Inlägg från: Anonym (Rino) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rino)

Varför är total tillit så viktigt i en relation?

Nej, tilliten kan inte bli för stor. Tvärtom skulle jag hävda att människors största problem i relationer är att de inte fullt ut vågar lita på den andra parten. 

• Anonym (Rino)

Såtkrjag
    Jag menar att man får bättre relationer med den inställningen för människor som har tillit till andra kommer att dra sig till en.

Om man inte litar på människor ökar risken avsevärt att man kommer att bilda relationer med människor man inte kan lita på. 

Ja, man ökar risken att bli sårad och lurad men det är mycket bättre än alternativet.

Däremot ska man inte vara dum och naiv men det är inte samma sak som att ha tillit till andra människor.

• Anonym (Rino)
    Auditanne skrev 2024-04-02 22:41:13 följande:

Konstig fråga tycker jag. Vad vore alternativet? Att vara i en relation där man ljuger för varann och går bakom ryggen?

Alternativet är att man håller mer distans inom relationen. Vad jag ser är det mycket vanligt idag. 
  • Anonym (Rino)
    Anonym (M) skrev 2024-04-03 11:34:35 följande:
    Hur definierar du distans? Känslomässig distans? 

För mig går integritet och trygghet hand i hand. Att respektera en partners privatliv, eller vad man nu ska kalla det? Egentid? Vill inte ha en massa sms om jag är iväg någonstans, då är jag ju upptagen och fokuserad på det. Förväntar mig att det rullar på hemma och att ev problem löses utan mig. 
    Tillit för mig är bara att man utgår från att den andra parten vill väl och har bådas bästa för ögonen.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Thor) skrev 2024-04-03 20:51:07 följande:
    Läs forskningen.Det står att alla ljuger. Är du undantag? Ha, ha.
    Skillnad på vad man ljuger om och hur ofta. Du har en väldigt destruktiv syn på mänskligheten.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Thor) skrev 2024-04-03 20:58:50 följande:

Auditanne skrev 2024-04-03 20:17:18 följande:
    Nej, faktiskt inte. Jag har inga problem alls med att vara rak och ärlig. Tala för dig själv.

Du ljuger nu va, va, va?
    Om du läste länken mannen gav så ljuger du flera ggr varje dag. Minst 24 ggr varje dag för din man. He, he, he. 
    Ja du ljuger så bra, som Bengtzing sa. Ha, ha.ha

Du vet ingenting om hur ofta auditanne ljuger. Att genomsnittspersonen ljuger 1-3 gånger per dag är en annan fråga.

Man kan även notera att människor för det mesta talar sanning. För med tanke på hur mycket människor pratar är 1-3 lögner inte särskilt mycket.
Svar på tråden Varför är total tillit så viktigt i en relation?