• Anonym (Leva)

Vore det inte bra om....

Vore det inte bra om sex alltid sker på kvinnors initiativ?
    Att män aldrig tar initiativ till sex eller om män tar initativ till sex så blir det aldrig sex. Att det är kvinnans initiativ som är förutsättningen till att det skall bli sex.

Det skulle innebära att det här med samtyckesproblematiken var ur världen
    Det skulle innebära att kvinnor inte behöver känna sig påpassade, pressade eller utnyttjade.
    Det skulle innebära att kvinnor slipper alla dessa taffliga och avtändande försöken från män, som dom alla avskyr
    Det skulle även innebära att män slipper känna sig tvingade till att inleda något.

Vore inte världen och samlivete bättre om det vore så?

Diskutera

• Svar på tråden Vore det inte bra om....
  • Anonym (M)

Och män skulle aldrig behöva samtycka, bara ställa upp? 

Du kan ju leva så redan idag, inget hindrar dig. Men staten ska inte reglera människors sexliv så länge det finns samtycke och är inom lagens gräns. 

• Anonym (Linda)

Män har ju ingen koll. Om en kvinna sitter i soffan o gäspar så är de nog inte läge för sex?.de verkar inte fatta signaler

• Anonym (Röd blus)

Frågan är om kvinnor känner sig åtrådda, bekräftade och brudiga då? Kanske inte är så dumt att män objektifierar kvinnor ibland. Att män tänder på att se kvinnors former.
    Har fått för mig att det är naturligt.
    Å andra sidan så är det nog skönt att inte bli objektifierade av män. Slippa att män glor, tror saker, försöker saker.

• Anonym (Lycka till!)
    Anonym (Leva) skrev 2024-04-16 08:03:17 följande:
    Vore det inte bra om....

Att män aldrig tar initiativ till sex eller om män tar initativ till sex så blir det aldrig sex. Att det är kvinnans initiativ som är förutsättningen till att det skall bli sex.

Det skulle innebära att kvinnor inte behöver känna sig påpassade, pressade eller utnyttjade.
    Det skulle innebära att kvinnor slipper alla dessa taffliga och avtändande försöken från män, som dom alla avskyr
    Det skulle även innebära att män slipper känna sig tvingade till att inleda något.

Diskutera

Bra förslag - Kör på!
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Röd blus) skrev 2024-04-16 09:24:39 följande:

Frågan är om kvinnor känner sig åtrådda, bekräftade och brudiga då? Kanske inte är så dumt att män objektifierar kvinnor ibland. Att män tänder på att se kvinnors former.
    Har fått för mig att det är naturligt.
    Å andra sidan så är det nog skönt att inte bli objektifierade av män. Slippa att män glor, tror saker, försöker saker.

En bra sammanfattning kanske. Objektifiera mig gärna men objektifiera mig inte.
  • Anonym (Leva)
    Fjäril kär skrev 2024-04-16 09:56:18 följande:

Vad hindrar dig från att leva så ? 

Hur jag lever har ju inte med den här tråden att göra. Jag kanske lever precis så eller så gör jag det inte. Tråden handlar ju om sexuella initiativ generellt. Inte om mig. 
  • Anonym (S-G)
    KimLinnefeldt skrev 2024-04-16 15:39:35 följande:
    En bra sammanfattning kanske. Objektifiera mig gärna men objektifiera mig inte.
    Är du kvinna eller man som (röd blus) som tror kvinnor tänker så?
  • Anonym (Röd blus)
    Anonym (Leva) skrev 2024-04-17 11:50:50 följande:
    Hur jag lever har ju inte med den här tråden att göra. Jag kanske lever precis så eller så gör jag det inte. Tråden handlar ju om sexuella initiativ generellt. Inte om mig. 
    Många borde sluta göra som politiker gör. Istället för att diskutera personen så diskuterar man sakfrågan.
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Leva) skrev 2024-04-16 08:03:17 följande:
    Vore det inte bra om....

Diskutera

Det skulle vara mycket intressant att genomföra och se vad som skulle förändras. 
  • Anonym (Lycka till!)
    Anonym (Typ) skrev 2024-04-17 12:31:46 följande:
    Det skulle vara mycket intressant att genomföra och se vad som skulle förändras. 
    Testa!
Svar på tråden Vore det inte bra om....