• Anonym (L)

    Lämna 6 åring själv

    När jag hämtar mitt barn på förskola så brukar jag passa på att sova några timmar. Stänger då in mig i sovrummet så får dottern leka själv. Har gjort så sen hon va 5 år. Oftast sover jag 2-3 h. Är det nåt som är fel? Eller bör barn kunna leka själva? Vill gärna veta era synpunkter 

  • Svar på tråden Lämna 6 åring själv
  • Anonym (Solo)

    Vid vilken tid hämtar du barnet?
    tänker att klockan inte kan vara så mycket om du kan sova i så MÅNGA timmar??!!
    Klart barnet kan leka själv ett tag men tycker att något känns fel när du måste sova direkt efter hämtning, vila ett tag så barnet kan se dig och prata med dig är en sak, men sova??!!
    Bett tu äta lite mer så man förstår ditt behov av sömnen.

  • Anonym (Solo)

    Berätta gärna lite mer kring ditt behov av att behöva sova sådär varje dag så man får en bättre bild 

  • Anonym (L)
    Anonym (Solo) skrev 2024-03-28 21:49:33 följande:

    Berätta gärna lite mer kring ditt behov av att behöva sova sådär varje dag så man får en bättre bild 


    Går upp vid halv 4 och jobbar vid 4-13:00. Så är ganska så trött sen på eftermiddagen. Sambon kommer inte hem fören 18:00. Så brukar hämta vid 14-15:00 och då sover jag fram till 17:00 ungefär. Men brukar stänga in mig i sovrummet och dottern vet att jag är trött så därför brukar hon låta mig sova ostört under några timmar.
  • enmamma

    Inte okej att sova varje dag ett par timmar.
    Jag skulle försöka sova en kort stund hemma innan barnen slutade dagis/fritids kanske hämta vid fyratiidén.

  • Anonym (Mamma till 3)

    Man har ju olika barn. Hade inte stängt in mi och sovit 2-3 h om jag inte var riktigt sjuk och då är mina 3 10+.
    Men om du sover 2-3 h varje dag efter hämtning får du nog se om era rutiner.
    Kan du lägga dig tidigare på kvällen?

  • Anonym (Lily)

    Kan du inte sova klockan 20 på kvällen istället? Då bör du ju hinna med 8 timmars sömn nattetid, och sannolikt sover ditt barn då?

    Eller i andra hand att du sover en timme efter jobbet och hämtar barnet vid 15-16 istället?

  • Limajo

    Jag skulle inte ha sovit så länge bakom stängd dörr med mina barn i den åldern. Jag gissar att du sover rätt tungt eftersom du sover så länge? En kort tupplur på soffan med barnet framför Barnkanalen kanske, men inte stänga in mig. En sexåring kan hitta på många tokigheter. 

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jag)

    Jag ser inget fel i detta. Du känner ju ditt barn bäst och vet hur hen klarar sig. 

  • Aniiee

    Min mamma brukade också sova middag, men då i vardagsrummet, och inte i 2-3 timmar utan kanske en halvtimme - timme. Och dessutom, sov och sov, vi barn brukade påpeka när hon snarkade på vilket hon svarade "jag vet", mer eller mindre i sömnen. Men hon hade cancer och vi barn var ju fler än ett och i olika åldrar. 

    Vad gör att du måste gå upp varje dag kl 4 och jobba? Eller har det bara blivit så? 


    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
Svar på tråden Lämna 6 åring själv