• Anonym (Ghosting)

Konfrontera?

Ska man konfrontera en ghostare? Och i så fall vad bör man säga? Handlar om min pojkvän som ghostat mig.

• Svar på tråden Konfrontera?
  • Anonym (Ss)

Jag hade ju aldrig känt att bara tystnad kunde bli ett avslut.
    Jag hade ringt upp eller åkt dit och pratat för att få klarhet i vad som pågår.

• Anonym (Ghosting)
    Anonym (Ss) skrev 2024-03-23 09:55:22 följande:

Jag hade ju aldrig känt att bara tystnad kunde bli ett avslut.
    Jag hade ringt upp eller åkt dit och pratat för att få klarhet i vad som pågår.

Känner samma.
  • Anonym (Normaliserat)

Ts, jag tycker att du ska ringa, skriva eller åka och fråga varför han försvann (även om du vet) och tala för honom att en vuxen sund människa bör göra slut verbalt och inte bara drar som en osäker 11 årig.
    Gör det för din egen skull, mentalt kommer att kännas officiellt slut och det blir enklare att gå vidare.

Jag gjorde nåt liknande när han försvann efter flera antal roliga dejter. Messade honom då han svarade inte när jag ringde. Blev ledsen för att jag inte fick svar men förstod att han inte förtjänar mig. 

Han kom tillbaka efter ett halvt år och ville ha mig tillbaka. Träffade honom och var iskall mot honom, inte min avsikt men det blev bara så. Träffade honom bara för att se om jag har känslor kvar. Sedan gick jag vidare. 

Lärdom att inte gå med på att träffa den som ghostar och inte heller svara. 

De som ghostar är fejka, fega, vågar inte göra slut utan tror att de kan bara gå och komma tillbaka när de vill.

Jag vet att jag låter bitter men är trött på att nivån sjunker så lågt och att folk som år 30-45 år gamla beter sig så illa och tycker att det är okej. Och den som vill få klarhet upplevs som en konstig needy människa.

• Anonym (ml-nhöik)
    Anonym (Ghosting) skrev 2024-03-23 09:07:17 följande:

Dexter: Jag är så trött på att man alltid ska acceptera att man blivit ghostat. Varför ska man det? Speciellt i en relation. Varför ska de alltid få komma undan med så idiotiskt beteende? En gång i tiden var det rak kommunikation som gällde när man gjorde slut.

Blir du ofta ghostad? 

Isf behöver du ta en titt på dig själv och varför du väljer killar som beter sig så innan du inleder ett nytt förhållande. <3 

Han lär inte bry sig ett skit om du konfronterar honom så lägg din energi på något annat. 

Har han en vettig mamma/pappa som kommer att bli sura över hans beteende kan du ju kontakta dem och berätta att du inte riktigt vet  om det är slut eller inte då han helt enkelt bara slutat att svara dig. Men att du tänker tolka det som att det är slut och försöka gå vidare. 

• Anonym (E)

Hur länge har ni varit tillsammans? 

Det suger att bli ghostad men det är inget man kan göra åt det. Vad vill du ha egentligen- en förklaring?

Du kommer aldrig kunna veta om förklaringen är ärlig ändå. De flesta säger något diplomatiskt för att inte såra. 

Oavsett vad han säger så är kontentan att  han inte vill vara med dig så att konfrontera honom kommer inte att ge dig någonting. 

Man kan ha en massa åsikter om hur folk borde bete sig och ändå är världen full av personer som beter sig svinigt. Det enda man kan göra är att acceptera det och undvika sådana personer så långt det går. 

• Anonym (E)
    Anonym (ml-nhöik) skrev 2024-03-23 12:38:43 följande:

Blir du ofta ghostad? 

Isf behöver du ta en titt på dig själv och varför du väljer killar som beter sig så innan du inleder ett nytt förhållande. <3 

Han lär inte bry sig ett skit om du konfronterar honom så lägg din energi på något annat. 

Har han en vettig mamma/pappa som kommer att bli sura över hans beteende kan du ju kontakta dem och berätta att du inte riktigt vet  om det är slut eller inte då han helt enkelt bara slutat att svara dig. Men att du tänker tolka det som att det är slut och försöka gå vidare. 

Kontakta föräldrarna är psyko-varning. Det är vad jag skulle tänka om en tjej kontaktade mig om att min son ghostat henne.

Jag tycker självfallet inte att det är ok att ghosta någon och det är inte så jag har uppfostrat sonen men vuxna människor sköter sina egna relationer och blandar inte in föräldrar. 

Enda scenariot där det är rimligt är om man är gift och har barn tillsammans och har en bra relation till svärföräldrarna. 
  • Anonym (Tea)

Har du kollat så han är okej? Kanske råkat ut för en olycka eller dött? 

hur gamla är ni?

• Anonym (g)
    Anonym (E) skrev 2024-03-23 12:57:03 följande:
    Kontakta föräldrarna är psyko-varning. Det är vad jag skulle tänka om en tjej kontaktade mig om att min son ghostat henne.

Jag tycker självfallet inte att det är ok att ghosta någon och det är inte så jag har uppfostrat sonen men vuxna människor sköter sina egna relationer och blandar inte in föräldrar. 

Enda scenariot där det är rimligt är om man är gift och har barn tillsammans och har en bra relation till svärföräldrarna. 

I ett förhållande undrar man väl mest om ens partner råkat ut för något om denne inte svarar så att då kontakta föräldrarna är inte konstigt. För att fråga om något hänt. Jag hade inte haft något emot att låta personen skämmas inför sina föräldrar i en sådan sits även om jag trodde han levde.

Sen kan jag tycka att ghosting inte är applicerbart på förhållanden riktigt, snacka om missbrukat begrepp

• Lynx123

Jag skulle ha blivit ledsen men försökt släppa o gå vidare så snabbt som möjligt. Hade inte gjort någon förnedrande konfrontation.

• Anonym (Ghosting)

Normaliserat: Ghostade han dig igen sen?

• Anonym (HmJ)
    Lynx123 skrev 2024-03-23 16:11:09 följande:

Jag skulle ha blivit ledsen men försökt släppa o gå vidare så snabbt som möjligt. Hade inte gjort någon förnedrande konfrontation.

Det hade jag också gjort
  • EpicF
    Anonym (Ghosting) skrev 2024-03-23 10:00:29 följande:
    Känner samma.
    Så åk och konfrontera honom då. 

Eller acceptera att det är slut. Sörj och gå vidare.
  • Fiona M

Jag trodde ghosta gällde om man bara kände varann ytligt och bröt kontakten, inte om man var ett etablerat par.
    Är du säker på att han är okej och att det inte hänt honom nåt?

• Anonym (Normaliserat)

Nej. Men jag tappade känslor för honom och bröt kontakten. Fick veta efteråt att när han ghostade mig hade han tydligen börjat träffa en annan tjej och när det tog slog med henne ville han mig tillbaka. 
    Antar att ghosta handla om att ha personen som reserv, handlar om ego och om att vara feg.

• Anonym (ml-nhöik)
    Anonym (E) skrev 2024-03-23 12:57:03 följande:

Jag antog att eftersom de är ett eller var iaf, ett par så har hon en egen relation med föräldrarna. Om så inte är fallet ska hon givetvis inte blanda in dem. 

Jag vet att om jag och min partner går isär så skulle mina 'svärisar' vilja att jag tog kontakt med dem för att säga hej då typ och prata lite, inte bara försvinna. 

• Anonym (Tea)
    Anonym (ml-nhöik) skrev 2024-03-23 20:39:17 följande:

Jag antog att eftersom de är ett eller var iaf, ett par så har hon en egen relation med föräldrarna. Om så inte är fallet ska hon givetvis inte blanda in dem. 

Jag vet att om jag och min partner går isär så skulle mina 'svärisar' vilja att jag tog kontakt med dem för att säga hej då typ och prata lite, inte bara försvinna. 

Skulle tro att detta handlar om yngre tonåringar 
  • Anonym (ml-nhöik)
    Anonym (Tea) skrev 2024-03-23 20:45:52 följande:
    Skulle tro att detta handlar om yngre tonåringar 

Det är inte att ge sig den på. Det finns gott om omogna män som inte vågar bete sig som folk när de vill göra slut. 

Min bästa vän (vi är båda över 50) råkade ut för en sån, Hux flux var hon blockad från alla sociala medier och antagligen hade han blockat henne på sin tfn också, eller så vägrade han bara att svara. 

De hade varit ett par i drygt två år och så smått börjat tala om att flytta ihop på hans initiativ. de bor på olika orter, men det är knappa timmen mellan dem så hon åkte dit och ringde på, Det fladdrade i gardinen men han öppnade inte så hon åkte hem och gick vidare med livet. 

Förra månaden ringde han henne (efter åtta månader) och undrade varför hon bara försvann... Är du idiot på riktigt kläckte hon ur sig och sen sa hon att hon är färdig med honom så vänligen kontakta inte mig mer. Jag var där, det var ganska roligt faktiskt att höra hans försök till förklaringar innan hon la på. 

Efter det har hon fått blommor och div presenter. Blommorna tar hon med till sitt jobb (äldreboende) och presenterna skänker hon på sidor där man försöker hjälpa folk med dålig ekonomi. Rätt ofta är det någon som söker ett bidrag till en present, eller en passande present och då kikar hon i sitt lilla förråd om hon har nåt där. 

Han får hållas tänker hon, grejerna kommer ju till nytta och han har det gott ställd så det drabbar ingen fattig. 

Svar på tråden Konfrontera?