Inlägg från: Nomanisanisland |Visa alla inlägg
  • Nomanisanisland

Lördag som eskalera

Anonym (Why) skrev 2024-03-28 06:02:09 följande:
    Nä, det är verkligen inte okej. Han har åtminstone alkoholen att skylla på, själv vet jag inte vad jag ska komma med. Verkligen inte okej agerat av någon av oss
    Fast alkohol är ingenting att skylla på. Du valde att misshandla och kränka honom. Han valde att misshandla, kränka och dödshota dig.
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-05-29 22:45:46 följande:
    TS har redan definierat sin risk som fullt hanterbar.
    Fast det är den ju inte. Eftersom hon har en våldskriminell partner som är helt bäng.
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-05-30 01:01:07 följande:
    Kanske vore rimligt att inse ni gett TS era synpunkter. Nu kan ni börja respektera hennes val. Hon är vuxen, inte ett barn som behöver tillrättavsisas.

Ska man inte ta någon risk överhuvudtaget, ska man  t ex inte gå över gatan, eller flyga, inte köra bil. För det har en del dött av. Livet är fullt av olika risktaganden.
    Fast det handlar inte om att "gå över gatan". Det handlar om att leva med en man som valt att hota och misshandla och kränka henne och valt att vara ett våldskriminellt as.
    Tow2Mater skrev 2024-05-29 22:45:46 följande:
    TS har redan definierat sin risk som fullt hanterbar.
    Fast det är den ju inte. Eftersom hon har en våldskriminell partner som är helt bäng.
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-05-29 19:02:02 följande:
    Har han inte mördat tidigare, och inte har en historia av våld förutom ett slag efter jag först slog honom - den lilla risken skulle jag absolut ta.

Gå inte över gatan - du kan ju bli påkörd!
    Fast det ändrar ju inte faktum. Han är våldskriminell och har valt att vara helt bäng.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-29 16:59:13 följande:
    Slår någon mot ansiktet så parerar jag reflexmässigt, det kan göra ont när jag parerar. Hinner jag inte parera så får jag en smäll, det har också hänt. Det uppföljande slaget jag svarar med hinner jag stoppa om det inte är någon fara.

Men gör du mig förbannad, retar upp mig riktigt ordentligt. Och sedan smäller till mig i ansiktet. Då kan jag inte garantera att jag instinktivt hinner stoppa det uppföljande slaget. Låt bli att slå mig i ansiktet om du inte vill riskera att få en snyting tillbaka är det enkla rådet.

Det som skiljer din ex-kille från den här killen är ju att hon slog till honom först. Formellt och juridiskt så försvarade han sig bara. Det har han rätt till. Juridiskt är det hon som är gärningskvinnan. Det som saken handlar om är om det han gjorde är moraliskt rätt. Och om han är kvinnomisshandlare som din ex-kille?

Din kille slog dig eftersom han var arg så att han inte kunde kontrollera sig. Den här killen kan ha handlat av reflex och i affekt. Han avbröt direkt därefter. Det är skillnad.

Jag tycker inte att du kan dra några slutsatser i det här fallet. Det hade varit en jävla skillnad om han hade slagit till henne först.
    Fast det här våldskriminella aset började ju med att först mordhota och sedan lemlästningshota TS. Och fortsatte sedan med att välja att misshandla henne. Sådana kräk skall sitta inburade. 
  • Nomanisanisland
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-29 17:25:02 följande:
    Beror väl på storeken på barnet. Små barn naturligtvis inte. Ni letar ju reda på extremlägen istället för att förstå principen.

Det var två vuxna människor här.

Om en tjej fått en smäll av sin kille och slagit tillbaka. Hade vi då suttit här och diskuterat om hon var en mansmisshandlare då? Ifrågasatt om hon även slår små barn?
    Återigen - det här våldskriminella aset började med att mordhota TS.
    Slår någon mot ansiktet så parerar jag reflexmässigt, det kan göra ont när jag parerar. Hinner jag inte parera så får jag en smäll, det har också hänt. Det uppföljande slaget jag svarar med hinner jag stoppa om det inte är någon fara.

Men gör du mig förbannad, retar upp mig riktigt ordentligt. Och sedan smäller till mig i ansiktet. Då kan jag inte garantera att jag instinktivt hinner stoppa det uppföljande slaget. Låt bli att slå mig i ansiktet om du inte vill riskera att få en snyting tillbaka är det enkla rådet.

Det som skiljer din ex-kille från den här killen är ju att hon slog till honom först. Formellt och juridiskt så försvarade han sig bara. Det har han rätt till. Juridiskt är det hon som är gärningskvinnan. Det som saken handlar om är om det han gjorde är moraliskt rätt. Och om han är kvinnomisshandlare som din ex-kille?

Din kille slog dig eftersom han var arg så att han inte kunde kontrollera sig. Den här killen kan ha handlat av reflex och i affekt. Han avbröt direkt därefter. Det är skillnad.

Jag tycker inte att du kan dra några slutsatser i det här fallet. Det hade varit en jävla skillnad om han hade slagit till henne först.
    Fast det här våldskriminella aset började ju med att först mordhota och sedan lemlästningshota TS. Och fortsatte sedan med att välja att misshandla henne. Sådana kräk skall sitta inburade.
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-04-11 18:11:31 följande:

Skit i alla som vill tjafsa TS. Ni har bestämt er for att agera annorlunda nu. Det är bra.
    En gång är faktist ingen gång, oavsett hur mycket kråkorna kraxar här.

Fast det där är inte sant. Att mordhota, lemlästningshota och misshandla sin partner är fullkomligt oacceptabelt.
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-05-29 19:02:02 följande:
    Har han inte mördat tidigare, och inte har en historia av våld förutom ett slag efter jag först slog honom - den lilla risken skulle jag absolut ta.

Gå inte över gatan - du kan ju bli påkörd!
    Jo, han har en historia av att innan han valde att misshandla TS mordhota och lemlästningshota TS. Sådana där kriminella kräk skall sitta inspärrade. Varje våldshandling, och ja det gäller TS också, är ett val att kränka och plåga partnern.
    Tow2Mater skrev 2024-04-11 18:11:31 följande:

Skit i alla som vill tjafsa TS. Ni har bestämt er for att agera annorlunda nu. Det är bra.
    En gång är faktist ingen gång, oavsett hur mycket kråkorna kraxar här.

Fast det där är inte sant. Att mordhota, lemlästningshota och misshandla sin partner är fullkomligt oacceptabelt.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-29 09:04:20 följande:
    Lördag som eskaleraEn vanlig reaktion på att få en smäll är att slå tillbaka, det går på insikt. Sen att den tog bättre än din beror väl på att han är bättre på att slåss.

Juridiskt har han ju rätt att försvara sig som han gjorde. Men moraliskt så slår du ju inte till en tjej för att du får en örfil. Men han verkar ju inte ha följt upp det hela och var inte i sina fulla fem.

Ja... Varför inte. Ni betedde er ganska illa bägge två.Kan ni sansa er och dra lärdomar så gör ett försök! Lycka till!
    Nej juridiskt har han inte alls rätt att ta till det övervåld han gör. Lika lite som han har rätt att mordhota och lemlästningshota TS eftersom han väljer att vara ett kriminellt as som pissar på sin partner.
  • Nomanisanisland

För det första så har TS kille först valt att mordhota och sedan lemlästningshota henne. För det andra så försvarar han sig inte, det finns inget att försvara sig mot, utan väljer att misshandla henne med ett knytnävsslag i ansiktet. För det tredje så är det inte kontrollera sig ett val - han väljer helt enkelt att vara ett våldskriminellt as.
    Anonym (Casanova) skrev 2024-05-29 09:04:20 följande:
    Lördag som eskaleraEn vanlig reaktion på att få en smäll är att slå tillbaka, det går på insikt. Sen att den tog bättre än din beror väl på att han är bättre på att slåss.

Juridiskt har han ju rätt att försvara sig som han gjorde. Men moraliskt så slår du ju inte till en tjej för att du får en örfil. Men han verkar ju inte ha följt upp det hela och var inte i sina fulla fem.

Ja... Varför inte. Ni betedde er ganska illa bägge två.Kan ni sansa er och dra lärdomar så gör ett försök! Lycka till!
    Nej juridiskt har han inte alls rätt att ta till det övervåld han gör. Lika lite som han har rätt att mordhota och lemlästningshota TS eftersom han väljer att vara ett kriminellt as som pissar på sin partner.
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-03-27 12:46:55 följande:
    Lördag som eskaleraSå det låter ju som ni båda fick en läxa efter chocken det gav er. Kom överens om att inte slåss, inte hota, etc och så går ni vidare så. Händer det ännu en gång och ni inte kan stoppa och hantera det kan ni ju ta andra beslut.
    Nej för fan. Lämna omedelbart. Man kan inte leva med någon som väljer att mordhota och lemlästningshota en och sedan slå en i ansiktet med knuten näve. Alla de här tre handlingarna är medvetna val som visar att personen ifråga skiter fullständigt i partnerns personliga integritet och tar sig rätten att bete sig som ett förmätet våldskriminellt arsle.
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-05-30 01:02:05 följande:
    Efter hon hotade vara otrogen. Det är väl psykisk misshandel.
    Vad har det med saken att göra? Inte mer okej att mordhota och lemlästningshota för det. Än mindre när hoten följs upp av att väljer att misshandla TS.
  • Nomanisanisland
    Tow2Mater skrev 2024-05-30 12:07:25 följande:
    Mannen tolkning, eller/och TS mening var ju att hon ska vara otrogen.
    Fast den tolkningen ger honom inte större rätt att mordhota och lemlästningshota henne än någon annan tolkning. Klarar man inte av att låta bli att mordhota sin partner, skall man inte vara i en relation. Punkt slut.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 08:40:03 följande:

Ni kan få fortsätta älta detta om ni vill. Jag har tagit beslutet att vår relation är värd en chans. Jag har lagt det bakom mig och där finns ingenting ni skriver som kommer att få mig att ändra åsikt. Jag vet hur vi har det i vanliga fall och det är underbart. För mig är detta nu bara en dålig mardröm. 

Ha så kul. Men tänk på att du lever med en våldskriminell man som har valt att mordhota dig, lemlästningshota dig och misshandla dig genom att slå dig i ansiktet med knuten näve. 
  • Nomanisanisland
    Anonym (Why) skrev 2024-05-28 06:55:17 följande:
    Mitt slag hade inget med det han sa att göra. 
    Men iaf, hade detta skett utan att jag sett att jag provocerat fram det så hade allt varit en helt annan femma. Jag har rejält stor del i detta och det måste jag ta ansvar för. Liksom han måste ta ansvar över sin del vilket jag upplever att han gör. Det är alltid trist när folk drömmer ut ens förhållande men jag får ju helt enkelt skylla mig själv som vände mig hit. Med lite eftertanke så borde jag ha förstått vad folk skulle komma med här. Här på fl är allting så himla svart eller vitt. 
    Oavsett så har jag tagit mitt beslut och nu kan folk bara sluta skriva mer i tråden. Hade jag kunnat så hade jag låst den eller plockat bort den. 
    Fast man kan inte provocera fram ett mordhot eller ett knytnävsslag (såsom det beskrivs här). Precis som du gör ett aktivt val att slå honom i ansiktet gör han ett aktivt val att först mord- och lemlästningshota sig och sedan misshandla dig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 19:08:50 följande:
    Det är jävligt skönt med någon som faktiskt förstår även om jag själv fatta att så inte skulle vara det överhängande. Faktum kvarstår att om jag inte slagit så hade han aldrig slagit. Och någon sån historia finns inte
    Fast det är inte sant. Han slår för att han väljer att slå, för att han väljer att pissa på dig och din kroppsliga integritet. Precis som han mord- och lemlästningshotar dig för att han väljer att vara ett kriminellt as.
    Men iaf, hade detta skett utan att jag sett att jag provocerat fram det så hade allt varit en helt annan femma. Jag har rejält stor del i detta och det måste jag ta ansvar för. Liksom han måste ta ansvar över sin del vilket jag upplever att han gör. Det är alltid trist när folk drömmer ut ens förhållande men jag får ju helt enkelt skylla mig själv som vände mig hit. Med lite eftertanke så borde jag ha förstått vad folk skulle komma med här. Här på fl är allting så himla svart eller vitt. 
    Oavsett så har jag tagit mitt beslut och nu kan folk bara sluta skriva mer i tråden. Hade jag kunnat så hade jag låst den eller plockat bort den. 
    Fast man kan inte provocera fram ett mordhot eller ett knytnävsslag (såsom det beskrivs här). Precis som du gör ett aktivt val att slå honom i ansiktet gör han ett aktivt val att först mord- och lemlästningshota sig och sedan misshandla dig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 05:43:35 följande:
    En relation blir inte destruktiv för att det har hänt en gång
    Jo om den föregås av mord- och lemlästningshot.
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 19:08:50 följande:
    Det är jävligt skönt med någon som faktiskt förstår även om jag själv fatta att så inte skulle vara det överhängande. Faktum kvarstår att om jag inte slagit så hade han aldrig slagit. Och någon sån historia finns inte
    Fast det är inte sant. Han slår för att han väljer att slå, för att han väljer att pissa på dig och din kroppsliga integritet. Precis som han mord- och lemlästningshotar dig för att han väljer att vara ett kriminellt as.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Why) skrev 2024-04-11 08:34:49 följande:
    1. Jag håller med och mannen ifråga insåg det av sig själv att det var en dålig idé. Kanske inte eg att dricka klockan 8 på morgonen men att det blev lite för många fram till 14. 

2. Håller också med. Jag slog först och jag förvänta mig faktiskt slag tillbaka. Jag ångra mig i samma stund som jag slog och tänkte vad fan gör jag men jag förvänta mig inte att han bara skulle ta det men trodde på örfil tillbaka. Det där att män inte ska slå på kvinnor gäller ju om kvinnan inte slår. Så lite både och, anser det var mitt fel som tog till ett slag men önskar hans svar inte varit med knuten näve.

3. Det var jävligt fel av mig att hota vara med andra, så gör man verkligen inte. Antar jag helt enkelt ville såra honom och gjorde det på en väldigt svag punkt. Hans hot är helt klart resultat av att han druckit förmycket. Jag ifrågasatte ju honom direkt.

Han är inte speciellt svartsjuk, han är aldrig kontrollerande annars, kollar inte min telefon eller frågar vem det är som skickar på messenger och dylikt. Hans svartsjuka kom av det jag sa och är väl ganska naturligt man blir svartsjuk om man får det slängt i ansiktet. Han har i vanliga fall inte problem att kontrollera alkohol, självklart märks det när han dricker men aldrig annars på något aggressivt vis utan mer att han blir ännu mer kärleksfull, lite klängig och upprepar sig. I normala fall snackar vi ju inte heller dom mängderna. 

Summa summarum, det blev fel på så himla många vis den dagen. Beslutet är taget och även fast det när jag skrev detta inlägg kändes skönt att få lätta på sitt hjärta i stunden för främlingar så känner jag nu att jag borde låtit bli. Jag borde ha tagit det med någon som känner oss och vet om att detta inte är vi. Jag förstår att ni dömer ut oss men jag tycker ni är för hårda utifrån en incident och att många lägger till egna historier om att detta måste hänt förr, ni måste vara si och så osv. Jag vet vad vi är och vi är bättre än såhär

Nej. Hans hot är en konsekvens av att han väljer att mord- och lemlästningshota dig.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Why) skrev 2024-04-11 08:34:49 följande:
    1. Jag håller med och mannen ifråga insåg det av sig själv att det var en dålig idé. Kanske inte eg att dricka klockan 8 på morgonen men att det blev lite för många fram till 14. 

2. Håller också med. Jag slog först och jag förvänta mig faktiskt slag tillbaka. Jag ångra mig i samma stund som jag slog och tänkte vad fan gör jag men jag förvänta mig inte att han bara skulle ta det men trodde på örfil tillbaka. Det där att män inte ska slå på kvinnor gäller ju om kvinnan inte slår. Så lite både och, anser det var mitt fel som tog till ett slag men önskar hans svar inte varit med knuten näve.

3. Det var jävligt fel av mig att hota vara med andra, så gör man verkligen inte. Antar jag helt enkelt ville såra honom och gjorde det på en väldigt svag punkt. Hans hot är helt klart resultat av att han druckit förmycket. Jag ifrågasatte ju honom direkt.

Han är inte speciellt svartsjuk, han är aldrig kontrollerande annars, kollar inte min telefon eller frågar vem det är som skickar på messenger och dylikt. Hans svartsjuka kom av det jag sa och är väl ganska naturligt man blir svartsjuk om man får det slängt i ansiktet. Han har i vanliga fall inte problem att kontrollera alkohol, självklart märks det när han dricker men aldrig annars på något aggressivt vis utan mer att han blir ännu mer kärleksfull, lite klängig och upprepar sig. I normala fall snackar vi ju inte heller dom mängderna. 

Summa summarum, det blev fel på så himla många vis den dagen. Beslutet är taget och även fast det när jag skrev detta inlägg kändes skönt att få lätta på sitt hjärta i stunden för främlingar så känner jag nu att jag borde låtit bli. Jag borde ha tagit det med någon som känner oss och vet om att detta inte är vi. Jag förstår att ni dömer ut oss men jag tycker ni är för hårda utifrån en incident och att många lägger till egna historier om att detta måste hänt förr, ni måste vara si och så osv. Jag vet vad vi är och vi är bättre än såhär

Nej. Hans hot är en konsekvens av att han väljer att mord- och lemlästningshota dig.
Svar på tråden Lördag som eskalera