Inlägg från: Anonym (Why) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Why)

    Lördag som eskalera

    Anonym (Tankfull) skrev 2024-03-27 16:02:41 följande:
    Alarmerande med alkoholvanorna 🚨 🚨 ?️
    Om han verkligen menar ALLVAR så bör han gå på AA.
    NU.
    Han visar oroande tecken på dåligt ölsinne och det bör han absolut ta på allvar.
    Alkoholism börjar för många genom stadigt helgdrickande.

    Om han inte vill gå med på AA så be han ta en vit månad, det borde visa vart han står.
    Det borde han kunna ge dig om han menar allvar.
    Det borde inte vara svårt OM han inte har alkohol problem redan.
    Jo han har sagt att han inte kommer dricka så vi får väl se nu när det är långhelg och allt
  • Anonym (Why)
    Jemp skrev 2024-03-27 16:46:29 följande:
    Alltså, det verkar ju spårat ur långt innan våldet så jag undrar om det verkligen varit så respektfullt?
    Du hotar sticka med en annan, han hotar att slå ihjäl dig??
    Jag förstår dig men ja. Respektfullt och kärleksfullt så det är verkligen ofattbart att det eskulera till detta
  • Anonym (Why)
    Anonym (Eeik) skrev 2024-03-27 16:52:00 följande:
    Nej. Man slår ALDRIG en annan människa. Det är bara en tidsfråga tills det händer igen. Och igen!
    Jag slog också och jag vet att jag inte kommer göra så nånsin igen. Så förhoppningsvis gäller samma för honom 
  • Anonym (Why)
    Tow2Mater skrev 2024-03-27 17:41:53 följande:
    Men du ska ju inte slå igen? Det måste ju du lova och hålla.
    Och så borde du sluta tjata om hans alkohol. Tjat får ingen att låta bli att dricka.
    Jag kommer aldrig slå honom, jag bara citerade vad han sa
  • Anonym (Why)
    Ami Heart skrev 2024-03-27 17:33:05 följande:

    Jag hade ringt 020-505050 och talat med Kvinnofridslinjen.

    //

    Du ska ringa dit och berätta det som du berättade för oss. 

    Jag förstår att du är kär, att detta inte är de ni brukar vara och att det känns som en dålig såpa eller mardröm. Du ska ändå ringa, berätta och lyssna

    Nu. Ta hand om dig.


    Tack. Ska lägga in numret i telefonen
  • Anonym (Why)
    Anonym (Tankfull) skrev 2024-03-27 16:48:32 följande:

    Han bör främst för sig egen skull ha noll konsumtion, även till hänsyn av dig.
    Som sagt, menar han allvar så är det inte svårt.
    Ni får också,om möjligt, fira påsken på annat vis än det ni är vana vid ifall det annars hade varit alkohol inblandat.
    Man kan mysa och ta det lugnt också, göra något helt kravlöst som stärker det ni vill åstadkommma.
    Ta en promenad på stan, go fika, en film, picknick eller vad som helst. 


    Man kan njuta utan alkohol.


    Har du helt rätt i. Har dessutom barnen denna helgen så hoppas på bra väder och att vi kan gå ut och ha de mysigt och gott 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Elise) skrev 2024-03-27 18:37:00 följande:

    Ni flyttade ihop efter bara 5 månader, han hotar att döda/skada dig, du hotar med otrohet, du slår, han slår så du blöder, han kan inte städa utan att dricka

    och nu säger du att det finns BARN i hemmet också! På riktigt ts? Man flyttar inte ihop med någon efter så kort förhållande när det finns barn i hemmet, och man stannar inte i ett destruktivt förhållande när man har barn!

    Det spelar ingen roll vem som provocerade vem här, hot om att döda, slag och slag så någon blöder, då är det kört. Gör slut och flytta isär.

    Även om du inte gör det för din skull så är du fan skyldig dina barn ett bra liv UTAN våld och hot om våld! Och en främling som super för att kunna städa!


    Ja vi flytta ihop tidigt då det var ohållbart att pendla 40 mil enkelresa varje gång och med mig som jobbar varannan helg. Skulle mina barn på något vis ta skada så hade jag lämnat bums men dom var tack och lov inte där och där har aldrig innan varit någonting.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Elise) skrev 2024-03-27 18:55:46 följande:
    Men de ska behöva bo med någon som hotar att döda deras mamma/skada henne allvarligt och som slog henne så hårt att hon fick fläskläpp och blödde?

    Skärp dig! Du är förälder i första hand och JA man pendlar 40 mil hellre än att flytta ihop med någon man känt i 5 månader när man har barn!

    Jag låter kanske hård nu men du är förälder först och främst här, du har valt att sätta barn till världen och då SKA de gå först!

    Stannar du med din sambo nu så låt barnen flytta heltid till sin pappa. Att tro att de inte blir påverkade av det här är både naivt och farligt. Var en bättre mamma än så! Du har gjort massa dåliga val men det går att rätta till, det är ju inte för sent än. Men mannen måste ut ur ert hem och det fattar väl du med?
    Nä för du känner inte oss. Jag förstår hur förjävligt det låter men det har inte hänt innan. Jag kände honom mer än 5 mån innan vi flytta ihop men var ej officiellt ett par då. Mina barn tar inte skada, inget har hänt innan. Inga bråk, inga höjda röster, ingenting i deras närhet och knappt förekommit några argumentationer alls annars heller. Och det är ingen 3 åring jag lever med men du kanske inte tycker åldern spelar roll förvisso. 
    Mina barn tycker väldigt mycket om honom och fram till i lördags har allt funkat bra. Han har druckit öl innan men även om jag haft synpunkter på att jag tycker det är konstigt att han måste dricka varje helg så har inga dispyter dykt upp innan utan jag har sagt vad jag tycker och han har förklarat att han inte sett konstigheter med det och förstår inte problemet när där inte uppstår något konstigt. Detta uppstod ju dock i lördags och han har själv insett att det blev helt jävla galet och att han konsumera på ett vis han absolut inte ska göra och inte brukar göra och lovat mig ändring. Huruvida det blir att han inte dricker alls eller bara tar nån öl på fredagen har vi inte pratat klart om.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Siv) skrev 2024-03-27 19:30:50 följande:

    Ni passar inte ihop. Ni har båda ett häftigt temperament och behöver en lugnare partner. 


    Hur hårt slog du? Blev det ett rött märke i hans ansikte? 


    Det läskiga med det här är att ni nu har passerat en gräns som man aldrig bör gå över. Det går inte att göra ogjort och om ni stannar med varandra nu så vet ni båda att ni kan slåss och vara riktigt elaka mot varandra utan att det får några konsekvenser. Det är farligt när man har svårt att tygla sitt humör. 

    Ni behöver ge det en konsekvens om ni ska stanna ihop. Visa varandra att ni inte bara går vidare utan kostnad. Ta en vit månad och gå i terapi för att lära er strategier för att hantera er ilska. Berätta för omgivningen så att de är alerta och ni inte kan smyga med våldet om det händer igen. Känn skammen och möt den i vitögat så ni inte vill hamna här igen. 


    Är nu inte beredda att göra det jobbet så gå isär direkt. Riskera inte så lättvindigt att förstöra dina barns barndom. 


    Vi passar ihop på så himla många vis, och har så mycket liknande behov där vi kompletterar varandra.  Han är dessutom lugnet själv i vanliga fall och jag är väl mer den med temperament. 
    Han tyckte det gjorde ont men nä, han hade inget märke alls efter mitt slag om det nu spelar någon roll.
    Jag har all min familj och vänner här OM något någonsin kommer hända igen inklusive ett foto sparat från kanske 5 min efter slaget.  

    Vit månad är han definitivt redo att ta om det skulle få mig att känna mig bättre.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Eeik) skrev 2024-03-27 19:36:11 följande:
    Var inte så naiv. Han hotade att döda dig, att skada dig och slog dig med sluten näve. Han är inte klok. Det är precis så här man sedan får läsa om mördade kvinnor.

    Ring åtminstone kvinnofridslinjen och prata med dem som kan det här.
    Ja det kan ju absolut inte skada.
    Jag hade såklart sagt samma till någon annan att sker detta så lämna för helvete. Är lite annat när man står i det själv. Känner väl att den kärlek och tillgivenhet vi har för varandra är värda en andra chans antar jag.
Svar på tråden Lördag som eskalera