Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Anonym (Emm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emm)

    Hur hålla sig snygg så länge som möjligt?

    Bli inte för smal!

    Jag såg en kvinna gå ner i vikt och hon fick väldigt mycket rynkor och insjunken hud i ansiktet. Såg ut som hon åldrats 20 år. Att hålla normalvikt är bäst. Men träna lagom för hälsan, konditionen och blodcirkulationen.

    Ät så lite chips, kakor och godis som möjligt. Det åldrar huden.

    Drick mycket VATTEN 😛och väldigt sparsam med alkohol.

    Stressa inte, kör yoga och mindfullness

    Sov tillräckligt 

    Inga kirurgisk ingrepp som inte ser naturligt ut

    https://www.aftonbladet.se/halsa/a/qnOP0w/minska-en-storlek-men-aldras-4-ar#


     

  • Anonym (Emm)
    Peterheter skrev 2024-03-27 19:38:39 följande:
    Är män så desperata?
    Du får välja att kalla det så. Men alla män gillar inte småbarn.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Emm)
    Anonym (Emm) skrev 2024-03-27 22:00:30 följande:
    Pelle blev inte så populär, men det är ändå svårt att missa vem som ligger bakom nickel Rob. 
    Edit: nicket 
  • Anonym (Emm)
    Anonym (Perka) skrev 2024-03-27 22:01:32 följande:
    Alla får väl ha sina preferenser?
    Visst, men man behöver inte tala om att andra bör leva upp till sina osunda ideal.
  • Anonym (Emm)
    Anonym (Rob) skrev 2024-03-28 01:57:03 följande:
    Jag håller inte med kvinnor som lägger på sig en massa på magen och i ansiktet ser direkt ut som tanter. 
    Tricket är att aldrig bli mullig eller tjock och inte sola en massa.  En tjockis på äldre dagar som går ner i vikt kommer hunden inte dra åt sig riktigt. Har man däremot alltid varit smal och inte förstört huden av massa solande så kan man se ung och fräsch ut länge. 
    Victoria Beckham och Isabella Scorupco är två exempel runt 50 år.
    Ja för inga av de två kändisarna använder botox, fillers och skönhetsoperationer? Det tror jag.
  • Anonym (Emm)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-29 06:46:42 följande:
    Jag är själv 50+ och har fått veta här att mitt bäst före har gått ut. Det vet jag ju själv, men det är ändå trist när andra säger det.
    Jag kollar in yngre tjejer och tycker de är sexiga. Men jag ser många kvinnor över 50 som är ännu sexigare.

    Det där med bäst-före datum är helt irrelevant. Det finns t.ex inte ett enhetligt utseende för män i en viss ålder. Samma gäller kvinnor, vissa kan se ut som tanter vid 30års ålder, och vissa ser ut som unga kvinnor i 50 års ålder.


    Så hur ser en typisk man/kvinna i 50 års ålder ut? Jag har försökt att bedöma åldrar, och jag lovar att jag aldrig någonsin kommer besvara en fråga någon ställer om deras ålder. Nu för tiden med botox, skönhetsoperationer och fillers är det ännu svårare. Skönhetsoperationer som blivit för mycket eller för många tycker jag däremot har helt motsatt effekt.

  • Anonym (Emm)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-29 07:02:16 följande:

    Jag fick veta det innan jag blev 50 också. Som när jag var kär i en yngre tjej. Då var jag i jättebra form, och jag ser yngre ut än vad jag är. Flera skrev här att ingen tjej vill ha en patetisk gubbe som inte får upp den. Det är anonyma främlingar, men det visar ändå vilken attityd som finns därute. Irl såg jag samma. Min syster sa "hon är inte intresserad". Hon var inte intresserad av att lyfta mig, vara positiv. Hon ville trycka ner, förlöjliga mig som trodde att en yngre tjej kunde känna nåt för mig. Hon själv kund eträffa en 20 år äldre man, och när hon senare träffade en 16 år yngre man så ville hon prata om honom hela tiden. Det var angeläget för henne att man skulle lyssna, för hon var så kär. Han var så bra på alla sätt, och när hon träffade en mycket yngre så kunde de ha mycket gemensamt. Till mig sa hon att man inte kan ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad. Vanligt att kvinnor vill lyfta sig själva och att det de känner är viktigare än vad man känner. Om en man känner samma för en kvinna så är det bara patetiskt och han ska hånas och tryckas ner.


    Har du talat med din syster om hennes dubbelmoral? 
    I så fall, hur motiverade hon det?

  • Anonym (Emm)
    Anonym (Science) skrev 2024-03-29 11:59:40 följande:
    Sluta prata med henne då för bådas skull.

    Eller börja prata med henne?
    Det låter som Ts har mycket ouppklarade känslor gentemot sin syster. 


    TS, hon är din syster. Du borde kunna vara ärlig med henne, hur du känt pga de saker hon sagt. Det låter som du tillåter din familj att trampa på dig, du behöver nog säga ifrån. Ytterst få människor kommer till självinsikt, när de inte vet om att de sårat någon. Jag har själv syskon som kan vara oerhört okänsliga och sarkastiska. På sistone har jag börjat säga ifrån ordentlig. Trots att jag ogillar att såra människor har jag insett att man måste ta risken, annars blir det man själv som råkar illa ut,

    Mina syskon har helt plötsligt fått en annan respekt för mig. Visst kan de tycka att jag blir för lätt arg, men det bryr jag mig inte om. Det känns helt enkelt så mycket bättre.

    Om inte din syster vill lyssna eller inte bryr sig så finns alltid alternativet att sluta prata med henne. Det är tyvärr inte alltid så lätt, men det är ett bra alternativ om du inte når fram till henne. Hon är trots allt din syster, din familj.

  • Anonym (Emm)
    Anonym (Emm) skrev 2024-03-29 16:03:27 följande:

    Eller börja prata med henne?
    Det låter som Ts har mycket ouppklarade känslor gentemot sin syster. 


    TS, hon är din syster. Du borde kunna vara ärlig med henne, hur du känt pga de saker hon sagt. Det låter som du tillåter din familj att trampa på dig, du behöver nog säga ifrån. Ytterst få människor kommer till självinsikt, när de inte vet om att de sårat någon. Jag har själv syskon som kan vara oerhört okänsliga och sarkastiska. På sistone har jag börjat säga ifrån ordentlig. Trots att jag ogillar att såra människor har jag insett att man måste ta risken, annars blir det man själv som råkar illa ut,

    Mina syskon har helt plötsligt fått en annan respekt för mig. Visst kan de tycka att jag blir för lätt arg, men det bryr jag mig inte om. Det känns helt enkelt så mycket bättre.

    Om inte din syster vill lyssna eller inte bryr sig så finns alltid alternativet att sluta prata med henne. Det är tyvärr inte alltid så lätt, men det är ett bra alternativ om du inte når fram till henne. Hon är trots allt din syster, din familj.


    Förlåt! Inte TS utan Kaffedraken såklart :D
Svar på tråden Hur hålla sig snygg så länge som möjligt?