• Anonym (MrsBusiness)

    Karismatisk kollega, surgubbe hemma

    Jag och min man jobbar inom samma företag och har ett gott samarbete både på jobbet och hemma. Men... Han ger allt på jobbet och det finns inget kvar till mig när vi kommer hem. Han är så fantastiskt karismatisk, humoristisk och omtänksam gentemot kollegorna och alla kvinnor (kvinnodominerad arbetsplats) är helt betagna av honom. Men så fort vi lämnat jobbet blir han kylig och bitter och inte alls speciellt trevlig att ha att göra med. 

    Givetvis måste man kunna slappna av hemma och ventilera när man haft en dålig dag. Men jag vill ju ha i alla fall en liten del av hans goda humör någon gång ibland. 

    Försökt prata med honom men han ser inte problemet. Tycker mest att jag är missunnsam som inte vill att han ska ha kul på jobbet, men det är ju inte det som är problemet. Hur ska jag få honom att förstå?

  • Svar på tråden Karismatisk kollega, surgubbe hemma
  • Anonym (all work and no play)

    Det är vanligt att kvinnor är missunnsamma, så där har han en poäng. Endast kvinnor får t ex vara attraherade av kollegan. Då spelar det ingen roll ens om inte båda är singlar. Om en man skulle känna så, då är det "kvinnor är där för att jobba. Inget annat".
    En man ska vara fokuserad på jobbet, göra det han ska ha. Att ha kul, det får man väl se till att ha på fritiden. Vad är det fråga om egentligen?

  • Anonym (MrsBusiness)
    Anonym (all work and no play) skrev 2024-03-26 10:12:01 följande:

    Det är vanligt att kvinnor är missunnsamma, så där har han en poäng. Endast kvinnor får t ex vara attraherade av kollegan. Då spelar det ingen roll ens om inte båda är singlar. Om en man skulle känna så, då är det "kvinnor är där för att jobba. Inget annat".
    En man ska vara fokuserad på jobbet, göra det han ska ha. Att ha kul, det får man väl se till att ha på fritiden. Vad är det fråga om egentligen?


    Tror du misstolkar mitt bekymmer. Givetvis får han vara trevlig mot kollegorna och ha kul på jobbet. Det är ju att han är raka motsatsen mot mig hemma sen som utgör ett problem. 
  • Anonym (all work and no play)
    Anonym (MrsBusiness) skrev 2024-03-26 10:20:09 följande:
    Tror du misstolkar mitt bekymmer. Givetvis får han vara trevlig mot kollegorna och ha kul på jobbet. Det är ju att han är raka motsatsen mot mig hemma sen som utgör ett problem. 
    Jag förstår det. Jag bara säger att han har en poäng att män inte får ha kul.
  • Fjäril kär

    Hur är ert äktenskap ?  Låter som att han kopplar på nån form av mask på jobbet och sen hemma ser du den han blivit efter x antal år ihop...  samarbete hemmavid säger ju egentligen ingenting hur ens äktenskap mår i grunden. Rutiner etc kan ju funka fint ändå för att man håller sig sysselsatt och slipper ta tag i sakerna man retar sig på... 

  • Dexter dot com

    Kan det vara så enkelt att han trivs på jobbet men tycker att livet ihop med dig är rätt trist? Att han är kylig, bitter och otrevlig mot dig tyder ju på att han inte mår så bra.

  • Anonym (Molly)

    Tycker du ska prata med honom om er relation utan att dra upp jobbet eller göra jämförelser. Det är hemma ni har ett problem, så vad som sker på arbetet är irrelevant. 


    Så fråga varför han är som han är, om något är fel i er relation osv. 


    Hur är han när ni träffar andra, t ex familj och vänner och mot barnen? 

  • Anonym (Herakles)

    Hmm...låter som att han inte är så förtjust i dig längre. Kan inte se någon annan förklaring. Kanske dags att ta ett ordentligt relationssnack eller att till och med tänka på refrängen. Varken du eller han verkar ju få ut något av själva relationen.

Svar på tråden Karismatisk kollega, surgubbe hemma