• Kenta76

Föräldrar som gnäller..

Jag är så frustrerad på "trötta" föräldrar som gnäller. Vem var det som bestämde att du skulle skaffa barn då? Man är väl inte så naiv att man tror det skulle bli en dans på rosor? Herregud.

Vi andra är också trötta, men vi gnäller inte.

• Svar på tråden Föräldrar som gnäller..
  • Mimosa86

Är det några som har rätt att sörja över sin sömn så är det småbarnsföräldrar. Samhällets tysta hjältar.

Blir mer provocerad när singlar eller barnlösa som har makten att styra sin tid och sömn klagar över hur trötta de är. 

• LaFontaine
    Mimosa86 skrev 2024-04-18 06:28:22 följande:

Är det några som har rätt att sörja över sin sömn så är det småbarnsföräldrar. Samhällets tysta hjältar.

Blir mer provocerad när singlar eller barnlösa som har makten att styra sin tid och sömn klagar över hur trötta de är. 

Så patetiskt. Du har ingen aning om vad andra människor går igenom, vare sig de har barn eller inte. Du är inte ett dugg bättre än TS! 

?Samhällers tysta hjältar?? På vilket sett är småbarnsföräldrar hjältar? Eller tysta för den delen. 

Och TS, får någon gnäla? Får den som tränar inför ett maraton gnälla över träningen? Ingen har tvingat maratonlöparen att anmäla sig, menar jag. 

• Cartjan1

Jag förstår inte varför man inte skulle kunna få beklaga sig oavsett anledning.

Alla människor mår väl dåligt ibland, är trötta, stressade osv. Ibland är det självförvållat, ibland pga aktiva val man gjort och ibland tillföljd av omständigheter som man inte kunde rå över. Oavsett orsak så ändrar det ju inte hur man känner och jag kan inte se hur det kan vara fel att ventilera detta. 

Tycker inte heller att det finns någon värdighet att försöka mäta "vem som har det värst". Alla hanterar situationer olika, har olika förutsättningar till att möta motgångar osv. Inte blir mina vänner utan barn piggare för att jag har sömnbrist pga barn och de pga andra orsaker...trötta är vi iallafall :)

• Anonym (Teamis)
    Mimosa86 skrev 2024-04-18 06:28:22 följande:

Som kör över alla andra med sina påtvingade ledigheter som gör att alla andra inte kan få vara lediga.

Vilket hjältedåd. Verkligen.

Riktiga kravmaskiner är vad de är.
    Jag skulle aldrig anställa en yngre person pga deras egoism och stora frånvarokvot.
  • Anonym (äldre)
    Anonym (Farmor) skrev 2024-04-17 17:11:28 följande:

Precis, avlastning här och avlastning där.
    Jag har gjort mitt när det kommer till att ta hand om småbarn.
    Kan ställa upp någon timme när det verkligen behövs, men inte för "egentid". Det lägger jag inte min energi på.

Säger exakt detsamma till min mamma när hon kommer och vill ha en massa hjälp nu på äldre dar. Jag sköter mitt med mina barn, jobb och hem och har inte uppdrag inom äldreomsorgen. Kan kanske ställa upp nån timme, men nåt mer lägger jag inte min energi på. 
  • Agda90

Kenya om unga inte skaffar barn så kommer det inte att finnas någon som torkar din röv när du är gammal och har hamnat på hemmet!!

För övrigt är ditt i lägg (och en ehl del svar) bara så tråkiga! Jag hopas att alla ni som minsann inte tänker hjälpa era barn och vara barnvakter hjälpa till inte förväntar er den minsta lilla hjälp tillbaka!
    Nör ni blir gamla och inte kan göra så mycket själv så ska era barn strunta i er helt o h hållet och låta er brottas med kommunen själv för att få hjälp så som hemtjänst. 

Jag å andra sidan tänker stötta mina barn, vara där när de behöver mig. När det blir barnbarn kommer jag, om de behöver det, ta barnet så att de får sova på nätterna,lags mat, städa o h tvätta. Detta kommer jag att göra med glädje för jag minns hur ensamt och slitsamt det kunde vara när mina barn var små. Sånt gör man när man är en familj som älskar varandra. Man hjälps åt och ställer upp för varandra.

• Anonym (Ina)

Vad är det du är trött på? 
    Vad är det föräldrarna säger som gör dig så frustrerad?

• Anonym (Farmor)
    Anonym (äldre) skrev 2024-04-18 12:00:49 följande:
    Säger exakt detsamma till min mamma när hon kommer och vill ha en massa hjälp nu på äldre dar. Jag sköter mitt med mina barn, jobb och hem och har inte uppdrag inom äldreomsorgen. Kan kanske ställa upp nån timme, men nåt mer lägger jag inte min energi på. 
    Ok, vad har det med ts att göra?

Jag hjälpte min gamla mamma med det hemtjänsten inte gjorde. Hade hon inte haft mig så hade det blivit svårt för henne.
    Min mamma avled för ca ett halvår sedan, nästan 95 år gammal. I tacksamt minne bevarad.

De gamla väljer inte att bli gamla och inte klara av allt längre, det är synd att det finns "barn" som inte begriper det.
    Jag hoppas att du har syskon som har förstånd att ställa upp.
  • Anonym (Gillar)

Är du full?
    så klart man får gnälla när det har varit kaos i dagar 😂
    Älskar mina barn men ibland så orkar man inte.
    händer inte så ofta man gnäller men då gnäller man högt och tydligt 
    Du gnäller väl på arbetsplatsen eller du kanske plocka bidrag? 

• Anonym (äldre)
    Anonym (Farmor) skrev 2024-04-18 15:12:45 följande:
    Ok, vad har det med ts att göra?

Jag hjälpte min gamla mamma med det hemtjänsten inte gjorde. Hade hon inte haft mig så hade det blivit svårt för henne.
    Min mamma avled för ca ett halvår sedan, nästan 95 år gammal. I tacksamt minne bevarad.

De gamla väljer inte att bli gamla och inte klara av allt längre, det är synd att det finns "barn" som inte begriper det.
    Jag hoppas att du har syskon som har förstånd att ställa upp.
    Samma gnäll, samma respons. Den hjälp man ger blir den hjälp man får. 

Ingen av mina syskon kommer att göra åldringstjänstgöring för våra gamla föräldrar. Vi har fullt upp med vårt eget. 
Svar på tråden Föräldrar som gnäller..