• Anonym (Flytt)

    Flytta ihop med barn.

    Hur länge tycker ni man borde ha varit tillsammans innan man blir sambos om man har barn? Beroende på ålder på barnen.


    Nu har jag själv en tonåring hemma och tänker inte bli sambo förrän tonåringen tidigast slutat gymnasiet. 


     

  • Svar på tråden Flytta ihop med barn.
  • Anonym (W)

    Tycker inte att man bör flytta ihop överhuvudtaget när man har barn sen innan. Inte innan barnen är utflugna. 

  • Anonym (Jo)

    Det låter väl rimligt då det ändå är så kort tid, men menar du inte snarare att ungdomen flyttat hemifrån isf? För att gå på gymnasiet eller inte kan väl knappast spela roll, eller?

  • Anonym (Flytt)
    Anonym (Jo) skrev 2024-03-29 10:31:10 följande:

    Det låter väl rimligt då det ändå är så kort tid, men menar du inte snarare att ungdomen flyttat hemifrån isf? För att gå på gymnasiet eller inte kan väl knappast spela roll, eller?


    Tänker att om hon hade velat flytta med så hade det varit tidigast när hon gått ur gymnasiet. Är liksom ca 1 timme bort jag Isf skulle flytta och då tycker jag inte man gör det innan skolan är klar. 

    Annars så väntar man ju givetvis tills flyttat hemifrån. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Flytt) skrev 2024-03-29 10:48:23 följande:
    Tänker att om hon hade velat flytta med så hade det varit tidigast när hon gått ur gymnasiet. Är liksom ca 1 timme bort jag Isf skulle flytta och då tycker jag inte man gör det innan skolan är klar. 

    Annars så väntar man ju givetvis tills flyttat hemifrån. 
    Ok, ja det är en bra bit. Men generellt tror jag inte det finns något svar om när det är bra att flytta ihop om man har barn, det är så individuellt där. Lycka till iaf :)
  • Anonym (Flytt)
    FruFarfalle skrev 2024-03-29 11:52:37 följande:

    Jag skulle hellre varit särbo oavsett ålder på barnen.


    Det är inte heller fel om man vill det. Tycker inte det finns något att man måste bli sambos oavsett barn eller inte i en relation. Men vet att det finns de som anser att det är ett måste annars är man inte i en riktig relation. 
  • Anonym (Kvinna ...)

    Jag flyttade till mitt numera ex med mitt barn väldigt snabbt. Vi jobbade ihop så vi kände varandra väl innan. Han hade barn varannan vecka och jag mitt barn (6 år) på heltid.  Jag hade aldrig någonsin barnfri tid så det var en stor anledning till att vi flyttade ihop så fort. När vi blev sambo ställde hans dotters mamma upp som barnvakt till mitt barn under hennes veckor. Detta för att hon gillade mig, mitt barn och hon såg att det var seriöst. Det är slut mellan oss men mitt barn ser honom fortfarande som "pappa" och hans dotter som storasyster.  Vi levde ihop i 12 år och är vänner (umgås inte) idag.
    Hade inte flyttat ihop så snabbt om jag hade haft varannan vecka. 

  • Anna7719

    Jag är särbo tills mina barn flyttat hemifrån.

    Om man vill flytta ihop med barn så kan de bli bra eller dåligt oavsett hur lång tid man väntar

  • Anonym (UU)

    Jag träffade min partner när mina barn var 4 och 9 år, hans var 3, 3 och 10. Vi kommer inte flytta ihop förrän alla barn är utflugna. Skulle aldrig falla mig in. 

  • Anonym (M)

    Men nej, bara nej.. man flyttar inte ihop alls så länge både har barn som bor hemma. Man väntar tills de är utflugna, många har på tok för bråttom och då blir det också problem.

Svar på tråden Flytta ihop med barn.