Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Vill inte ha en pojke

Anonym (Ledsen) skrev 2024-03-25 09:44:34 följande:
    Vill inte ha en pojke

Har två flickor och väntar en pojke. Vill inte ha en pojke. Vet inte om jag kommer ta till mig honom. Skäms över mina tankar, och vill inte känna sphär. Finns de nån som kan relatera?

Helt ärligt tror jag att det kommer lösa sig när han väl är född. Att det känns ovant nu, men att det kommer kännas bättre när du väl fått träffa honom. Vem vet, om ett år kanske du kommer att tänka vi på den här tråden och inte ens kunna relatera till hur du kände nu. 

• Anonym (Alice)
    Anonym (Jag har sett det) skrev 2024-03-25 15:17:13 följande:

Under hela min uppväxt fick jag höra av min mamma att om jag hade varit en pojke hade hon lagt en kudde över mitt ansikte och löst problemet. Hela släkten hörde det. Alla skrattade för det var ju ett skämt. Eller var det??

Mitt första barn var en flicka. Min mamma avgudade tösen. Mitt andra barn föddes  år senare. En pojke. Det tog min mamma 2 veckor innan hon kom för att hälsa på och träffa sitt nya barnbarn. Hon vägrade hålla i honom. 

När sonen var ungefär 6 månader försökte min pappa lämna över honom till min mamma så att hon skulle hålla honom. Min mamma skrek så taket lyfte "han är rädd för mig". Ja, nog blev sonen rädd alltid!!

Den dagen pratade jag och min man och vi bestämde att min mamma aldrig skulle lämnas ensam med något utav våra barn. 

Min mamma visade gång och på gång att hon favoriserade dottern. Sonen fick gliringar och utskällningar för minsta lilla. Det gjorde att vi begränsade besöken för jag ville inte att mina barn skulle må dåligt. 

Min mamma gick bort när sonen var 4 år. Han kommer inte håg henne ens. 
    Men med åren har jag tänkt mer och mer på det här med kudde över ansiktet. Jag tror inte att det var ett skämt om jag ska vara ärlig. 

Så TS, SÖK HJÄLP!
    Barnen är oskyldiga. De har inte valt att sättas till världen, det valet gör föräldrarna. Så se till att prata med någon! Ta upp med din BM på MVC, ring dit NU!

Inget säger ju dock att TS är som din mamma. TS säger ju till och med att hon skäms och inte vill känns som hon gör. 
  • Anonym (Alice)
    baambaam skrev 2024-03-26 16:08:37 följande:
    sök hjälp. du förtjänar inte kunna bli gravid. 
    Så om man har fräckheten att kunna bli gravid har man inte rätt att ha känslor? Även om det är känslor man inte VILL ha och kanske inte ens håller i sig tills bebisen kommer? 
  • Anonym (Alice)
    Bits1975 skrev 2024-03-26 12:49:14 följande:
    Jag tror detsamma, att det kommer att kännas annorlunda när hon väl har sin lille prins i famnen. Min lillebror blev mammas femte barn, men förste sonen. Min mamma berättade senare att hon först blev rädd när hon fick höra att hon fått en son, hon var så van vid tjejer. Ni skulle se sedan, maken till bortklemad unge :)  han blev så bortskämd med kärlek.

Precis. Att vara gravid kan ju kännas väldigt abstrakt. Man vet inte vem som är där inne och hur den personen kommer passa in i familjen. Då kan det nog vara enkelt att få för sig att ena könet är bättre än det andra och att det känns jobbigt och ovant att få en pojke när man bara har flickor. Mina föräldrar trodde stenhårt på att jag var en pojke, de hade valt ut ett killnamn och allting, och ut kom en tjej. Självklart blev de lika glada för det. 

Folk är väldigt hårda och svartvita här i tråden, mot nån som dessutom inte VILL fortsätta känna som hon gör utan söker hjälp och stöd. Det är ju sjukt. 

Svar på tråden Vill inte ha en pojke