Ni som har gjort planeratsnitt!
Hej Ts.
Jag fick igenom ett planerat kejsarsnitt med mitt 2 a barn. Det kändes helt rätt då. Men facit i hand så hör långt senare så hade det varit lite häftigt att föda honom normalt ändå. Men just då kändes det helt rätt. Och dom har ingen rätt att neka dig detta om du har goda grunder. Jag var på 1 besök hos ssk sedan ett hos läkaren där vi bokade tid.
Enda smärtan var dagen efter snittet. I axeln. Det finns lite olika förklaringar till den smärtan, nån sa att det kommit in luft och någon har förklarat det med att det har med nerverna att göra. Men är tydligen inte helg ovanligt med den smärtan. Det gjorde iaf olidligt ont i typ 20 minuter, ville helt ärligt hoppa ut genom ett fönster. Men det va ändå smärtan jag upplevde. Åt inte ens Alvedon efter det. Blödde kraftigare efter snittet än det vaginala. Minns att dom vakta det lite extra och prata om hög blodförlust. Men att det ordna sig sen.
Jag åkte hem efter 2 dygn och va ute och gick med barnvagnen dagarna efter. Ingen värk. Vart nästan lite snopen hur enkelt det gick. Hade en tuff förlossning med 1 a. Så för mig va detta rätt just då.