• Anonym (Rådvill)

    När berätta? Måste jag ens berätta?

    Jag umgås med en man sedan i höstas och vi är överens om att vi inte är varandras stora kärlek utan vi umgås mer som vänner med förmåner och vi besöker klubbvärlden tillsammans.
    Han gillar att se mig med andra män och har nämnt att han inte ser något problem att jag har sex med andra utan hans närvaro.
    Jag tycker om honom och trivs med honom, men vårt vardagssex är väl sisådär.

    För ett tag sedan var jag på krogen och en bekant följde med hem och satan i gatan vilket sex! Vi har så klart träffats flera gånger och haft sex efter den gången.
    Jag vet genom en gemensam bekant att den här mannen väldigt gärna vill träffa någon för en relation och visst tycker jag att han är trevlig och så, men ser inte att vi skulle passa som par i en relation. Jag har inga sådana känslor för honom.

    Ska jag upplysa man nr 1 om att jag träffar man nr 2 för galet skönt sex? Jag har inte en aning om man nr 1 dejtar andra eller har sex med andra. Anser att det inte är min ensak eftersom vi inte är seriöst tillsammans.
    Ska jag informera man nr 2 och man nr 1 och de aktiviteter vi ägnar oss åt?
    Eller ska jag vänta tills man nr 2 tar upp vår "relation" till diskussion?


    Känner mig verkligen som en åsna mellan 2 hötappar då jag inte vill förlora klubblivet samtidigt som jag inte vill förlora superbra vardagssex. Och får vibbarna att man nr 2 inte är intresserad av klubblivet.

    Tar tacksamt emot råd!

    Känner du som religiös och/eller  monogam att du måste skälla och döma så är det bara slöseri med din tid och energi då det är mig totalt ointressant vad du ev anser om mitt i dina ögon syndiga leverne Cool

  • Svar på tråden När berätta? Måste jag ens berätta?
  • Arcnice

    Du ska verkligen inte berätta för man 1 att du träffar man 2 "för galet skönt sex". Vad skulle syftet vara med det? Låter mest som att du vill skryta eller göra man 1 svartsjuk.


     

  • Anonym (Rådvill)
    Arcnice skrev 2024-03-27 13:01:30 följande:

    Du ska verkligen inte berätta för man 1 att du träffar man 2 "för galet skönt sex". Vad skulle syftet vara med det? Låter mest som att du vill skryta eller göra man 1 svartsjuk.


     


    Nu var det kanske inte så jag tänkte att det skulle läggas fram utan mer bara informera om att jag träffat man nr 2. Var nog lite otydlig där, sorry.
  • Anonym (Märta)

    Som kristen så tar jag avstånd från omoraliskt sex. Jag ska be för dig. Min önskan är att du går till kyrkan och finner kraft att stå emot frestelser.

  • Anonym (F)

    Nej du ska självklart inte berätta! Det är din ensak.

  • Anonym (Rådvill)
    Anonym (Märta) skrev 2024-03-27 13:05:19 följande:

    Som kristen så tar jag avstånd från omoraliskt sex. Jag ska be för dig. Min önskan är att du går till kyrkan och finner kraft att stå emot frestelser.


    Beundrar kyrkor som byggnadsverk, men det förtryck och allt det lidande för andra människor som i princip alla religioner ägnar sig åt tar jag starkt avstånd ifrån och tänker inte beblanda mig med det hyckleriet.
  • Anonym (F)

    Däremot måste du berätta för man nr 2 att du ligger med andra, eller bryta helt med dem och bara ligga med honom. Om han är så otroligt bra kan det vara värt det. Klubblivet kan du alltid gå tillbaka till senare om du vill.

    Sedan tycker jag du får lugna dig lite med oro att han skulle vilja ha en relation. Han kanske bara sätter på dig och tills han säger något annat så får du utgå från det.

  • Anonym (Jonas)

    Om jag hade varit man nr 2 hade jag inte velat veta oavsett om jag var öppen för klubbliv eller inte. Men du känner nog man nr 2 och kanske kan bedöma. 

  • Anonym (Öppen man)

    Ja så till något av fleras dilemma i dejtingvärlden skulle jag säga. Jag tänker att man nr 1 redan visat att han dels är öppen för att du träffar andra och att er relation är en starkt uttalad Kk relation men klubbliv, 3-kanter osv. En information skulle jag kunna tänka mig enbart skulle kunna trigga honom. Kanske blir han nyfiken och vill veta mer, höra dig beskriva era möten, kanske lära sig något utav detta. Så hade i alla fall jag känt. 


    Men som i det mesta så är alla olika. Vad gäller man nr 2 så förstår jag din rädsla att kanske mista denna heta Wowe sex som ni skapar tillsamman. Generellt skulle jag råda alla att direkt in your face vara öppen med vilka sexuella preferenser och erfarenheter man har, om det sätt man lever på är något man inte är beredd att försaka eller kan tänka sig vara utan en längre tid. 


    Det finns de som absolut inte har något problem med det, och det finns de som tackar för sig och kilar vidare. Här kan man spara både tid och slippa tandagnisslan längre fram. 

    Ett annat val är förstås att vara tyst och hålla hårt i ratten och vara beredd på att parera för allt som kan dyka upp längs vägen. Där vet de flesta att ju fortare man kör desto svårare är det att parera eller stanna.

    Jag fick själv kastat i ansiktet på min första dejt med en kvinna att hon dejtade ett par sedan månader tillbaka och dessutom skulle träffa dem dagarna efter vår dejt. Jag uppskattade att hon var rak, det gav mig möjlighet att välja.


    Vad är din egen magkänsla kring detta? 

  • Anonym (Rådvill)
    Anonym (Öppen man) skrev 2024-03-29 06:33:32 följande:

    Ja så till något av fleras dilemma i dejtingvärlden skulle jag säga. Jag tänker att man nr 1 redan visat att han dels är öppen för att du träffar andra och att er relation är en starkt uttalad Kk relation men klubbliv, 3-kanter osv. En information skulle jag kunna tänka mig enbart skulle kunna trigga honom. Kanske blir han nyfiken och vill veta mer, höra dig beskriva era möten, kanske lära sig något utav detta. Så hade i alla fall jag känt. 


    Men som i det mesta så är alla olika. Vad gäller man nr 2 så förstår jag din rädsla att kanske mista denna heta Wowe sex som ni skapar tillsamman. Generellt skulle jag råda alla att direkt in your face vara öppen med vilka sexuella preferenser och erfarenheter man har, om det sätt man lever på är något man inte är beredd att försaka eller kan tänka sig vara utan en längre tid. 


    Det finns de som absolut inte har något problem med det, och det finns de som tackar för sig och kilar vidare. Här kan man spara både tid och slippa tandagnisslan längre fram. 

    Ett annat val är förstås att vara tyst och hålla hårt i ratten och vara beredd på att parera för allt som kan dyka upp längs vägen. Där vet de flesta att ju fortare man kör desto svårare är det att parera eller stanna.

    Jag fick själv kastat i ansiktet på min första dejt med en kvinna att hon dejtade ett par sedan månader tillbaka och dessutom skulle träffa dem dagarna efter vår dejt. Jag uppskattade att hon var rak, det gav mig möjlighet att välja.


    Vad är din egen magkänsla kring detta? 


    Magkänslan är att man nr 1 inte skulle ha problem med man nr 2, men att nr 2 inte vill dela och heller inte är intresserad av klubblivet.

    Har sagt till mig själv att fundera över påsk hur jag vill ha det/göra och sedan se.
  • Anonym (Purjo)

    Behåll den son du har bra sex med den andra lägger du på hyllan...

  • Anonym (Öppen man)
    Anonym (Rådvill) skrev 2024-03-29 07:35:11 följande:
    Magkänslan är att man nr 1 inte skulle ha problem med man nr 2, men att nr 2 inte vill dela och heller inte är intresserad av klubblivet.

    Har sagt till mig själv att fundera över påsk hur jag vill ha det/göra och sedan se.
    Påsken är en fantastisk tid för tankar och kommande beslut :)

    Förstår verkligen ditt dilemma, att kanske mista eller avstå den där fantastiska fysiska dimensionen du uppnått med nr 2. Det finns dock ännu en dimension av detta och det är ju statusen på relationen med nr2. Som jag uppfattar det dejtar ni och har ingen uttalad status på er relation i dagsläget. 

    Det finns ju ett annat alternativ och det är att bara låta det rulla på och om frågan om ev status kommer upp från nr 2 så är en hållning du kan inta att du inte känner dig redo för något djupare i dagsläget vad gäller relation. Se vad du får för reaktion på det. Ofta vill ju vi män rama in, ta kontroll och på flera plan manifestera vår relation.

    Det är starkt kopplad till vår manlighet och däri ligger processen att stadga oss med vad vi ser det som ?vår erövring? som vi gärna uppvisar för andra män, vänner och familj. Manligheten skulle jag säga är mer lättkränkt och mer sårbar än kvinnligheten som på likande sätt kanske framför allt strävar efter att sätta kärleken i ljuset för sin omgivning, om än även vi män förstås ser kärleken som det ultimata i en fast relation.

    Så utifrån det perspektivet och med insikt av variationer vi alla kan känna vad gäller vår sexuella frihet, nyfikenhet, och att bevara och återupprepa upplevelser som ger sensation och tillfredställelse så kanske den känslan är allt för värdefull att offra i båda ändar i ditt fall.

    Att inte välja är ju också ett val :) 
  • Anonym (Ess)

    Det bästa är väl att vara tydlig mot man 2 om att du enbart är intresserad av att vara KK och att du inte kommer att vilja inleda ett förhållande.

    Då har du lagt korten på bordet och han borde förstå att han inte kan förvänta sig exklusivitet från dig.

    Visst du kanske tar risken att han inte vill träffas mer om det inte eventuellt kan leda till förhållande eller att han inte är den enda du träffar, men samtidigt så måste ju han få välja, precis som du, vad han är okej med och inte.

    Du måste inte lämna några detaljer till männen om varandra, du behöver inte ens berätta vilka du träffar, hur många, när, vad ni gör etc. Men som sagt är det schysst och rätt att åtminstone berätta för båda att du inte tänker binda upp dig med någon utan att du träffar dem enbart som KK/klubbkompis.

Svar på tråden När berätta? Måste jag ens berätta?