• Anonym (Kaffedraken)

    Längtar efter att bli kär

    Så skrev en kvinna på en dejtsida. Jag har sett andra kvinnor också säga det.
    Du som är kvinna, tycker du att det är viktigare för dig när du känner så, jämfört med om män längtar efter samma? Om du har blivit kär, är det du känner mer värt jämfört med om en man känner så?

  • Svar på tråden Längtar efter att bli kär
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ett exempel, nåt jag skrev i en annan tråd.

    Som när jag var kär i en yngre tjej. Då var jag i jättebra form, och jag ser yngre ut än vad jag är. Flera skrev här att ingen tjej vill ha en patetisk gubbe som inte får upp den. Det är anonyma främlingar, men det visar ändå vilken attityd som finns därute. Irl såg jag samma. Min syster sa "hon är inte intresserad". Hon var inte intresserad av att lyfta mig, vara positiv. Hon ville trycka ner, förlöjliga mig som trodde att en yngre tjej kunde känna nåt för mig. Hon själv kunde träffa en 20 år äldre man, och när hon senare träffade en 16 år yngre man så ville hon prata om honom hela tiden. Det var angeläget för henne att man skulle lyssna, för hon var så kär. Han var så bra på alla sätt, och när hon träffade en mycket yngre så kunde de ha mycket gemensamt. Till mig sa hon att man inte kan ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad. Vanligt att kvinnor vill lyfta sig själva och att det de känner är viktigare än vad man känner. Om en man känner samma för en kvinna så är det bara patetiskt och han ska hånas och tryckas ner.

  • Anonym (Anna)

    Hörredu kaffedraken både kvinnor och män har känslor.
    De längtar efter gemenskap och förståelse, känsla av sammanhang.
    Det finns olika personligheter , mjukare, hårdare, trasiga osv bland båda könen.

  • Anonym (Heartbroken)

    Längtar till att det går över #aldrigmer

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anna) skrev 2024-03-29 08:06:58 följande:

    Hörredu kaffedraken både kvinnor och män har känslor.
    De längtar efter gemenskap och förståelse, känsla av sammanhang.
    Det finns olika personligheter , mjukare, hårdare, trasiga osv bland båda könen.


    Ja, jag har ju känslor. Det vet jag, eftersom jag känner dom. När jag var kär så kände jag det. Frågan är om mina känslor är mindre än när kvinnor är kära. När kvinnor är kära så kanske det känns starkare för dom? Frågan är om mäns känslor (för män har också känslor) är mindre värda, mindre fina, mindre bra?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ett annat bra exempel på att mäns känslor förminskas är när jag skrev om den yngre tjejen jag var kär i. Jag hade inte känt så för nån på över 12 år. Flera skrev att jag bara var kåt. Det är anonyma främlingar, men ändå talande. Jag har sett liknande i andra trådar där män skrivit om när de har haft känslor för kvinnor.

  • Anonym (Anna)

    Jag har haft 4 längre relationer ,1a var jag kär och älskade honom till 100.
    De två emellan trodde jag att jag älskade men i efterhand var det nog attraktion som gick över efter 2-3år.
    Den jag har nu älskar jag massor och har aldrig känt något liknande för någon annan.
    Man kan inte mäta känslor varken hos kvinnor eller män.
    Ofta börjar ju en kärlekshistoria med attraktion och övergår i kärlek eller rinner ut i sanden.
    Jag har manliga och kvinnlig vänner som ligger runt(attraktion) och de som enbart har relationer attraktion+kärlek.

  • enola

    Men för guds jävla skull! Självklart är mäns och kvinnors känslor lika mycket värda! Men det innebär inte att alla förälskelser ska uppmuntras. Personer i ens närhet kan se tecken man inte själv ser på att personen absolut inte är intresserad och om man försöker ta det vidare så framstår man bara som en läskig stalker. Och det gäller både män och kvinnor!

  • Anonym (Bägges känslor lika värda!)

    Förstår faktiskt inte alls vad du menar.
    Kvinnor som blir kära och tillsammans med någon vill ju självklart att mannens känslor är likvärdiga med hennes känslor.

    När jag blev kär i min man och vi blev tillsammans är det väl självklart att bådas känslor var lika mycket värda, varför skulle jag tycka att min mans känslor var mindre värda än mina?
    Låter helt sjukt och har aldrig hört någon kvinna säga att hennes känslor när hon blev kär och tillsammans med en man att hon ansåg att hennes känslor var viktigare än mannens.
    Varför liksom? man vill väl att mannen SKA känna lika mycket så hans känslor betyder ju allt när man är kär, att han har lika starka känslor som man själv har.
    Jättekonstigt annars, man vill bägge ska ha lika starka känslor som givetvis betyder lika mycket.
    Har aldrig hört någon tycka att ens man inte är lika mycket värda tvärtom man vill väl att han ska ha starka känslor det är ju det som betyder att han är kär i en.

  • Anonym (L)

    Längta efter att vara kär? Själv tycker jag det är ett helvet för de få gånger jag varit tokkär så har det aldrig varit besvarat. Sällan har jag mått sämre än då.

  • Anonym (Heartbroken)
    Anonym (L) skrev 2024-03-29 16:58:01 följande:

    Längta efter att vara kär? Själv tycker jag det är ett helvet för de få gånger jag varit tokkär så har det aldrig varit besvarat. Sällan har jag mått sämre än då.


    Precis där jag är nu Rynkar på näsan
  • Fiona M

    Du skriver generellt om heteroförhållanden, då vill väl den som är kär, oavsett kön, att det ska vara besvarat?
    Alltså att både män och kvinnor har känslor.

    Förstår inte din logik.

Svar på tråden Längtar efter att bli kär