Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Föräldrar som gnäller..

Kenya om unga inte skaffar barn så kommer det inte att finnas någon som torkar din röv när du är gammal och har hamnat på hemmet!!

För övrigt är ditt i lägg (och en ehl del svar) bara så tråkiga! Jag hopas att alla ni som minsann inte tänker hjälpa era barn och vara barnvakter hjälpa till inte förväntar er den minsta lilla hjälp tillbaka!
    Nör ni blir gamla och inte kan göra så mycket själv så ska era barn strunta i er helt o h hållet och låta er brottas med kommunen själv för att få hjälp så som hemtjänst. 

Jag å andra sidan tänker stötta mina barn, vara där när de behöver mig. När det blir barnbarn kommer jag, om de behöver det, ta barnet så att de får sova på nätterna,lags mat, städa o h tvätta. Detta kommer jag att göra med glädje för jag minns hur ensamt och slitsamt det kunde vara när mina barn var små. Sånt gör man när man är en familj som älskar varandra. Man hjälps åt och ställer upp för varandra.

• Agda90
    Anonym (Farmor) skrev 2024-04-18 18:43:04 följande:
    Mina barn har ingen nöd, det är inte så att jag struntar i barn och barnbarn.

Att jag inte ställer upp för "egentid" är till stor del att jag inte är pensionär ännu på minst 5-6 år. Jobbar heltid i ett fysiskt arbete, går upp halv fel och kommer hem 15.30 fem dagar i veckan. 
    Så  när helgen kommer behöver jag återhämta mig. Utöver det lever jag i en särborelation och vill umgås med min partner på helgerna.

Det händer att vi sitter barnvakt, men som sagt... inte ofta och inte bara för "att".

Jag umgås dock relativt mycket med barn och barnbarn, men det får ske tillsammans med föräldrarna.
    Men då kommer du väl att förstå att dina barn inte kommer att ha tid (eller lust) att hjälpa dig "bara för att " när du blir äldre? De kommer ha fullt upp med sitt. 
  • Agda90
    Anonym (Eva) skrev 2024-04-19 09:47:11 följande:
    Ja men lite så. Mina mor- pch farföräldrar ställde med glädje upp. Självfallet gjorde vi detsamma när de sedan behövde hjälp.

Om man inte kan på grund av jobb pch hälsa är det ju en helt annan sak.
    Jag tänkte mer på att du inte vill ställa upp "bara för att" för dina barn nu så du bäddar liksom inte för att de skulle vilja ställa upp för dig när du blir äldre och behöver hjälp utan kommer att skylla på att de har sitt. 

Jag förstår inte hur en särbo kan komma före ens egna barn. Jag förstår inte heller varför man inte ställer upp för sina barn just "bara för att" så att de kan få pusta ut. 

• Agda90
    Anonym (Eva) skrev 2024-04-19 10:42:31 följande:
    Det var nog inte mig du skulle svara. Jag håller med dig
    Förlåt!!
    Nej, det var verkligen inte dig jag skulle svara där. Börjar få en känsla av att jag behöver nya glasögon Skrattande
Svar på tråden Föräldrar som gnäller..