• Anonym (Ghosting)

Konfrontera?

Ska man konfrontera en ghostare? Och i så fall vad bör man säga? Handlar om min pojkvän som ghostat mig.

• Svar på tråden Konfrontera?
  • Anonym (Hmm)

Om ni är ett par så kan han väl inte ghosta dig...? I så fall betyder det att relationen är slut.

Vad menar du med ghosta, har det hänt en gång eller flera, hur lång tid rör det sig om, verkar han göra det som straff eller för att han är sur? Du måste berätta lite mer.

• Dexter dot com

Har han ghostat dig dvs avslutat er relation så acceptera och gå vidare. Finns ju ingen anledning att konfrontera eller lägga energi på honom.

• Anonym (Ghosting)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-23 08:52:10 följande:

Om ni är ett par så kan han väl inte ghosta dig...? I så fall betyder det att relationen är slut.

Vad menar du med ghosta, har det hänt en gång eller flera, hur lång tid rör det sig om, verkar han göra det som straff eller för att han är sur? Du måste berätta lite mer.

Jag antar att det är slut då han nu ghostat i 2 veckor. Jag tänker också att är man ett par så ghostar man inte utan gör slut genom kommunikation men antar att han är för feg för det. Han bara slutade svara mig...
  • Anonym (Ghosting)

Dexter: Jag är så trött på att man alltid ska acceptera att man blivit ghostat. Varför ska man det? Speciellt i en relation. Varför ska de alltid få komma undan med så idiotiskt beteende? En gång i tiden var det rak kommunikation som gällde när man gjorde slut.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Ghosting) skrev 2024-03-23 09:03:19 följande:
    Jag antar att det är slut då han nu ghostat i 2 veckor. Jag tänker också att är man ett par så ghostar man inte utan gör slut genom kommunikation men antar att han är för feg för det. Han bara slutade svara mig...
    Ja då är det tyvärr så =/ Om du vill ha ett ordentligt avslut så skicka ett sms att relationen är över och att du går vidare. Då har du varit tydlig och tagit rodret, DU är den som har makten här och han kan vara en tönt om han vill. Efter det behöver du inte ha mer kontakt och kan gå vidare med livet bara.
  • Dexter dot com
    Anonym (Ghosting) skrev 2024-03-23 09:07:17 följande:

Dexter: Jag är så trött på att man alltid ska acceptera att man blivit ghostat. Varför ska man det? Speciellt i en relation. Varför ska de alltid få komma undan med så idiotiskt beteende? En gång i tiden var det rak kommunikation som gällde när man gjorde slut.

För att du har inget att vinna på att lägga energi på en person som beter sig så. Var glad att vara av med honom !
  • Anonym (Magica de Hex)
    Anonym (Ghosting) skrev 2024-03-23 09:03:19 följande:
    Skicka ett rekommenderat brev till honom som han får lösa ut på posten med

"Jag gör härmed officiellt slut, för att du är en feg råtta som inte har stake att göra slut personligen utan bara ghostar. Så, nu är jag lika vuxen som du är, ha ett sunkigt liv och tänk på mig varje gång du slår tån i en dörrkarm, för det är min förbannelse över dig".
  • Anonym (Normaliserat)
    Anonym (Ghosting) skrev 2024-03-23 09:07:17 följande:

Nu för tiden ghostar folk, så psykopatisk. Läsye mycket om varför man avslutar på det sättet( pratar om dejtghosting) det sägs att de som ghostar vill inte såra den andra!!! 

Jag blev ghostad någon gång pch det gjorde mig jätteledsen och förolämpad. Hade varit lättare om man ärligt och sagt att vi inte klickar.Antar folk som ghostar är väldigt egoistiska och vill göra det lätt för sig själva. Fy.

• Anonym (Ghosting)
    Anonym (Normaliserat) skrev 2024-03-23 09:18:46 följande:

Nu för tiden ghostar folk, så psykopatisk. Läsye mycket om varför man avslutar på det sättet( pratar om dejtghosting) det sägs att de som ghostar vill inte såra den andra!!! 

Jag blev ghostad någon gång pch det gjorde mig jätteledsen och förolämpad. Hade varit lättare om man ärligt och sagt att vi inte klickar.Antar folk som ghostar är väldigt egoistiska och vill göra det lätt för sig själva. Fy.

För mig är det inte ens normalt i dejtingstadie och då ska vi inte ens tala om hur onormalt jag tycker att det är att min pojkvän gjort det! 
  • Anonym (?)

Men åk och konfrontera honom då

Svar på tråden Konfrontera?