• Anonym (Förvirrad)

    Misstänkt eller inte?

    Min man har varit otrogen för ca 10 år sedan. Min magkänsla säger mig att något kanske försiggår även nu men jag har inga bevis.

    Jag vet att man kan få mycket konstiga utskick utan att ha gjort något men undrar om någon kan hjälpa mig bli klokare på detta:

    * I hans skräppost fanns 2 mejl, olästa. På raden Bcc står You.
    * I mejlet finns några rader som tyder på att mejlet är ett svar på något han skrivit.
    * Tjejen skriver att de kan höras/stämma träff på bit.ly och ett antal siffror och bokstäver efter.

    Är detta bara ett oskyldigt massutskick eller tyder det på att min man registrerat sig på den sidan och att de skriver till varandra där men att en kopia på hennes meddelande hamnar i hans skräppost?

  • Svar på tråden Misstänkt eller inte?
  • Anonym (Tyvärr)

    Eftersom det är ett svar på något han har skrivit så är det ett äkta meddelande, inget massutskick.

  • Anonym (Tyvärr)

    Men då är min fråga, ser det bara ut som att hon svarat på något eller ser du verkligen hans text ovanför?

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-04-25 19:38:53 följande:

    Eftersom det är ett svar på något han har skrivit så är det ett äkta meddelande, inget massutskick.


    Anledningen till att jag frågade om massutskick var för att jag googlade på Bcc och då stod det att det används när man mejlar till flera men döljer deras mejladresser för varandra?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-04-25 19:42:01 följande:

    Men då är min fråga, ser det bara ut som att hon svarat på något eller ser du verkligen hans text ovanför?


    Nej, jag ser inte hans text.

    Det som står i ena mejlet är "Du kan inte ana hur glad jag är för att du har svarat!" Och så hänvisas det till webbadressen där de kan skriva till varandra/stämma träff. Mejlet har även en snuskig rubrik.

    Det andra mejlet hänvisar till samma sida men är från en annan användare. Det mejlet inleds med "Vad roligt att du vill det med mig, det ser jag sjukt mycket fram emot!" och så en fråga efteråt. Även där en snuskig rubrik i mejlet.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (f) skrev 2024-04-25 20:02:45 följande:

    hahahahahaha nej det där är scam


    Det som talar för det är att mejlen är olästa. Om de nu inte lästs någon annanstans.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-04-25 19:56:27 följande:
    Nej, jag ser inte hans text.

    Det som står i ena mejlet är "Du kan inte ana hur glad jag är för att du har svarat!" Och så hänvisas det till webbadressen där de kan skriva till varandra/stämma träff. Mejlet har även en snuskig rubrik.

    Det andra mejlet hänvisar till samma sida men är från en annan användare. Det mejlet inleds med "Vad roligt att du vill det med mig, det ser jag sjukt mycket fram emot!" och så en fråga efteråt. Även där en snuskig rubrik i mejlet.
    Nja, då skulle jag vara skeptisk och säga att mer troligt massutskick.
  • Anonym (Kim)

    Släpp det där. Det är 10 år sedan. Är du beredd att skrota allt detta för att du är paranoid? Var så god. Det vore jäkligt oklokt av dig. Du måste göra något åt din misstänksamhet. Du kan inte må bra av detta. 


    Eller gör processen kort. Anklaga honom för otrohet och flytta ut. Omedelbart. 

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Kim) skrev 2024-04-25 20:10:00 följande:

    Släpp det där. Det är 10 år sedan. Är du beredd att skrota allt detta för att du är paranoid? Var så god. Det vore jäkligt oklokt av dig. Du måste göra något åt din misstänksamhet. Du kan inte må bra av detta. 


    Eller gör processen kort. Anklaga honom för otrohet och flytta ut. Omedelbart. 


    Jag hade släppt där, annars hade jag inte varit här efter 10 år. Men jag har mina skäl för misstankar.

    Det var heller inte en engångsgrej för 10 år sedan utan pågick under två års tid, han berättade inte själv och skötte det inte snyggt efteråt. Men, har ingen lust att gå in på det här. Tyckte dock du lät onödigt hård.
  • Anonym (Hanna)

    Hej ts! Jag tycker faktiskt det låter som scam. Meningarna låter inte naturligt skrivna från en kvinna tycker jag. Skickar en kram för vet hur det känns. {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Pappa)

    Det är vanligt att scammers använder bit.ly för att luras. Det är bara en site för att förkorta länkar. Så jag tror det bara är någon scam. 

  • Lynx123

    Låter som att du har hamnat i en jobbig situation känslomässigt efter otroheten. Förstår att den gnager. Samtidigt känns det inte okej att du snokar i hans mail. Mår du verkligen bra i det här förhållandet? Svartsjuka kan äta upp en inifrån och göra livet riktigt surt.

  • Anonym (Förvirrad)
    Lynx123 skrev 2024-04-26 05:41:35 följande:

    Låter som att du har hamnat i en jobbig situation känslomässigt efter otroheten. Förstår att den gnager. Samtidigt känns det inte okej att du snokar i hans mail. Mår du verkligen bra i det här förhållandet? Svartsjuka kan äta upp en inifrån och göra livet riktigt surt.


    Nej jag mår inte bra i förhållandendet och det vet han om. Vi får se vad allt landar i. Och nej, det är inte ok att kolla mejlen. 
  • Tukt

    Är din man på något sätt underbegåvad? Om inte så borde han rimligen inte använda ett sätt att kommunicera med, som du också så pass lätt kan ta del av. Om han nu skulle vara otrogen alltså.
    Men i övrigt låter det som en typ av utskick som vanligen hamnar i skräpposten, men ibland slinker förbi.

  • Lynx123
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-04-26 06:27:15 följande:
    Nej jag mår inte bra i förhållandendet och det vet han om. Vi får se vad allt landar i. Och nej, det är inte ok att kolla mejlen. 
    Viktigt att du tar hand om dig själv. Oavsett om han har gjort något eller ej så mår du inte bra. Livet är kort!
  • fornminne

    TS, just det där låter som spam, men ni verkar ha större problem än så. Du misstänker otrohet och mår inte bra i relationen. Spelar det då någon roll om det är spam eller inte?

    Känner du att du behöver ?bevis? för att kunna ta steget att lämna? Utifrån det du skriver, låter det bättre att ta beslut utifrån den information du har. Är han värd en till chans eller inte? 

  • Anonym (Förvirrad)

    Jag tackar för allas svar.

    Jag registrerade mig för att kunna ställa en anonym fråga och den har jag fått svar på. Jag vill inte delge mer information om relationen i övrigt i detta forum utan detta hanterar jag med en samtalskontakt istället för att landa i om jag ska stanna kvar eller inte.

    Det verkar inte som att jag kan radera detta inlägg, men jag kommer radera min profil nu.

Svar på tråden Misstänkt eller inte?