Anonym (Suck på mig) skrev 2024-04-18 21:20:09 följande:
Jag kollar när jag släpar mig upp, ligger alltid som högst då om jag inte käkat mycket kolhydrater. Sen kollar jag ca 2 timmar efter varje gång jag äter, och precis innan jag går och lägger mig. Ligger sällan under 11 utom senaste dagarna.
Jag är konstant trött numera. Förr kunde jag ha trötta dagar men inte så här, så att jag sover/halvsover både 10 och 12 timmar.
Tar bara basinsulin om jag inte äter mycket kolhydrater. Regelbundet och bestämda tider finns inte en chans att jag får till med mitt liv. Läkaren sa att det viktiga är att att ta insulinet vid samma tid varje dag, äta kan jag göra när jag vill. Kanske fanns det med ett osagt "just nu" i det, för som du säger, det är ju en omställning.
Så du tar snabbverkande också om jag förstår dig rätt när du äter kolhydrater. Det kan helt klart leda till lågt blodsocker som sedan går upp. Sockret ligger inte så stabilt som man kan luras att tro när man kollar. Jag tycker att tröttheten låter ganska naturligt, men ta upp det nästa gång du träffar din diabetesläkare. Diabetes kan verkligen ställa till saker i kroppen.