• Anonym (F)

Kompis såg min pojkvän på Tinder. Vad ska jag göra?

Det är INTE en bugg. Han har varit online. Fråga honom varför, eller så dumpar du direkt.

"Jag har fått veta av andra att du är aktiv på Tinder, jag trodde att vi var i en relation, eller är vi fortfarande öppna för att träffa andra?"

• Anonym (F)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 10:51:04 följande:
    Hej! Hur kan du vara säker på det? Frågar för att jag vill vara säker innan jag frågar.

Jag vet att min profil på Tinder var synlig månader efter att jag tagit bort appen (när jag var ung och oteknisk och trodde ta bort appen var samma sak sol at ta bort sin profil)
    Därför att det inte funkar så, appar "buggar" inte på det sättet.

Synlig är inte detsamma som aktiv. Att du tar bort appen gör så klart ingen som helst skillnad, man måste ta bort kontot eller pausa det (beroende på vilken man använder).
  • Anonym (F)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 11:12:57 följande:
    Ok, gäller samma sak med ändrat avstånd, att man måste ha öppnat appen för atr det ska uppdateras?
    Appen måste inte vara öppen som så att man sitter med den, men jag är osäker på om den läser via gps eller om man aktivt går in och byter ort själv. Har inte använt mitt konto på ett tag x)
  • Anonym (F)
    Elis73 skrev 2024-04-08 11:58:05 följande:

Nu använder jag inte Tinder och kanske därför inte borde svara

Men betyder aktiv att han svajpat höger på någon - eller bara att han varit inne? Kanske har han kvar kontot och av nyfikenhet kollar lite som tidsfördriv. Korkat och inte särskilt snällt i en relation. Men inte samma sak som att vara otrogen. 

Ställ honom mot väggen och säg vad du sett. Sedan får du se om hans förklaring är trovärdig. 

Aktiv = varit online. Är man i en relation ska man inte ens ha sitt konto kvar, anser iaf jag, men man går inte online, absolut inte.
  • Anonym (F)
    Yolei skrev 2024-04-08 12:28:16 följande:
    Fast kan det verkligen stämma? Säger inte att TS  kille är oskyldig men tex min Messenger-app säger ofta att jag är online när jag inte varit inne där på jättelänge. Vet det eftersom min mamma brukar  skälla på mig att jag är "online" och "ignorerar henne" när jag inte svarar. Varför skulle inte tinder kunna ha samma bugg?
    Ja det stämmer, det är helt olika funktioner och Tinder är stabil och pålitlig på det sättet. Du måste använda appen för att se ut som aktiv.
  • Anonym (F)
    Yolei skrev 2024-04-08 14:08:28 följande:
    Hur vet du det?
    Eeeeh, erfarenhet och lärdomar längs vägen inkl. google kanske? Hur vet du saker som du vet?
  • Anonym (F)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 15:04:46 följande:
    Kan det möjligtvis handla om att Tinder synkroniserar t.ex googlemailen som man registrerat sig med? Har hittat lite på google. T.ex påstår vissa att de blivit anklagade av sina partners för att vara aktiva när de inte varit det.

Även hittat fall där otrohet uppdagats såklart men man hoppas ju in i det sista att man ska höra till undantagen
    Nej, det är tyvärr inte så det funkar med mailen.
  • Anonym (F)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-04-08 15:52:45 följande:
    Ok, kanske en tänkbar förklaring att de som påstår sig inte vara aktiva och blivit anklagade för att vara just det helt enkelt öjuger för att öka sin trovärdighet? :/
    Ja vem erkänner frivilligt utan hårda bevis att de varit otrogna? Nästan ingen.
Svar på tråden Kompis såg min pojkvän på Tinder. Vad ska jag göra?