Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Nån mer som Svårstucken?

när jag lämnar blodprov så tar det tid då jag är Svårstucken. är även så nervös och rädd vilket inte underlättar. Blir ibland stucken flera gånger? mina kärl sitter djupt och rullar iväg när dom ska sticka? men personal På labb på sjukhus brukar lyckas o även narkosläkare. Nån som har tips på vad man kan göra för att underlätta provtagning? Att inte vara nervös går tycärr inte för mig.är rädd att jag ska svimma fast jag ligger ner, hur vanligt är det?

• Svar på tråden Nån mer som Svårstucken?
  • Anonym (M)

Tack för alla svar. Jag tar inte emla, då de försvårade allt. Är inte rädd för smärtan utan att svimma och att må illa ? smärtan är lite obehaglig för att jag är rädd även fast de inte gör ont? också märkt att dom på vårdcentraler är värdelösa på att sticka, både läkare, sjuksköterskor. Medan på sjukhus är dom proffs 

• Anonym (M)

Ska stå både sjuksköterskor och undersköterskor 

• Anonym (M)

Jag är säkert hemsk att ha att göra med. Både panikslagen, lätt att svimma, lätt för att få panikångest, Svårstucken också!! När dom satt in nålen och får blod så är jag panikslagen, även när dom ska fylla många rör med blod. Ligger och skakar tills nålen är ute. Förut var de bara rädsla för att sticka in nålen, och slappnade av när nålen var inne. Medans nu är rädslan starkare, så skakar medans nålen är i min kropp? tar ju tid ibland att fylla 8 rör med blod och hemsk tid? gråter och skakar, försöker andas? 

Svar på tråden Nån mer som Svårstucken?