• 123xyz

    Blåmärke av kondom

    Kanske låter jag som en rådvill tonåring nu, men pga lååång relation har jag begränsad erfarenhet av att använda kondom.

    När jag gör det, så får jag typ som en blåmärke som en ring runt penisen där kondomen slutat. Det kan väl inte vara normalt, eller?

    Är det så enkelt som att vanliga kondomer är för små för mig, eller gör jag något fel i användningen eller beror det på något udda med min kropp? (Får inte blåmärken ovanligt lätt på andra ställen på kroppen)

  • Svar på tråden Blåmärke av kondom
  • Anonym (Volvo)

    Låter som att du har för liten kondom. Testa en annan storlek helt enkelt.  

  • Tukt

    Mycket blodkärl där nere, som vid upphetsning är fyllda till bristningsgränsen. Sitter något åt där nere också, så blir det lätt så.

  • XDX

    Du ska mäta omkretsen på kuken med måttband/pappersremsa (mät INTE diametern och multiplicera med 3,14) och välja en kondom som är avsedd för din omkrets. Tyvärr dåligt utbud i fysiska butiker (Willys är mig veterligen enda som har RFSU Grande, och den räcker sannolikt inte till nån som får blåmärke av Profil o likn) så var beredd på att du måste köpa online och vänta på leverans. 

    RFSU XL är för upp till 15 cm i omkrets, och har man 15 så sitter den jävligt tight. 

  • 123xyz
    XDX skrev 2024-03-24 13:34:20 följande:

    RFSU XL är för upp till 15 cm i omkrets, och har man 15 så sitter den jävligt tight. 


    Oj tusan! Trodde ju Grande var de största men efter att ha läst ovan hittade jag www.rfsu.com/sv/inspiration/guider/kondomguiden/ och som du säger är Grande XL för 13-15 cm omkrets. Så det kanske inte är så konstigt om jag får blåmärke på mina 15 cm och har svårt att komma med kondom, om jag använder en vanlig gjord för 11-12 cm... 
  • XDX

    Grande är lurig, för den är inte mycket rymligare vid roten än Profil. Glöm den med din omkrets. Grande XL är rymligare hela vägen till roten, den är värd att prova. 

    Profil är hemsk för oss grövre, jag får skitont av den och är öm långt efter att ha tagit av den. Jag kan inte ha sex med den. När jag var tonåring fick man lära sig att Profil passade alla, "man kan trä i halva benet". Säkert lite av jantelagen inblandat också.  Det ledde till en del helt misslyckade stunder under mitt sexlivs första år. 

Svar på tråden Blåmärke av kondom