• Anonym (Mikayla)

    Har ni lämnat tips till polisen?

    Har ni nån gång lämnat tips till polisen nån gång, varför och vad hände?

  • Svar på tråden Har ni lämnat tips till polisen?
  • Anonym (Abc)

    Nej inte direkt till Polisen men till en som blivit av med sin egendom, över 150k i värde, som i sin tur meddelade Polisen. Egendomen kom tillrätta och banditerna åkte dit. Så det är jag stolt över.

  • Anonym (Mikayla)
    Anonym (Abc) skrev 2024-03-24 22:48:58 följande:

    Nej inte direkt till Polisen men till en som blivit av med sin egendom, över 150k i värde, som i sin tur meddelade Polisen. Egendomen kom tillrätta och banditerna åkte dit. Så det är jag stolt över.


    Bra gjort! Jag har gjort en anonym anmälan till polisen idag angående en pappa som missbrukar cannabis. Kör bil drogpåverkad, tar hand om barn påverkad, röker på i köket/balkongen när barnet ligger och sover osv. Han kör till och med bilen drogpåverkad när barnet är i bilen!
    Så lämnade ett anonymt tips till polisen över internet idag. Eventuellt ringer jag 11414 imorgon och gör det igen men över telefonen då.
  • Anonym (I)
    Anonym (Mikayla) skrev 2024-03-25 00:22:59 följande:
    Bra gjort! Jag har gjort en anonym anmälan till polisen idag angående en pappa som missbrukar cannabis. Kör bil drogpåverkad, tar hand om barn påverkad, röker på i köket/balkongen när barnet ligger och sover osv. Han kör till och med bilen drogpåverkad när barnet är i bilen!
    Så lämnade ett anonymt tips till polisen över internet idag. Eventuellt ringer jag 11414 imorgon och gör det igen men över telefonen då.
    Om du gjort det på nätet behöver du inte göra det igen, om du inte glömde något.

    Jag lämnade via nätet efter vi sett vad som såg ut som drogförsäljning och sen hörde att polisen varit i en annan del av området pga att nån säljer knark däromkring. De ringde upp direkt med följdfrågor.
  • Anonym (Aviga)

    Ja jag har lämnat men polisen gör inget längre öht. Världelösa 

  • Anonym (Mikayla)
    Anonym (Aviga) skrev 2024-03-25 07:44:57 följande:

    Ja jag har lämnat men polisen gör inget längre öht. Världelösa 


    Vad lämna du tips om och vad hände?
  • Anonym (Aviga)
    Anonym (Mikayla) skrev 2024-03-25 07:56:51 följande:
    Vad lämna du tips om och vad hände?

    En som jag vet o alla på orten vet körkort o förmodligen oxå full. Pågår hela tiden. Polisen gör inget. 


    men annan som kör i fyllan till sitt jobb som ambulansförare? hände inget 

  • Cathariiina

    Jag har anmält scam-mails jag fått ett par gånger. Vet inte om de gör något åt det, jag har aldrig kryssat i att jag vill ha återkoppling. Jag anmälde just dessa för att de var skickligt gjorda, några går säkert på det.

  • Anonym (Obehaglig granne)

    Ja jag ringde in till polisen en gång när jag hörde jätteobehagliga skrik från barn i lägenheten nedanför oss. Det lät liksom inte som vanlig lek utan mer som skrik i panik från barnen och ord som ?sluta? och ?släpp mig?. 


    Jag hade aldrig ringt polisen och anmält tidigare och självklart velade jag fram och tillbaka, de kanske bara leker, det kanske är jag som nojjar i onödan. Men skriken och hela känslan i mig sa mig att något var fel och jag kände att jag aldrig skulle förlåta mig själv om något hände och jag inte hade ringt. 


    Polisen kom, ställde sig i dörren och frågade några frågor till grannen och sen åkte de igen. De gick aldrig in eller något. En annan granne berättade att vår anmälda granne, en kvinna, hade ljugit om att hon var ensam hemma med barnen när hon i själva verket haft manligt besök den kvällen. 


    Kvinnan var galen på oss grannar som anmält och flyttade med sina barn strax därefter. Kändes jättekonstigt hela grejen..

Svar på tråden Har ni lämnat tips till polisen?