• Anonym (Kaffedraken)

    När du varit hos frissan och blivit ett Bombnedslag

    ska killarna se upp då?

    Jag minns en kvinna jag skulle träffa. Hon hade fixat håret och sminkat sig lite extra. Hon var jättefin och strålade. Hennes väninnor skrev "nu får killarna se upp" och "nu måste du ju träffa någon"

    Har du varit med om att väninnorna sagt liknande till dig när du har blivit ett Bombnedslag? Du måste helt enkelt träffa en man nu, när du är så oemotståndlig. Dessförinnan så var det mindre chanser att du skulle träffa nån.

  • Svar på tråden När du varit hos frissan och blivit ett Bombnedslag
  • Anonym (Fiaskot)

    Nej. Skulle mina vänninor prata sånt banalt trams skulle jag byta vänskapskrets.

  • Anonym (Emma)

    Haha nä, man måste ha rätt förutsättningar från början. 
    Klart att en ny frisyr el hårfärgning gör en skillnad för utseendet , men det ändrar ju inte hur ansiktet och kroppen ser ut. En bra frisyr och hårfärg kan däremot framhäva de vackra drag som redan fanns där. ☺️

  • Anonym (Årets man)

    Nu bara slänger du ur dig random fraser du läst och av nån anledning blivit upprörd över.

    VARFÖR är du upprörd?

  • Anonym (Igen?)

    Du har tagit upp detta med den här kvinnan efter frisörbesök flera gånger i flera år.
    Vad är det du hakar upp dig på så otroligt mycket att du återkommer till henne om igen?

    Det kanske var en kvinna med dåligt självförtroende och hennes nya frisyr kanske framhävde fina drag, ibland kan en ny frisyr ta fram nya drag men inte ser annars, en ny hårfärg kan också göra att man ser annorlunda ut.
    Med då lite smink kände hon sig väldigt fin då, en klippning kan göra att man känner sig fräschare och lite smink kan göra att man ser piggare ut.

    Hennes vänner ville väl peppa henne lite och säga att hon passade bra i sin nya frisyr och med lite extra smink som kan vara kul att prova tyckte väl alla att hon såg lite uppfiffad ut och ville vara snälla och vänliga mot henne.

    Men varje gång du tar upp det verkar du tycka att det är något fel med det,
    varför det? dom andra kvinnorna ville ju bara vara snälla när dom sa att hon såg
    bra ut.
    Tror inte alls att dom menade att hon inte kunde träffa någon innan men hennes självförtroende kanske höjdes när hon kände sig fin och uppfiffad med ny frisyr och smink som kan framhäva t ex ögonfärg mm.

    Du vänder det till något negativt när vännerna ville vara positivt och vara snäll mot henne och säga att hon såg bra ut. 

    Vad är det du är så anmärkningsvärt att hennes kompisar tyckte att hon var fin?

  • Anonym (Mupp)

    Nä, det har jag aldrig varit med om. Jag aldrig behövt ändra min frisyr för att träffa män heller för den delen, det har gått utmärkt ändå. 

    Frågan är vad du är ute efter med en då konstig fråga, vad är det kvinnor gör som stör dig den här gången? 

  • Fiona M

    Du startade idag en tråd där du frågade  hur påverkar det ditt liv och din vardag  och här undrar jag samma sak. Vad rör det dig hur andra peppas? Varför tar du upp det flera år efter att du läste det, vad är det som gnager?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mupp) skrev 2024-03-25 09:27:34 följande:

    Nä, det har jag aldrig varit med om. Jag aldrig behövt ändra min frisyr för att träffa män heller för den delen, det har gått utmärkt ändå. 

    Frågan är vad du är ute efter med en då konstig fråga, vad är det kvinnor gör som stör dig den här gången? 


    Jag tänker på det med att män anklagas för att vara ytliga. Jag undrar om kvinnor själva bidrar till objektifieringen av kvinnor. I det här fallet så hade hon ju ansträngt sig och gått till frissan. Nu måste hon ju träffa någon. Och killarna får se upp. Är det för att hon nu blev en Femme Fatale? Då står pojkarna på rad. Som Björn Skifs sjöng.
Svar på tråden När du varit hos frissan och blivit ett Bombnedslag