• Sand13

BIM maj 2024

En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

• Svar på tråden BIM maj 2024
  • LillaSam
    fancyr skrev 2024-05-09 07:33:21 följande:
    Äl+10 för mig här. grafen säger mig varken bu eller bä 😅

Tempen ser ju lovande ut i alla fall!

• LillaSam

Enligt Flo ska jag ha ÄL idag och enligt premom imorgon, men tror den dröjer ännu någon dag till. Är på CD22 idag så lång väntan? Jag har inte sagt till sambon att jag har fertila dagar för sexet brukar inte bli lika bra då, så vi ligger på när vi känner för det nu. fick till det idag och för 4 dagar sedan, förhoppningsvis kan vi få till det i övermorgon med så borde det räcka. Hur gör ni andra? Säger ni till er partner? 

• 19977
    LillaSam skrev 2024-05-09 19:36:23 följande:

Enligt Flo ska jag ha ÄL idag och enligt premom imorgon, men tror den dröjer ännu någon dag till. Är på CD22 idag så lång väntan? Jag har inte sagt till sambon att jag har fertila dagar för sexet brukar inte bli lika bra då, så vi ligger på när vi känner för det nu. fick till det idag och för 4 dagar sedan, förhoppningsvis kan vi få till det i övermorgon med så borde det räcka. Hur gör ni andra? Säger ni till er partner? 

Samma sits för oss! Jag säger inget pga prestationsångest från sambons sida då, han tappar suget typ haha. Men jag tar ju lite extra initiativ typ en vecka per månad så han anar nog vad som är på gång då 😂 men vi får till det typ var tredje dag eventuellt kring ÄL.
  • Anonym (Morticia 91)

Jag har sagt till när jag har fertila dagar men provade att inte säga till på själva ägglossnings dagen denna gång eftersom han fått svårt att slutföra just på äl tidigare pga pressen. Funkade bättre Skrattande  vi kör annars på varannan dag från blinkande gubbe till dagen efter fast gubbe på äl test.
  • littlewickewire

Jag säger till min partner, han är med på noterna och vi har sex en gång om dagen (minst) från typ en vecka innan ägglossning till en vecka efter 😅
  • fancyr
    LillaSam skrev 2024-05-09 19:33:01 följande:

Tempen ser ju lovande ut i alla fall!

Ja vi får se, känns som om tempen är på väg ner 
  • fancyr

Idag gick tempen upp lite 🙈 den brukar annars börja vandra ner vid äl 10

• littlewickewire

Här kommer en till tempkurva, från appen premom så inte lika tjusig 😅
    Men blir inte klok på den. Först en ökning, sen en dipp, och sen nu en rejäl ökning från igår? Vad kan det betyda?

Den röda linjen är LH-stegringen och den blå är temperatur. 

• 19977

Nu vill jag också lägga in min karta här 😜 Jag har haft en väldigt seg stegring av tempen efter ÄL av någon anledning. Jag brukar ha skiljelinjen på 36,4 så allt över det brukar betyda att ÄL skett, men denna gång är jag osäker.

Jag tänker egentligen att ÄL skedde kvällen CD16, jag hade toppfertilt sekret den dagen, samt positivt ÄL-test, och kände ett hugg i äggstocken/livmodern på kvällen.

Dagen efter (CD17) var jag torr och det fertila sekretet var som bortblåst, däremot fick jag lika positivt utslag på ÄL-test som dagen innan? Har alltid bara haft tydligt positivt en dag, tidigare? Tempen hade även stigit väldigt lite, men var ändå högre än den brukar vara innan ÄL. 

Jag Brukar ligga mellan 36,8-36,9 efter ÄL, men första dagen med tempohöjning brukar vara lite lägre så typ runt 36,5-36,6. Men denna cykel var det en trög tempstegring som ni ser. Det är först idag på ÄL+4/5 som tempen är på ?bra? nivå.

• Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-07 20:33:21 följande:

Nämen det tog lång tid att bli gravid, hade ganska oregelbunden menscykel då efter hormonspiralen. Plussade tillsist före BIM men började blöda bara nån dag senare, så supertidigt missfall som jag hade trott var mens om jag inte testat tidigt. Kände sedan att vi var nöjda med den familj vi har och tänkte att vi stänger igen bebisverkstaden 😅 

Nu kom suget tillbaka igen helt plötsligt så vi gör väl några försök så länge vi har lust. Första seriösa försöket nu. Får se hur vi känner om vi ska söka hjälp eller inte, men nu är hormonerna i balans iaf och cykeln regelbunden så borde ha bättre förutsättningar än sist vi försökte iaf 😊 

Okej, vad roligt och spännande att lusten kom tillbaka 🥰
    Tråkigt med det tidiga missfallet. Man blir ju ledsen, även om det är tidigt. Men jag är helt för att testa tidigt ändå, för jag vill gärna få bekräftat och veta om jag är gravid eller ej även om det blir ett tidigt missfall lagom till mensen. Tror det kallas för kemisk graviditet. 
    Då vet man ju att det funkar att bli i alla fall och det är såå tryggt och viktigt att veta när man är lite äldre. 
    Vad känner du? 

Först riktiga försöker säger du. Så kul! 
    Hur länge sen var det nu försökte sist? 

Låter jättebra och lovande att hormonerna är i balans. 
    Upplever att min kropp också är i balans trots flera år på starkare ppiller och med diagnosen pco:s (hormonrubbning). 
    Gjorde utredning 2012 och med hjälp av ägglossnings stimulerande tabletter så fick vi våra två barn. 
    Med stigande ålder (några år utan ppiller) så märkte jag att kroppen kommit igång av sig självt. Läser att det är vanligt när man har pco's och blivit äldre. 
    Så nu har vi förhoppningar om att fixa det här själv. 

Vart i cykeln ligger du? ☺️ Jag är på bim-5
Svar på tråden BIM maj 2024