• Anonym (Hjälp)

    Hjälplös

    Jag och min kille hade diskussion om en grej eller ska jag kalla det att det nästan blev tjaffs. Han tog det bra när jag pratade men sen när jag lade till en grej så blev han helt tokig i stil med "Jag förstår inte vad du vill, vad är detta" osv. Han har kort stubin och jag förstår inte hur det kunde vända så snabbt? Bara för jag lade till en grej. Jag försöker reda ut hur hans psyke fungerar men det är svårt och svårt att prata med honom just nu. Känner mig hjälplös.

  • Svar på tråden Hjälplös
  • Anonym (?)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-03-28 07:06:04 följande:
    Hjälplös

    Jag och min kille hade diskussion om en grej eller ska jag kalla det att det nästan blev tjaffs. Han tog det bra när jag pratade men sen när jag lade till en grej så blev han helt tokig i stil med "Jag förstår inte vad du vill, vad är detta" osv. Han har kort stubin och jag förstår inte hur det kunde vända så snabbt? Bara för jag lade till en grej. Jag försöker reda ut hur hans psyke fungerar men det är svårt och svårt att prata med honom just nu. Känner mig hjälplös.


    Något hypotetisk som är ett dolt test om han verkligen älskar dig?
  • Anonym (Henrik)

    Du får nog vara mer specifik om du ska få svar på vad det handlar om.  

    Annars kan vi inte veta vad han reagerade på.  
    Vad pratade ni om från början och vad exakt la du till?

  • Anonym (Hjälp)

    (?): Vad menar du?

    Henrik: Jag nämnde att jag vill att vi kommunicerar och pratar ut när vi stöter på något och inte sopa under mattan som han vill och jag lade till olika sätt att göra det på. Nämnde liksom att bådas behov är viktiga. 

  • Anonym (Henrik)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-03-28 07:52:30 följande:

    (?): Vad menar du?

    Henrik: Jag nämnde att jag vill att vi kommunicerar och pratar ut när vi stöter på något och inte sopa under mattan som han vill och jag lade till olika sätt att göra det på. Nämnde liksom att bådas behov är viktiga. 


    Och han reagerade på att han blev anklagad för att sopa saker under mattan?
  • Anonym (?)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-03-28 07:52:30 följande:

    (?): Vad menar du?

    Henrik: Jag nämnde att jag vill att vi kommunicerar och pratar ut när vi stöter på något och inte sopa under mattan som han vill och jag lade till olika sätt att göra det på. Nämnde liksom att bådas behov är viktiga. 


    Du ätade vidare och blir aldrig nöjd.

    Jag kan också tröttna på sånt
  • Anonym (Hjälp)

    Henrik: Typ något sånt ja.

    (?): Jag är inte en person som aldrig blir nöjd men saker bör ju lösas.

  • Anonym (?)
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-03-28 08:04:04 följande:

    Henrik: Typ något sånt ja.

    (?): Jag är inte en person som aldrig blir nöjd men saker bör ju lösas.


    Om han tycker det är löst då? Eller inte orkar mer just nu? Eller vet att den här typen av diskussioner alltid landar att det är fel på honom?
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (?) skrev 2024-03-28 08:05:46 följande:
    Om han tycker det är löst då? Eller inte orkar mer just nu? Eller vet att den här typen av diskussioner alltid landar att det är fel på honom?
    Just detta var första gången jag påpekade. Förklarade bara tydligare vad jag menade.
Svar på tråden Hjälplös