• Kenta76

    Föräldrar som gnäller..

    Jag är så frustrerad på "trötta" föräldrar som gnäller. Vem var det som bestämde att du skulle skaffa barn då? Man är väl inte så naiv att man tror det skulle bli en dans på rosor? Herregud.

    Vi andra är också trötta, men vi gnäller inte.

  • Svar på tråden Föräldrar som gnäller..
  • Anonym (Farmor)

    Precis, avlastning här och avlastning där.
    Jag har gjort mitt när det kommer till att ta hand om småbarn.
    Kan ställa upp någon timme när det verkligen behövs, men inte för "egentid". Det lägger jag inte min energi på.

  • Anonym (blivande farmor)

    Om allt går bra ska jag bli farmor för första gången i sommar. Det är naturligtvis jätteroligt och jag ser verkligen fram emot det.

    MEN, barnet är föräldrarnas ansvar. De är vuxna individer som tagit beslutet att skaffa familj och som ts skriver, då får man räkna med att det blir tufft i perioder.

    Jag har precis som Anonym (farmor) haft min tid med små (och stora) barn, nästa generation får någon annan ansvara för.

    Självklart planerar jag att vara en närvarande farmor (i den mån föräldrarna vill det) men något vardagsansvar tänker jag inte ta. 

  • Anonym (VV)

    Klart man får gnälla. Det har alla generationer gjort. Men stäng er frustration och lukta på blommorna. 


    Löjlig tråd, löjliga yttringar. Låter som att du själv vill gnälla men vågar inte för då får du dåligt samvete. 

  • Jemp
    Kenta76 skrev 2024-04-17 14:23:09 följande:
    Föräldrar som gnäller..

    Jag är så frustrerad på "trötta" föräldrar som gnäller. Vem var det som bestämde att du skulle skaffa barn då? Man är väl inte så naiv att man tror det skulle bli en dans på rosor? Herregud.

    Vi andra är också trötta, men vi gnäller inte.


    Vilket underligt inlägg. Tror du att gnäll och trötthet innebär att man ångrar barnen? 

  • Spucks
    Kenta76 skrev 2024-04-17 14:23:09 följande:
    Föräldrar som gnäller..

    Jag är så frustrerad på "trötta" föräldrar som gnäller. Vem var det som bestämde att du skulle skaffa barn då? Man är väl inte så naiv att man tror det skulle bli en dans på rosor? Herregud.

    Vi andra är också trötta, men vi gnäller inte.


    Jag är så trött på "frustrerade" FL-användare som gnäller. Vem vad det som bestämde att du skulle skaffa ett konto då? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Farmor) skrev 2024-04-17 17:11:28 följande:

    Precis, avlastning här och avlastning där.
    Jag har gjort mitt när det kommer till att ta hand om småbarn.
    Kan ställa upp någon timme när det verkligen behövs, men inte för "egentid". Det lägger jag inte min energi på.


    Var står det något om egentid?
  • Anonym (A)
    Spucks skrev 2024-04-17 21:15:47 följande:
    Jag är så trött på "frustrerade" FL-användare som gnäller. Vem vad det som bestämde att du skulle skaffa ett konto då? 
    Håller med
  • Anonym (Farmor)
    Anonym (A) skrev 2024-04-17 21:21:11 följande:
    Var står det något om egentid?
    Ingenstans, men det brukar gnällas om det här på FL.
    Min son gnäller som tur är inte över att de har för lite av den varan.

    Gissar att du är en av dessa, av din reaktion att döma.
  • Anonym (Ordet fritt)
    Anonym (A) skrev 2024-04-17 21:21:11 följande:
    Var står det något om egentid?
    Måste det stå något om egentid i ts för att en användare ska få ta upp att denne inte anser att det är något att skaffa barnvakt för? Du vet att vi är på ett forum va?
  • Anonym (An)
    Kenta76 skrev 2024-04-17 14:23:09 följande:
    Föräldrar som gnäller..

    Jag är så frustrerad på "trötta" föräldrar som gnäller. Vem var det som bestämde att du skulle skaffa barn då? Man är väl inte så naiv att man tror det skulle bli en dans på rosor? Herregud.

    Vi andra är också trötta, men vi gnäller inte.


    Har all förståelse för småbarnsföräldrar som inte får sova sammanhängande nätter (ibland flera år). Att inte får sova används ju som tortyrredskap i krig så varför skulle det vara en dans på rosor?

    Du må vara trött TS, men du har iallafall möjlighet till egen tid och styra din fritid. Det kan inte föräldrar med små barn. Varav många går in i väggen och blir utmattade.

    ja att skaffa barn är ett eget val. Men hur hade det sett ut om kvinnor och män plötsligt slutade föröka sig? Om kvinnor började resonera: nej jag tänker inte utsätta mig för denna smärta, inte förstöra min kropp och riskera livet, inte ge avkall på min tid och välbefinnande. ja då skulle mänskligheten dö ut på ett kick.

    idag är jag trött för 49e gången pga intensiv jobbperiod. och jag klagar. trots Att det är ett eget val att jobba.
Svar på tråden Föräldrar som gnäller..