• Anonym (Vän)

    Konstig vännina?

    En vännina till mig brukar säga saker som "har du inte gift dig hittills kommer du aldrig att göra det. Lev med tanken att det är så det kommer bli" eller "Du är för naturlig för dagens killar som gillar botox. Sminka dig mer om du nu inte vill göra botox". Hon kommer ständigt med för mig spydiga kommentarer. Jag är dessutom bara 29 år så jag har väl visst tid att gifta mig.
    Jag funderar på att göra mig av med henne då hon ger mig negativ energi. Klart man ska vara ärlig men skillnad på ärlig och en som verkar vilja att det går dåligt för en i livet.

  • Svar på tråden Konstig vännina?
  • Anonym (Skippa)

    Ja, skippa den där kompisen. Vissa verkar få energi av att göra ner andra. Troligtvis mår hon själv dåligt på nåt sätt, för annars beter man sig inte så.

  • Anonym (Vän)
    Anonym (Skippa) skrev 2024-03-24 13:13:01 följande:

    Ja, skippa den där kompisen. Vissa verkar få energi av att göra ner andra. Troligtvis mår hon själv dåligt på nåt sätt, för annars beter man sig inte så.


    Hon köpte dessutom en present som hon visste att jag inte skulle gilla då jag tidigare nämnt att det där är inte min stil.
  • Anonym (Meh)

    Hon verkar knäpp. Du ska inte slösa din tid på henne.

  • Anonym (C)

    Alla som ger dig negativ energi ska du inte umgås med. Hon verkar vara en riktig giftig person.

    Hade en bekant som alltid gav mig spydiga kommentarer, såg känslor som svaghet, dessutom hade hon offer mentalitet. Hon var ju emotionell omogen och tog tog energi och gav absolut ingenting tillbaka. Hon var väldigt missnöjd med sitt liv, hon var även väldigt krävande och uppmärksamhets sökande. Jag lät relationen rinna ut i sanden och sprang iväg ifrån den där personen. 

    Personer som säger att "säger så för att de är ärliga" är oftast elaka, de lindar in det så för att de vill komma undan med sina elakheter. Bryt med sådana personer på en gång, de har även nedsatt empati och ordet "förlåt" finns inte i deras ordförråd. 

  • Anonym (Vän)
    Anonym (C) skrev 2024-03-24 14:05:26 följande:

    Alla som ger dig negativ energi ska du inte umgås med. Hon verkar vara en riktig giftig person.

    Hade en bekant som alltid gav mig spydiga kommentarer, såg känslor som svaghet, dessutom hade hon offer mentalitet. Hon var ju emotionell omogen och tog tog energi och gav absolut ingenting tillbaka. Hon var väldigt missnöjd med sitt liv, hon var även väldigt krävande och uppmärksamhets sökande. Jag lät relationen rinna ut i sanden och sprang iväg ifrån den där personen. 

    Personer som säger att "säger så för att de är ärliga" är oftast elaka, de lindar in det så för att de vill komma undan med sina elakheter. Bryt med sådana personer på en gång, de har även nedsatt empati och ordet "förlåt" finns inte i deras ordförråd. 


    När jag påpekat att hon är elak så säger hon att det är hon inte utan att det är jag som är känslig och inte tål sanning. Hur kan hon veta vad min sanning i livet är och vad som kommer att hända mig? Tycker det är grymt fult att yttra sig om saker som inte ens hänt. Det är nästan som om hon vill att jag aldrig ska gifta mig eller bli omtyckt av män osminkad? 
  • Anonym (Meh)

    Klart att det är du som bestämmer vad di tycker är elakt mot dig!

    (Jag hatar folk som säger: "men det är för att du är känslig!"
    Och? Respektera det i så fall då och påpeka det inte heller!)

  • Anonym (ella)

    Med såna vänner behöver man inga fiender. 

    Själv träffade jag min man när jag var 35 och vi fick barn när jag var 40. Jag har varken botox eller smink! Min man gillar den naturliga looken, vilket jag ändå tror att de flesta män gör.

  • Anonym (Evilina)

    Den människan hade jag vid första bästa tillfälle bett försvinna ur mitt liv, och med ett stort leende sagt:

    "Tänk så skönt det ska bli att slippa höra dina taskiga kommentarer, jag får ett klart bättre liv utan dig! Ha det för jävligt nu så ses vi helst aldrig mer!!" Skrattande

  • Anonym (Vän)
    Fiona M skrev 2024-03-25 18:16:50 följande:

    Sluta umgås med henne, hon är ingen vän.


    Jag har börjat ta avatånd från henne då hon inte förstår att hon faktiskt är elak.
  • Anonym (umg)
    Anonym (Vän) skrev 2024-03-24 13:02:25 följande:
    Konstig vännina?

    En vännina till mig brukar säga saker som "har du inte gift dig hittills kommer du aldrig att göra det. Lev med tanken att det är så det kommer bli" eller "Du är för naturlig för dagens killar som gillar botox. Sminka dig mer om du nu inte vill göra botox". Hon kommer ständigt med för mig spydiga kommentarer. Jag är dessutom bara 29 år så jag har väl visst tid att gifta mig.
    Jag funderar på att göra mig av med henne då hon ger mig negativ energi. Klart man ska vara ärlig men skillnad på ärlig och en som verkar vilja att det går dåligt för en i livet.


    Hon vill göra ner dig, och tycker att du är ett tacksamt offer. Om jag var du så skulle jag fasa ut den väninnan. Eventuellt säga ifrån innan, men mest troligt bara låta henne glida ur mitt liv och hitta bättre umgänge. 
Svar på tråden Konstig vännina?