• Anonym (Anonum)

    Är han narcissistisk? Aldrig mött en människa såhär elak

    Jag är sedan något år tillsammans med en kille som i början av väldigt trevlig genuin och tillmötesgående vi dejtade ca 2 år innan jag flyttade in till honom han visade aldrig någon indikation på att han är narcissistisk eller egocentrisk förrens inflyttning. 

    Så fort jag flyttade in till honom så började han direkt att klanka ner på min lön han säger att mitt jobb inte är bra får ut ca 24 efter skatt, att jag måste plugga att jag måste tvätta kläder så som hans mamma tvättar kläder att min mat inte är god att sättet jag städar på inte är bra, han har gång på gång klankat ner på mig och jag har försökt att prata med honom hur jag mår och föra en konversation , han har bara svarat med att han inte bryr sig hur jag mår och att han enligt honom inte gjort något fel.

    Han pratar bara om pengar och inget annat, båda har det gott ställt och vi har bra med sparade men han vill alltid ha mer och mer. Givetvis Ska man prata ekonomi och pengar men det är de enda han pratar om och inredning i lägenheten inget annat intresserar honom alls..

    Han pratar ibland om barn och familj och när jag säger till honom att jag inte är redo då han beter sig som han gör mot mig, då säger han ?jag bryr mig inte din tid är snart ute om du inte vill ha barn så skaffar jag mig en ny kvinna? många gånger under samlag har jag ont men har respekterar inte det.. 

    Kan någon hjälpa mig och förklara var detta kan bero på? Hans vänner har alla en relationen de reser med sina respektive går ut och äter och har det trevligt, jag ser hur alla är lyckliga i sin relation menas jag kvävas i min jag mår så fruktansvärt dåligt..

    Hans familj kommenterar ofta min vikt att jag ser smal ut och får ofta frågan varför jag är smal? Känns som ett påhopp då jag äter men kan inte gå upp i vikt..
  • Svar på tråden Är han narcissistisk? Aldrig mött en människa såhär elak
  • Anonym (Been there)

    Lämna så fort du bara kan. Flytta gärna ut en dag när han inte är hemma. detta kommer eskalera, tro Mig!!!!

  • Anonym (Anonum)
    Anonym (Been there) skrev 2024-03-31 21:18:49 följande:

    Lämna så fort du bara kan. Flytta gärna ut en dag när han inte är hemma. detta kommer eskalera, tro Mig!!!!


    Vad tror du detta beror på? Är det ett kontrollbehov att förminska mobba och frysa ut? Och då är det Inte bara han utan hans familj gör samma sak. 
  • Feminina

    Jag kan förklara vad det beror på men du lär inte vilja höra det ändå.
    Han är ett A-hole!
    Behandlar dig som ett oavlönat hembiträde som han dessutom har mage att klaga på.
    Vad du jobbar med och tjänar är inte hans sak sålänge du trivs med jobb och lön.
    Enda frågan är varför du stannar hos en som behandlar dig illa. En relation ska skänka glädje, positivitet och lycka. 


    En sak till bara, 
    Ruuuuuuunnn!

  • Anonym (Vidare)

    Okej. Han säger att han inte bryr sig om dig på ert eller annat sätt, varför är du kvar med honom? Du måste lämna honom, han behandlar dig illa redan nu. Det kommer att bli värre.

  • Anonym (Been there)
    Anonym (Anonum) skrev 2024-03-31 21:21:18 följande:
    Vad tror du detta beror på? Är det ett kontrollbehov att förminska mobba och frysa ut? Och då är det Inte bara han utan hans familj gör samma sak. 
    Troligen ngn narcissistisk störning. Kan bli våldsam. Kanske även lite psykopat på de. Hade en sån kille. Vi var tillsammans i två år och han trakasserade o stalkade mig i två år efter jag lämnat. GPS på bilen, hotade, följde efter osv osv
    fruktansvärd tid. Nu har de vart lugnt ett år ca men jag är fortfarande rädd o kommer alltid vara så länge han finns 
  • Anonym (Man)

    Lämna å de e fort han kommer bli värre tills du inte kan tänka klart längre!!!!

  • Anonym (Anonum)
    Anonym (Been there) skrev 2024-03-31 21:24:27 följande:
    Troligen ngn narcissistisk störning. Kan bli våldsam. Kanske även lite psykopat på de. Hade en sån kille. Vi var tillsammans i två år och han trakasserade o stalkade mig i två år efter jag lämnat. GPS på bilen, hotade, följde efter osv osv
    fruktansvärd tid. Nu har de vart lugnt ett år ca men jag är fortfarande rädd o kommer alltid vara så länge han finns 
    Så otroligt hemskt att läsa mår du bättre idag? Jag är glad att du fann styrkan att gå din egna väg.. hur var hans familj mot dig?

    fruktansvärt hur vissa män kan behandla kvinnor som gör allt för dom, det finns ingen respekt glädje eller harmoni allt ska bara handla om dom deras pengar lön dyra bilar och dyra möbler. Han är inte hotfull utan han jämför mig med sin mamma ?min mamma fick barn ung min mamma tvättar såhär min mamma gör såhär?. Vad jag än gör så duger jag inte inget är bra? han har två syskon en syster och bror dom är verkligen snälla och underbara trevliga och har aldrig sagt något elakt till mig, hans föräldrar är konstiga elaka och verkar inte alls vara glada när dom ser mig. 
  • Anonym (Been there)
    Anonym (Anonum) skrev 2024-03-31 21:29:09 följande:
    Så otroligt hemskt att läsa mår du bättre idag? Jag är glad att du fann styrkan att gå din egna väg.. hur var hans familj mot dig?

    fruktansvärt hur vissa män kan behandla kvinnor som gör allt för dom, det finns ingen respekt glädje eller harmoni allt ska bara handla om dom deras pengar lön dyra bilar och dyra möbler. Han är inte hotfull utan han jämför mig med sin mamma ?min mamma fick barn ung min mamma tvättar såhär min mamma gör såhär?. Vad jag än gör så duger jag inte inget är bra? han har två syskon en syster och bror dom är verkligen snälla och underbara trevliga och har aldrig sagt något elakt till mig, hans föräldrar är konstiga elaka och verkar inte alls vara glada när dom ser mig. 

    Hans familj skyddade honom oavsett vad. Fick ingen hjälp där inte. 


    mitt ex jämförde alltid med en annan tjej. Hur hon gjorde o hur bra hon var på olika sex grejer osv. Han menade att han sa de så jag skulle bli peppad att bli bättre 

  • Anonym (V)

    Spelar det någon roll? Ja, troligtvis, men det enda som betyder något här är väl att du inte borde dejta och bo tillsammans med någon som inte respekterar dig och får dig att må bra.

Svar på tråden Är han narcissistisk? Aldrig mött en människa såhär elak