• Anonym (Wheelie)

    Dejting. När ska jag berätta om att jag har personlig assistent?

    Hejsan

    Jag är beroende av rullstol och har pga mitt hälsotillstånd personlig assistent. 


    Det gör ju såklart att dejting är något klurigare av många anledningar, och det gör också att den stora frågan när man ska berätta vad måste ställas. 

    Jag har valt att ha en bild med mig i rullstol just för att göra det lite enklare för mig själv och gallra bort alla de som tycker att det är ett problem. 


    Men det måste ändå belysas. Samtidigt så är det viktigaste ju ändå att jag visar vem JAG är först, mig som person, inte hela min hälsodeklaration. Men samtidigt vill jag såklart inte att personen ska känna sig lurad eller att jag undanhåller viktiga delar. Samtidigt som ?vanliga? människor kanske inte Sätter sig och lyser en spotlight på alla deras största problemområden i livet det första de gör, så ska jag då behöva det?


    Så tänker att när man känner att denna personen hade jag velat träffa, då behöver det nämnas lite närmare med rullstol. 


    Men att jag har assistans tycker jag kan få komma ännu lite senare. 


    Men jag är ju här för att höra vad andra tänker och tycker.  Snälla hjälp mig

  • Svar på tråden Dejting. När ska jag berätta om att jag har personlig assistent?
  • Freddie K

    Det är bra tycker jag att du visar vem du är så att du kan gallra bort de som tycker att du sitter i rullstol är ett problem. Starkt av dig. Glad. Sen kan det där med personlig assistent vara lite känsligt, men det är bra att du har en om du behöver en och tycker dejten verkligen om dig så ska det nog inte vara några problem. 


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • cleoeme
    Anonym (Wheelie) skrev 2024-03-25 06:40:56 följande:
    Dejting. När ska jag berätta om att jag har personlig assistent?

    Hejsan

    Jag är beroende av rullstol och har pga mitt hälsotillstånd personlig assistent. 


    Det gör ju såklart att dejting är något klurigare av många anledningar, och det gör också att den stora frågan när man ska berätta vad måste ställas. 

    Jag har valt att ha en bild med mig i rullstol just för att göra det lite enklare för mig själv och gallra bort alla de som tycker att det är ett problem. 


    Men det måste ändå belysas. Samtidigt så är det viktigaste ju ändå att jag visar vem JAG är först, mig som person, inte hela min hälsodeklaration. Men samtidigt vill jag såklart inte att personen ska känna sig lurad eller att jag undanhåller viktiga delar. Samtidigt som ?vanliga? människor kanske inte Sätter sig och lyser en spotlight på alla deras största problemområden i livet det första de gör, så ska jag då behöva det?


    Så tänker att när man känner att denna personen hade jag velat träffa, då behöver det nämnas lite närmare med rullstol. 


    Men att jag har assistans tycker jag kan få komma ännu lite senare. 


    Men jag är ju här för att höra vad andra tänker och tycker.  Snälla hjälp mig


    Skriv på din dejtingprofil att du sitter i rullstol, skriv också varför. Så slipper du hålla på dölja saker och förklara massa, och slipper bli dissad vid ett senare stadie.
  • Anonym (Laura)
    Anonym (Wheelie) skrev 2024-03-25 06:40:56 följande:
    Dejting. När ska jag berätta om att jag har personlig assistent?

    Hejsan

    Jag är beroende av rullstol och har pga mitt hälsotillstånd personlig assistent. 


    Det gör ju såklart att dejting är något klurigare av många anledningar, och det gör också att den stora frågan när man ska berätta vad måste ställas. 

    Jag har valt att ha en bild med mig i rullstol just för att göra det lite enklare för mig själv och gallra bort alla de som tycker att det är ett problem. 


    Men det måste ändå belysas. Samtidigt så är det viktigaste ju ändå att jag visar vem JAG är först, mig som person, inte hela min hälsodeklaration. Men samtidigt vill jag såklart inte att personen ska känna sig lurad eller att jag undanhåller viktiga delar. Samtidigt som ?vanliga? människor kanske inte Sätter sig och lyser en spotlight på alla deras största problemområden i livet det första de gör, så ska jag då behöva det?


    Så tänker att när man känner att denna personen hade jag velat träffa, då behöver det nämnas lite närmare med rullstol. 


    Men att jag har assistans tycker jag kan få komma ännu lite senare. 


    Men jag är ju här för att höra vad andra tänker och tycker.  Snälla hjälp mig


    Kolla på Jessica Kellgren-Fozards videos på youtube! Hon har olika handikapp, som bl.a. gör att hon har en assistent. Hon och hennes fru har gjort flera videos på hur de båda har tacklat den delen av deras liv och hur det introducerades.  
Svar på tråden Dejting. När ska jag berätta om att jag har personlig assistent?