• Anonym (Oj)

    Tjej besatt av pojkvän- ignorerar mig

    Hur får jag han att freaking sluta svara på hennes meddelande? 
     
    Börjar med att min pojkvän är en sucker för uppmärksamhet. 
    Han har fått en 17år yngre tjej efter sig. Dom är i samma bransch och hon började skriva till han för han troligen är cool och ball. Samt han söker personal. 
     
    Nu har han gått och blivit denna bruds freaking psykolog och värsta coachen i dejtingvärlden. Hon är verkligen totalt ostabil. 
    Ringer och gråter. Skickar långa texter. 
     
    Jag har påtalat för min pojkvän att det är weird. Samt obekvämt för mig. Dessutom har han en tidigare otrohetshistoria, vilket get mig hjärnspöken.  Han får väl fortfarande vara en "cool snubbe" för henne, men inte så hon ska skicka 100sms om dagen. Har verkligen gått från 0 till massor på korttid. 
    Han "förstår", men tycker ju synd om denna brud. "Han kan ju inte bara ghosta henne"...  Han säger att han ska försöka, men jag är tvek. 
     
    Vad gör jag? Kontaktar henne? Slå han i huvudet? Jobbar mer på mig själv?
  • Svar på tråden Tjej besatt av pojkvän- ignorerar mig
  • Anonym (köbj Önä)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-23 20:55:20 följande:
    Tjej besatt av pojkvän- ignorerar mig
    Hur får jag han att freaking sluta svara på hennes meddelande? 
     
    Börjar med att min pojkvän är en sucker för uppmärksamhet. 
    Han har fått en 17år yngre tjej efter sig. Dom är i samma bransch och hon började skriva till han för han troligen är cool och ball. Samt han söker personal. 
     
    Nu har han gått och blivit denna bruds freaking psykolog och värsta coachen i dejtingvärlden. Hon är verkligen totalt ostabil. 
    Ringer och gråter. Skickar långa texter. 
     
    Jag har påtalat för min pojkvän att det är weird. Samt obekvämt för mig. Dessutom har han en tidigare otrohetshistoria, vilket get mig hjärnspöken.  Han får väl fortfarande vara en "cool snubbe" för henne, men inte så hon ska skicka 100sms om dagen. Har verkligen gått från 0 till massor på korttid. 
    Han "förstår", men tycker ju synd om denna brud. "Han kan ju inte bara ghosta henne"...  Han säger att han ska försöka, men jag är tvek. 
     
    Vad gör jag? Kontaktar henne? Slå han i huvudet? Jobbar mer på mig själv?

    Tar hans tfn och skriver ett meddelande där du förklarar att han inte längre vill ha någon kontakt med henne, önskar henne lycka till i livet och så blockar du hennes telefonnummer. 


    Eller talar om för honom att det är sjukt oattraktivt med bekräftelsekåta människor och att han gör sig till åtlöje genom att tillåta henne hålla på vara för att få en boost. 


    Eller så säger du att hon behöver proffshjälp för sitt mående och att det shysstaste mot henne är att hänvisa henne till vårdcentralen tex och sen avsluta kontakten med henne. 


    Eller så säger du kort och gott att hans kontakt med henne förstör ert förhållande och kan han inte hålla det på en normal nivå, dvs ett och annat sms i veckan som med vilken annan vän som helst så får han avsluta kontakten eller ert förhållande. 


     

  • Anonym (f)

    Vad konstigt att anonyma inlägg i en grupp på Facebook börjar postas här... dramaqueens

  • Anonym (f)

    Inlägget har 91 kommentarer.... inget mer originellt än att igen sno någon annans problem?

  • Anonym (Oj)
    Anonym (f) skrev 2024-03-23 21:17:00 följande:

    Inlägget har 91 kommentarer.... inget mer originellt än att igen sno någon annans problem?


    Men gud, låt mig lägga mitt inlägg i vilket forum jag vill.. stör det dig eller va?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (f) skrev 2024-03-23 21:15:43 följande:

    Vad konstigt att anonyma inlägg i en grupp på Facebook börjar postas här... dramaqueens


    Låt mig lägga mitt inlägg i vilket forum jag vill. Har du inget vettigt att kommentera så låt bli..
    Har panik över situationen då den påverkar mitt förhållande och mående
  • Anonym (Oj)
    Anonym (köbj Önä) skrev 2024-03-23 21:03:33 följande:

    Tar hans tfn och skriver ett meddelande där du förklarar att han inte längre vill ha någon kontakt med henne, önskar henne lycka till i livet och så blockar du hennes telefonnummer. 


    Eller talar om för honom att det är sjukt oattraktivt med bekräftelsekåta människor och att han gör sig till åtlöje genom att tillåta henne hålla på vara för att få en boost. 


    Eller så säger du att hon behöver proffshjälp för sitt mående och att det shysstaste mot henne är att hänvisa henne till vårdcentralen tex och sen avsluta kontakten med henne. 


    Eller så säger du kort och gott att hans kontakt med henne förstör ert förhållande och kan han inte hålla det på en normal nivå, dvs ett och annat sms i veckan som med vilken annan vän som helst så får han avsluta kontakten eller ert förhållande. 


     


    Önskar verkligen jag vågade göra det första du skrev om att ta hans mobil och skriva det där..
    Börjar nästan känna att han njuter av det, att han känner sig sedd och behövd för att en så pass yngre kvinna kontaktar honom. Det äcklar mig lite.. 
  • Anonym (Ffo)

    Jag tror det är mer än han säger. Jag har haft kontakt med en gift man som var väldigt flörtig när vi sågs, vilket ledde till känslor från mitt håll. Jag blev också instabil av det, kanske inte till den graden som den där tjejen, men ändå.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-23 22:19:24 följande:
    Önskar verkligen jag vågade göra det första du skrev om att ta hans mobil och skriva det där..
    Börjar nästan känna att han njuter av det, att han känner sig sedd och behövd för att en så pass yngre kvinna kontaktar honom. Det äcklar mig lite.. 
    Hm... men du själv kan ju inte heller vara speciellt gammal väl? Eller...? Så lite märkligt att just det äcklar dig, menar jag... Att han är "en sucker för uppmärksamhet" i största allmänhet tycker jag i så fall är värre; liksom, han har ju dig, och du borde vara hans fokus.
  • Anonym (f)
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-23 22:16:09 följande:
    Men gud, låt mig lägga mitt inlägg i vilket forum jag vill.. stör det dig eller va?
    Ja då det är inlägg nr 2 på några dagar som stjäls rakt av. Försök inte.
  • Anonym (Med den åldersskillnaden...)

    ...kan det nog vara lite "pappigt" med. Man överger inte sin dotter för att hon är jobbig, tjatig och gråter. 

Svar på tråden Tjej besatt av pojkvän- ignorerar mig