vidare? Vilka tecken ska jag leta efter hos honom? 

    Vill så gärna ha iaf något verktyg för att förstå situationen bättre!

    PS. Jag vet inte om jag vill vara otrogen.  Kanske. Kanske vill jag prata med min make om öppet förhållande. Allt detta är för mig en skild fråga, så vänligen respektera det. Behöver inga svar om otrohet är bra eller dåligt, tack!

  • Svar på tråden Är kollegan intresserad??
  • Anonym (?)
    Anonym (vill veta) skrev 2024-03-22 12:56:12 följande:
    Är kollegan intresserad??

    Vet att det varit en del trådar på temat, men inget som besvarar mina frågor riktigt.

    Jag har ett gott öga till en kollega. Vi är båda gifta. Hur ska jag ta saken vidare? Vilka tecken ska jag leta efter hos honom? 

    Vill så gärna ha iaf något verktyg för att förstå situationen bättre!

    PS. Jag vet inte om jag vill vara otrogen.  Kanske. Kanske vill jag prata med min make om öppet förhållande. Allt detta är för mig en skild fråga, så vänligen respektera det. Behöver inga svar om otrohet är bra eller dåligt, tack!


    Finns inget säker tecken på om han är intresserad och av vad.

    Han kanske bara tycker ert småflirtande är kul och uppiggande utan att ha några som helst planer på annat
    Eller så går han all-in direkt om du säger att du bokat ett hotellrum på torsdag och att du både kan jobba över och under.

    På nästa jobbfest med mycket sprit så kan du alltid ta och ragga upp honom. Blir det fel skyll på spriten
  • Anonym (vill veta)
    Anonym (?) skrev 2024-03-22 13:00:27 följande:
    Finns inget säker tecken på om han är intresserad och av vad.

    Han kanske bara tycker ert småflirtande är kul och uppiggande utan att ha några som helst planer på annat
    Eller så går han all-in direkt om du säger att du bokat ett hotellrum på torsdag och att du både kan jobba över och under.

    På nästa jobbfest med mycket sprit så kan du alltid ta och ragga upp honom. Blir det fel skyll på spriten
    Vet inte ens hur man raggar upp någon? 
  • Anonym (?)
    Anonym (vill veta) skrev 2024-03-22 13:06:33 följande:
    Vet inte ens hur man raggar upp någon? 
    Lura in honom i ett mörkt hörn och säg säg att dig vill jag ha i natt

    Allternativ, stick tungan i hans öra när ni dansar
  • Anonym (vill veta)
    Anonym (?) skrev 2024-03-22 13:15:42 följande:
    Lura in honom i ett mörkt hörn och säg säg att dig vill jag ha i natt

    Allternativ, stick tungan i hans öra när ni dansar
    Ok, du är inte serlös...
  • Anonym (Tänk efter före)

    Innan du börjar fundera på vad han eventuellt vill och kan så måste du först komma underfund med vart du står i detta? Vill du ha en flirt? Vill du ligga? Vill du något mer stadigt som kk eller förhållande?  Är du beredd på konsekvenserna?  

    När du har rett ut det för dig själv , då kan du börja fundera över att försiktigt närma dig honom. 

  • Anonym (Mareld)

    Troligen är ni båda ute efter spänning och bekräftelse. Tänker jag. Om det skulle gå över i en fast relation kommer vardagen förr eller senare och gräset är inte grönare på andra sidan. 


    jag kan relatera till dina tankar. Har själv umgåtts med liknande på senare tid gällande en kollega. Om jag vetat säkert att han skulle uppskattat min uppvaktning hade jag kanske kört på. men man vill inte uppfattas som en galning på sin arbetsplats så man håller sig tillbaka. 


    Jag blir lite nyfiken på dig och din kollega dock. Kan du berätta något mer. Arbetar ni i samma grupp, hur gamla är ni ca ? Finns det barn ? Hur lång relation har du ? Är det något du är missnöjd med eller är det en tillfällig svacka bara eller kanske du rent av är nöjd med livet men bara saknar spänningen eller har sexlivet dött ut ? 

  • Anonym (vill veta)
    Anonym (Mareld) skrev 2024-03-22 13:35:17 följande:

    Troligen är ni båda ute efter spänning och bekräftelse. Tänker jag. Om det skulle gå över i en fast relation kommer vardagen förr eller senare och gräset är inte grönare på andra sidan. 


    jag kan relatera till dina tankar. Har själv umgåtts med liknande på senare tid gällande en kollega. Om jag vetat säkert att han skulle uppskattat min uppvaktning hade jag kanske kört på. men man vill inte uppfattas som en galning på sin arbetsplats så man håller sig tillbaka. 


    Jag blir lite nyfiken på dig och din kollega dock. Kan du berätta något mer. Arbetar ni i samma grupp, hur gamla är ni ca ? Finns det barn ? Hur lång relation har du ? Är det något du är missnöjd med eller är det en tillfällig svacka bara eller kanske du rent av är nöjd med livet men bara saknar spänningen eller har sexlivet dött ut ? 


    Jag har varit gift i ca sex år, tillsammans i 12. har inga gemensamma barn, men min make har barn sedan tidigare. 

    Sexlivet är fortfarande toppen med maken, flera gånger i veckan, högt prioriterat av båda. Men det är stundtals den ENDA connection vi har... Det är en del bråk, ofta kring hans barn. Tycker hans uppfostran har vissa brister, och det påverkar även mig och mitt liv. Men för det mesta skulle jag säga att allt är bra hemma!

    Har ÄNDÅ blivit strakt attraherad av en på jobbet. Som arbetar nära. Gemensamma möten nästan varje dag. Han sa nyligen att det är ett 'nöje' att arbeta med mig. Ibland lägger han handen på min arm när han berättar något. Tycker vi håller ögonkontakt länge (men vet inte vad jag ska benchmarka mot liksom).

    Så hur vet man? Vore ju sjukt pinsamt att berätta att man är lite intresserad, och så är han det definitivt inte?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (vill veta) skrev 2024-03-22 14:30:04 följande:
    Jag har varit gift i ca sex år, tillsammans i 12. har inga gemensamma barn, men min make har barn sedan tidigare. 

    Sexlivet är fortfarande toppen med maken, flera gånger i veckan, högt prioriterat av båda. Men det är stundtals den ENDA connection vi har... Det är en del bråk, ofta kring hans barn. Tycker hans uppfostran har vissa brister, och det påverkar även mig och mitt liv. Men för det mesta skulle jag säga att allt är bra hemma!

    Har ÄNDÅ blivit strakt attraherad av en på jobbet. Som arbetar nära. Gemensamma möten nästan varje dag. Han sa nyligen att det är ett 'nöje' att arbeta med mig. Ibland lägger han handen på min arm när han berättar något. Tycker vi håller ögonkontakt länge (men vet inte vad jag ska benchmarka mot liksom).

    Så hur vet man? Vore ju sjukt pinsamt att berätta att man är lite intresserad, och så är han det definitivt inte?
    Fråga din man hur han hade velat göra i samma situation.
  • Anonym (vill veta)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-22 14:35:23 följande:
    Fråga din man hur han hade velat göra i samma situation.
    Undanbad jag min inte sådana kommentarer? Hur är det med läsförståelsen?
  • Anonym (Watch out)

    Jag förstår att det är svårt att låta bli, men tänk ett steg längre - om ni inleder något och det tar slut, kanske på ett jobbigt sätt, hur ska ni då palla att jobba ihop? 

    Säg att det är han som avbryter - skulle du stå ut med att se honom varje dag, jobba ihop, agera normalt så inte kollegorna fattar, förlänga hjärtesorgen osv. 

    Mitt bästa tips annars för att kolla om han är intresserad är att föreslå en öl efter jobbet eller som nån annan skrev att passa på under aw, jobbfest osv. In vino veritas och så där. Sitt och prata, dansa etc Alkohol lossar både tungan och hämningarna däremot kan det ju slå tillbaka när eftertankens kranka blekhet sätter in dan efter. Men lycka till! 

  • Fjäril kär
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-22 14:35:23 följande:
    Fråga din man hur han hade velat göra i samma situation.
    På vilket sätt vill du att han ska vara intresserad? 
  • Anonym (vill veta)
    Fjäril kär skrev 2024-03-22 15:54:10 följande:
    På vilket sätt vill du att han ska vara intresserad? 
    Vet inte riktigt... Vore bara härligt att inte vara ensam i den här känslan liksom...
  • Anonym (Oj)
    Anonym (vill veta) skrev 2024-03-22 14:48:14 följande:
    Undanbad jag min inte sådana kommentarer? Hur är det med läsförståelsen?
    Hur är det med empatin och respekten? 
  • Anonym (vill veta)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-22 18:13:28 följande:
    Hur är det med empatin och respekten? 
    Inget fel på den? Jag har ju inte gjort något, och du vet ingenting om vad jag och min man är överens om, gällande våra gränser!

    Visar DU respekt mot mig och min frågeställning, här i min tråd? 
  • Fjäril kär
    Anonym (vill veta) skrev 2024-03-22 16:06:42 följande:
    Vet inte riktigt... Vore bara härligt att inte vara ensam i den här känslan liksom...
    Om du vill försiktigt få lite hum om hans åsikter kan du ju alltid lyfta frågan rent generellt. Vad han tycker om folk som träffas/flirtar på arbetsplatsen,  inställning till otrohet etc... samt lite allmänt fiske kring hans egen livssituation.  Intressera dig för hans åsikter och ta det sen vidare därifrån. På så sätt behöver du inte oroa dig för eventuella pinsamheter. 
Svar på tråden Är kollegan intresserad??