• Anonym (Tjejen30)

    Att vilja ha det man inte kan få och tvärtom.

    Hej! Jag måste bara få hjälp att reda ut en sak...
    Man har ju hört att man inte vill ha det man kan få och att det kan vara tvärtom.
    Ex att man gillar någon mer när den inte är så intresserad men sen när den är intresserad så gillar man den inte.
    Jag har hamnat i en sån situation.

    Jag har dejtat en kille av och på i typ ett halvår. Och jag har varit så kär så kär så jag varit helt tokig. 
    Det var vi båda i början och sen svalnade hans intresse plötsligt pga olika orsaker.. under den perioden var jag så hjärtkrossad och ledsen så det var sjukt. Han var i min hjärna KONSTANT heeeela tiden. Nästan jobbigt faktiskt. Vi sågs ofta ändå under den tiden och jag var liksom helt galen i honom.
    Sen började han får tillbaka lite intresse igen och då svalnade mina känslor helt plötsligt.
    Och sen ännu en gång var det han som backade, jag var tokkär igen och ville bara vara med honom, grät för honom så mycket nästan varje dag. och nu har han börjat visa samma intresse som i allra första början igen, vilket har varit min dröm hela tiden. Han är verkligen på mig så mycket igen och vill verkligen ha mig. Och nu är jag plötsligt heeelt ointresserad???
    Alltså, hur kan det ens bli så här??
    Jag har insett att han nog inte är så bra för mig.
    Men undrar ändå varför sånt här ens kan hända?
    Någon som varit med om samma sak?
    Känns så sjukt bara och lite frustrerande faktiskt, känns verkligen som att jag inte kan kontrollera mina känslor alls.
    Kanske är det bara en tillfällig förälskelse och inte äkta kärlek, därför det blir så..ändå väldigt konstigt...

  • Svar på tråden Att vilja ha det man inte kan få och tvärtom.
  • Kottakotte

    Har också hört om det där. 
    Att det är vanligt att vilja ha det man inte kan få, det blir extra starkt på något vis. 
    Och som du skriver, att man kan tappa intresset när "jakten" är över. 
    Ingen aning om varför det är så dock men kan förstå frustrationen.

  • Anonym (Anasse)

    Klassisk känsla det! Jag rök ihop med en go vän över en gräddbulle vi var på ett lokalt fik och både ville ha sista grädbullen, men jag var före, ville verkligen ha den och helst inte dela. Min vän blev genast upprörd och kallade mig hora, och efter det ville jag inte ha gräddbull längre, men vänskapen var förstörd! var så ledsamt hela saken. 

Svar på tråden Att vilja ha det man inte kan få och tvärtom.