• Anonym (.)

    Tror ni de har en affär?

    Mycket märkliga saker som hände denna natten. Kanske hände det nåt mellan dessa två eller så är det bara mina hjärnspöken.
    Jag bor på ett boende och denna natten hade en 43 årig man jouren. Vi brukar ha sovande jour på detta stället. Jag kan inte så mycket om honom. Jag vet i alla fall att han har fru och barn. 
    Klockan var runt 1 på natten. Jag gick till köket för att dricka saft eftersom jag var jätte törstig. Och genom köksfönstret ser jag bilar som är parkerade. Jag ser honom gå ut från altanen (baksidan) och tyckte det var jätte märkligt eftersom han ska ha sovande jour. Han sätter sig i bilen och åker iväg.
    Jag står och väntar och han kommer tillbaka efter cirka halvtimme. Men han kommer inte ut själv ur bilen. En tjej som också jobbar på boendet går ut ur bilen, är dock osäker på om hon är 19 eller 20 år.
    Han går in genom altanen, alltså baksidan, medan hon går runt byggnaden vilket jag tyckte var jätte märkligt. 
    Så jag springer till vardagsrummet, alltså framsidan vart man egentligen brukar gå in. Jag öppnar fönstret och undrar vad hon gör där. Hon stannar till och säger att hon är där för att hämta sina Ipren.
    Jätte märkligt tycker jag. Vem åker mitt i natten till sitt jobb för att hämta Ipren? 
    Jag ringer ner och han svarar. Jag undrar vad hon gör där. Han svarar samma sak. Att hon är där för att hämta sina Ipren. Det klart att han berättar samma sak. Hon sa säkert till honom att jag såg henne komma från fönstret.
    Jag står i köksfönstret för att se när han ska köra hem henne. Men varken han eller hon kommer. Den andra vägen, alltså den vägen hon kom in kunde hon inte tagit för den trappuppgångsdörren låter så jäkla mycket och det är så lyhört i byggnaden så det hade jag inte missat. 
    Jag bestämmer mig för att gå sakta ut för att se om man kan se in med tanke på att de har sitt ställe på bottenplan. Men det var neddraget, och mörkt, alltså var lampan släckt.
    Jag går tillbaka upp för att se om han hade kört henne hem men bilen var kvar. Jag stod där i flera timmar och när klockan var 5 orkade jag inte mer eftersom jag var jätte trött. Jag tog för givet att hon sov över.
    När jag vaknade vid 10 hade han åkt hem eftersom den som jobbar jouren slutar 9 på morgonen. Jag var ju säker på att hon var kvar så jag ringde ner. Men det svarade en annan kille istället. Jag frågade efter henne men han sa hon inte börjar förrän klockan 13.
    Jätte märkligt. Ingen chans att jag kunde ha missat de.
    När hon sen kommer klockan 13 så går jag ner och pratar med henne lite grann.
    Jag frågade rakt ut om dem har en affär. Men hon lovar på heder och samvete att dem inte har det. Att dem är jätte bra kollegor och har jobbat tillsammans i många år.
    Hon sa att hon hade migrän den natten och att hon verkligen behövde sina Ipren.
    Jag frågade varför han hämtade henne.
    Hon svarade att hon ringde av en slump till honom medan han var nere i stan för att köpa mat på Max eftersom han var jätte hungrig. Och då erbjöd han sig att köra henne till boendet så hon kunde hämta sina Ipren.
    Jag frågade varför hon inte tog samma väg in som honom utan gick runt. Var det för att inte bli upptäckt. Hon svarade att hon inte ville gå den vägen med sina vita skor eftersom det finns lera. 
    Jag frågade henne hur länge hon stannade. 
    Hon svarade att hon stannade i flera timmar. Till 6 på morgonen och att han sen körde hem henne. 
    Jag frågar vad hon gjorde där så länge. Så svarar hon att de satt pratade jobb och tittade på teve.
    Jag erkänner då för henne att jag såg att det var nedsläckt och hon säger då att det var släckt för hon hade sån huvudvärk. 
    Märkligt. Då måste de ha suttit och pratat jobb, kollat på teve i mörkret.
    Hon säger att jag ska få väck dem tankarna jag har i huvudet eftersom han är 23 år äldre än henne och att han har familj. Hon skulle aldrig nånsin göra något med honom. Aldrig säger hon. Och så började hon säga med attityd att hon får komma till sitt jobb när hon vill och stanna hur länge hon vill utan att jag ska lägga mig i.

    Senare under den dagen så när jag slängde en bananskal i papperskorgen så såg jag faktiskt en Max påse. Vilket stämmer överens med det hon sa att han köpte mat från Max. Men Men
    Vad tror ni? Har de en affär?
  • Svar på tråden Tror ni de har en affär?
  • Anonym (Heteronorm)

    Jag tycker att du ska fundera såhär 

    vi säger att det är två kvinnor som gjort exakt samma sak? 


    Min bonusdotter i samma ålder gör allt med sin kollega. Hon sover hos henne typ jämt. De reser ihop också på semestern. Hon blev erbjuden ett annat jobb med bättre lön och allt men hon vill vara med sin kollega?. De är inte lesbiska eller har en kärleksrelation. En del trivs bara ihop 

  • Anonym (.)
    Anonym (Heteronorm) skrev 2024-03-27 00:52:02 följande:

    Jag tycker att du ska fundera såhär 

    vi säger att det är två kvinnor som gjort exakt samma sak? 


    Min bonusdotter i samma ålder gör allt med sin kollega. Hon sover hos henne typ jämt. De reser ihop också på semestern. Hon blev erbjuden ett annat jobb med bättre lön och allt men hon vill vara med sin kollega?. De är inte lesbiska eller har en kärleksrelation. En del trivs bara ihop 


    De två har även jobbat tidigare tillsammans på annat boende. Tycker bara vissa saker är märkliga. Som när de två kom med bilen till boendet. Varför går hon runt byggnaden för? Och hur kunde hon stanna så länge om hon hade migrän. Sitta och prata jobb i flera timmar på natten låter bara så skumt?.
  • Anonym (Heteronorm)
    Anonym (.) skrev 2024-03-27 01:02:09 följande:
    De två har även jobbat tidigare tillsammans på annat boende. Tycker bara vissa saker är märkliga. Som när de två kom med bilen till boendet. Varför går hon runt byggnaden för? Och hur kunde hon stanna så länge om hon hade migrän. Sitta och prata jobb i flera timmar på natten låter bara så skumt?.
    Hon kan ju varit ledsen och därför haft migrän och så tröstade han? 
  • Anonym (Ffo)

    De har säkert en affär. Händer faktiskt ofta på natten när två kollegor jobbat tätt ihop, har sett det mer än 10 gånger under mina 8 år som nattpersonal. 

    Är det ett LSS? Var är det?

  • Anonym (.)
    Anonym (Ffo) skrev 2024-03-27 02:39:31 följande:

    De har säkert en affär. Händer faktiskt ofta på natten när två kollegor jobbat tätt ihop, har sett det mer än 10 gånger under mina 8 år som nattpersonal. 

    Är det ett LSS? Var är det?


    Ja LSS boende.
  • Anonym (Ffo)
    Anonym (.) skrev 2024-03-27 02:55:22 följande:
    Ja LSS boende.
    Okej. Man får inte bara hänga på jobbet hur som helst när det inte är ens arbetstider.
  • Anonym (.)
    Anonym (Ffo) skrev 2024-03-27 02:58:20 följande:
    Okej. Man får inte bara hänga på jobbet hur som helst när det inte är ens arbetstider.
    Jag sa det till henne. Hon sa att hon har all rätt att komma till jobbet om hon har glömt nåt.
  • Anonym (Ffo)
    Anonym (.) skrev 2024-03-27 03:09:09 följande:
    Jag sa det till henne. Hon sa att hon har all rätt att komma till jobbet om hon har glömt nåt.
    Nä, inte i flera timmar. 
  • Anonym (Ffo)

    Vår chef hade inte gått med på det i alla fall. Vi har haft en äldre kvinna och en yngre kille som hade en affär här. Hon 50. Han 21. Hon gift. 

  • Anonym (.)
    Anonym (Ffo) skrev 2024-03-27 03:15:49 följande:

    Vår chef hade inte gått med på det i alla fall. Vi har haft en äldre kvinna och en yngre kille som hade en affär här. Hon 50. Han 21. Hon gift. 


    Jag har inte berättat det för chefen.
    Jag är ingen tjallare. Men jag ska vara ärlig med att säga att jag inte har mått så bra av detta. Jag bor ju här ändå.

    Och detta är två personer jag faktiskt tycker om jätte mycket som människor. Och jag kan ha fel. 

    Jag har märkt helt tydligt att de står nära varann och jag vet att de har jobbat på ett annat boende innan de kom hit.

    Dock har en liknande sak hänt innan att hon har stannat kvar. En gång gick min Axel ur led och hon var tvungen stanna medan han körde mig till sjukhuset. Och det köper jag för jag vet att stället inte får stå tomt. Det är inte det som är problemet. Det är senare när han kom hem med mig att hon också då stannade kvar i flera timmar då jag aldrig såg de åka iväg.
Svar på tråden Tror ni de har en affär?