Introducera ny partner
Det känns alltid bra i början. Även de killar som är heeeelt underbara kan vara galna den.
Nej, vänta lite.
Det känns alltid bra i början. Även de killar som är heeeelt underbara kan vara galna den.
Nej, vänta lite.
Jag förstår att du är svältfödd på kärlek och att ni (i alla fall du) är nyförälskade. Men eftersom ni nyss har träffats och dessutom extremt lite så vet du inte om detta kommer bli en seriös relation eller bara en kortare fling.
Jag ser inget fel i att du bjuder hem mannen (exempelvis) när barnet är vaket och de får träffas - men då bara som en vän, ni kanske inte behöver hångla framför barnet // . Detta förutsatt att ditt ex inte är svartsjuk så du får problem om barnet börjar prata med sin pappa om "mammas nya kompis...".
Jag har varit i din situation TS! Separerade med treåring på heltid. Dejtade en hel del efter det. Vissa har hon fått träffa som vänner, hittills tre killar (varav en min nuvarande sambo sedan fyra år) introducerades som pojkvänner efter betydligt kortare tid än de flesta här föreslår. När det har tagit slut har jag varit (nåja, på ett barns nivå) ärlig med varför och hur jag kände mig.
Det funkar, lite beroende på hur barnet är kring förändringar generellt och vilken relation man har, både till barnet och den andra vuxna.
Förutom förhållanden har jag även haft vänner som av olika anledningar varit jättenära och sedan inte. Det klarade vi av. Flyttat och bytt skolor har vi gjort också.
Idag, drygt tio år senare, mår alla bra och har en trygg och nära relation. Jag tror på att vara transparent med hur livet ser ut och jag tror att jag hade gått under och varit en sämre mamma om jag inte hade fått leva lite också. Tror det är svårt att förstå om man inte varit i "vår situation".
Med det sagt finns det absolut barn som har svårt för förändringar, eller generellt med sociala relationer, och då måste man förstås hantera situationen annorlunda. Sunt förnuft och lycka till! :)
Ett tryggt barn har en trygg grund och den skapar man då inte med olika män för tätt inpå
Och innan någon säger nåt, nej jag sa inte att ts är sådan nu. Drog ett exempel på ett otryggt barn. Men visst är den nya mannen oerhört trevlig kanske det blir en bra reaktion.
Men du måste ju ändå hålla med om att det är fullständigt fel att ta hem nya män till ett litet barn efter bara några få månader
Tragiskt
Men visst jag var själv omedveten älslarinna till en kille. Han hade tre barn varv den ena var typ 2-3 år. Den lille pojken hade målat mig på sin teckning. Och den andra tjejen han då hade (inte mamman till barnet). Det var så det kom fram. Och bilder på oss på nätet då. Han hade barn med flera. Jag blir inte direkt förvånad över folks åsikter. Att man inte bryr sig om barnet i det läget är ofattbart enligt mig.