Sjukskriven deltid - min chef sa till FK att jag kan jobba heltid
Får vadå?
Säga till FK att chefen bedömning är att du kan jobba heltid?
Prata med dig?
Får vadå?
Säga till FK att chefen bedömning är att du kan jobba heltid?
Prata med dig?
Ja, jag förstår att man har rätt att ha åsikter. Såklart får man ha det! Jag har aldrig sagt något annat!?
Men en chef borde väl också veta bara för man fungerar på 50% är det väl ingen garanti att man fungerar på 100% och på direkten?
Sedan, hemma kanske man inte fungerar så bra, då är man faktiskt inte redo till 100% än.
Chefen trode fel. Fk tog sen ett annat, för ts önskvärt, beslut baserat på läkarutlåtandet
I slutet allt väl
Chefen satt bara vid datorn och skrev in saker men nej, jag har inte sett den.
Jag är ganska oerfaren och dålig på att stå på mig (fast ska man behöva göra det?) så jag vet inte hur man brukar göra. Men nu när jag tänker på det mer så tycker jag med att jag borde ha fått se den åtminstone.
Jag ska få kontakt med en sådan nu. Det var en inom vården som rekommenderade det. Hon skulle fixa det åt mig. Trist att det ska behövas men kan nog vara bra för jag känner att det här var väldigt belastande, som en tung ryggsäck att bära själv.
Först ska man vara stark nog att försöka återhämta sig. Sedan förklara allt för nya läkare med rädsla för att inte bli förstådd. Sedan på allt chefen. Jag orkar inte.
Om chefen får göra så vet jag inte, men det är ju jävligt märkligt att handläggaren gick på vad din chef sa istället för att gå på läkarintyg.