Tips hur man hanterar gubbsjuk man
Hej,
Sedan jag blev sjuk så har det hänt mycket i vårt liv, både bra men mest dåliga.
Jag har börjat sätta ner foten när min man ljuger och kör med dubbla måttstockar.
Men det senaste har tagit mkt hårt på mig. Jag har upptäckt att han googlar på sexnoveller som handlar om gamla gubbar och unga tonåringar när han ska ha ?egentid?.
Det var jobbigt nog att upptäcka.
Men nu senast så såg jag att han varit på Facebook och sökt på en 20-årig jättesöt tjej som är med i samma intressegrupp som honom.
Hans förklaring är patetisk, han skulle bara se om det fanns mer info om vad ?hon gör i vår stad?. Sen erkände han att han var och letade efter fler foton på henne.
Till historien hör att sedan jag blev sjuk så har jag gått ner mycket i vikt och börjat att bry mig mycket åt mitt yttre. Jag får blickar från andra män då och då men det är för mig själv och för min man jag gör mig fin, för jag känner mig stressad, jag vet inte hur länge innan cancern sprider sig mer och jag vet att jag kommer dö inom antagligen en 10-års-period.
Iallafall, jag vet att jag ser mer ok ut än andra 52-åringar. Min man är 55 och har rejäl övervikt och lägger inte en spänn på sitt utseende, så nu har jag varit tvungen att ekipera honom med lite nytt pga att han fått en ny tjänst.
Han fick nyligen diagnosen mild asd samt adhd och har drag av dold narcissism. Jag vet även att han har åldersnoja. Men det gör så oerhört ont att han föredrar så unga tjejer. Vår dotter är 14 och jag känner mig obekväm att ta hem hennes vänner.
Vi går i parterapi. Det började bra, vårt sexliv fick en boost, men med insikten att han tänder på tonåringar gör mig förtvivlad och har svårt att se honom med samma ögon. Sedan är det en massa annan skit som spökar i det förflutna som han inte vill tillkännage, tex att han varit intresserad av olika kollegor gnm åren.
När man är sjuk så blir man så ledsen av sånt här.
Han säger att han älskar mig och det tror jag nog att han gör, men om man verkligen älskar någon, varför seglar man iväg och har tonåringar i sikte? Är det normalt hos män att göra så? Han ger aldrig komplimanger trots att andra gör det. När jag frågade om han skulle gett mig en andra blick om vi mötts idag så sa han ?jamen du skulle väl inte tittat på mig heller? Alltså fy fan som det sved. Han påstår sig tända på mig, vi har bra sex men nu tänker jag att han tänker på andra när han ligger med mig. Usch!
Mina bröst är jättesmå pga viktnedgången men jag ska till en plastikkirurg i veckan och se vad de kan göra. Funderar även på ett ansiktslyft för att höja mitt självförtroende. Mitt ansikte ser så trött ut efter ett år av bara skit på skit.
Hur ska jag hantera honom? Jag kan inte ändra honom, men jag mår uselt av av att veta detta och det har skadat hur jag ser på honom fullständigt. Mitt självförtroende är typ noll. Noll. Jag gråter var dag, inte bara för detta men mest för detta.
Vår terapeut sa att vi ska sätta upp gränser i vårt förhållande om vad som är ok/inte ok. Han anser tex inte det är ok att jag kollar in andra män trots att han erkänt att han kollar ner i tjejers urringning på tunnelbanan.
Tacksam för tips?