• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (visar på vilken person du är!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:57:32 följande:
    Varför är det mitt jobb att svara på hennes signaler? Jag har varit på dejt 2 o 3 där vi småretades och det var flirtigt, jag kände nåt, men jag vågade inte göra nåt. Varför gjorde inte kvinnorna nåt? De ville ju. Är det för att generellt så förväntar sig kvinnor att det är mannens jobb? Varför var det mitt fel? Varför det inte deras fel?
    Men förstår du signaler?
    Nu har så många förklarat för dig att man skickar ut signaler och det är bollande fram och tillbaka mellan personerna, ingen hoppar ju bara på den andra.
    Har du någonsin känt att du och en kvinna haft signaler fram och tillbaka mellan er och att till slut t ex blir en kyss?
    Du säger ju att kvinnorna ville, dom pratar ju sex, svarade du på deras signaler?
    Vad är det du tror ska ske?
    Tror du sagt att en bara ska sitta där och den andra bara fråga ska vi ha sex?
    det fungerar ju inte så.
    Om bägge är blyga är det ingens fel men då blir det heller inget men du kan ju inte kräva att dom ska vara mer på än dig, som sagt blyga män sänder också ut signaler till kvinnor men vet inte riktigt vad du vill att kvinnorna ska göra.
    Om både du och kvinnorna var blyga (vilket dom ju inte var om dom pratade sex och skickade bilder på brösten) blir det inget men andra blyga män får kontakt med kvinnor för dom svarar på deras signaler.

Sen vet jag inte hur du menar när du skriver att kvinnorna borde göra något och att det inte ska förväntas av dig men dom gjorde ju det, finns det något tydligare än att skicka bilder på sina bröst och prata sex som du nu flera gånger skrivit att dom gjorde.
    Ärligt talat verkar det verkligen som dom tagit initiativ men att det är du som inte nappat på deras försök.

Eller hur tolkar du det när kvinnor skickar bilder på sina bröst? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lol) skrev 2024-05-01 17:36:50 följande:

Om du har varit på många sådana dejter där du märkt deras intresse men inte själv visat ordentligt intresse tillbaka så vågar dom ju inte själva ta de där stora initiativet och steget till en kyss. Kanske du tom utstrålar en osäkerhet som gör att det inte går och avgöra om du faktiskt vill. INGEN lutar sig in i en kyss med någon som verkar ointresserad och inte håller ögonkontakt och visar bekvämlighet att närma sig varandra, det hade inte du heller gjort om du vågat. Om du inte själv tar initiativ så kan du liksom inte klaga, då du inte tydligt visat dom att du velat. Ska du klaga så får du ta upp det med dom.

sen kan det vara så att du dras till kvinnor som själva är extremt blyga precis som du och inte vågar, då står ni där och båda är lika fega och kommer aldrig vidare.

Det finns massor av kvinnor dom tar initiativ när de ändå märker att mannen är intresserad och de kvinnorna bryr sig inte om vem det är som tar det där stora initiativet - så sluta klaga på kvinnor som grupp!!

Det är DU som är den gemensamma nämnaren i dessa "misslyckanden". Antingen går du hela livet och surar över sånt eller så försöker du ta dig framåt och lär dig av dina misstag. Du behöver helt enkelt våga mer om du ska ha en chans, man måste spela för att kunna vinna.

Du kan ha en poäng där. Jag har ju ofta brottats med dåligt självförtroende, och jag vågade kanske inte riktigt tro på att kvinnorna jag träffade var attraherade. Om jag utstrålade nåt sånt, så kan man förstå om de inte riktigt visste var de hade mig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-01 17:48:01 följande:
    Men förstår du signaler?
    Nu har så många förklarat för dig att man skickar ut signaler och det är bollande fram och tillbaka mellan personerna, ingen hoppar ju bara på den andra.
    Har du någonsin känt att du och en kvinna haft signaler fram och tillbaka mellan er och att till slut t ex blir en kyss?
    Du säger ju att kvinnorna ville, dom pratar ju sex, svarade du på deras signaler?
    Vad är det du tror ska ske?
    Tror du sagt att en bara ska sitta där och den andra bara fråga ska vi ha sex?
    det fungerar ju inte så.
    Om bägge är blyga är det ingens fel men då blir det heller inget men du kan ju inte kräva att dom ska vara mer på än dig, som sagt blyga män sänder också ut signaler till kvinnor men vet inte riktigt vad du vill att kvinnorna ska göra.
    Om både du och kvinnorna var blyga (vilket dom ju inte var om dom pratade sex och skickade bilder på brösten) blir det inget men andra blyga män får kontakt med kvinnor för dom svarar på deras signaler.

Sen vet jag inte hur du menar när du skriver att kvinnorna borde göra något och att det inte ska förväntas av dig men dom gjorde ju det, finns det något tydligare än att skicka bilder på sina bröst och prata sex som du nu flera gånger skrivit att dom gjorde.
    Ärligt talat verkar det verkligen som dom tagit initiativ men att det är du som inte nappat på deras försök.

Ja, jag tycker själv jag är lyhörd. Jag har haft fel några gånger, men även haft rätt med några kvinnor. Jag var fortfarande oskuld när jag var 26 och träffade en lite äldre kvinna. Jag fick för mig att hon verkade sugen men vågade inte göra nåt, rädd förstöra vänskapen. Fick bekräftat sen att hon velat, men inte trodde jag ville för jag visade inget.
    En äldre kvinna på jobbet var jag hemma hos en gång. Jag kände spänningen mellan oss, så när jag skulle gå så var jag tvungen att göra nåt. Jag tog tag i henne och vi började hångla. Vi hade nog haft sex om inte barnen varit hemma.
    Minns en annan dejt med en yngre kvinna. Vi satt nära varann i soffan och hon såg mig i ögonen. Nästan säker på att jag missade en chans där, för jag var osäker och feg.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-01 17:48:01 följande:

Med de kvinnorna så visade jag tydligt att jag ville, men det blev inget av olika anledningar. Två av dom var själva anledningen till att det inte blev nåt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 17:59:53 följande:
    En äldre kvinna på jobbet var jag hemma hos en gång. Jag kände spänningen mellan oss, så när jag skulle gå så var jag tvungen att göra nåt. Jag tog tag i henne och vi började hångla. Vi hade nog haft sex om inte barnen varit hemma.
    Det här har relevans för vad tråden handlar om. Hon var 44, jag 32. Jag var väldigt attraherad av henne, men hon förstod inte vad jag såg hos henne. Tyckte hon var för gammal.
  • Anonym (visar på vilken person du är!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 17:59:53 följande:
    Ja, jag tycker själv jag är lyhörd. Jag har haft fel några gånger, men även haft rätt med några kvinnor. Jag var fortfarande oskuld när jag var 26 och träffade en lite äldre kvinna. Jag fick för mig att hon verkade sugen men vågade inte göra nåt, rädd förstöra vänskapen. Fick bekräftat sen att hon velat, men inte trodde jag ville för jag visade inget.
    Minns en annan dejt med en yngre kvinna. Vi satt nära varann i soffan och hon såg mig i ögonen. Nästan säker på att jag missade en chans där, för jag var osäker och feg.
    Men något är det ju som du sänder ut eller inte sänder ut när det inte blir något trots att kvinnorna velat. Att det händer en gång kan hända men att det alltid blir så då är det ju något du sänder ut.
    Ni är ju inte blyga tonåringar utan vuxna personer. Alla kan inte vara oerfarna blyga oskulder.
    Något går ju fel i kontakten med kvinnor för dig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-01 18:06:21 följande:
    Men något är det ju som du sänder ut eller inte sänder ut när det inte blir något trots att kvinnorna velat. Att det händer en gång kan hända men att det alltid blir så då är det ju något du sänder ut.
    Ni är ju inte blyga tonåringar utan vuxna personer. Alla kan inte vara oerfarna blyga oskulder.
    Något går ju fel i kontakten med kvinnor för dig.
    Ja, det är nog jag som utstrålar osäkerhet och så är jag kanske för mån att vara snäll, inte göra nåt opassande. Det blir nog lite tamt helt enkelt.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Pollen) skrev 2024-05-01 16:08:03 följande:
    Hon är väl en på miljonen utseendemässigt.
    Finns fler Elizabeth Hurley
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-05-01 18:40:59 följande:
    Skulle kunna säga folk jag känner, men ingen vet ju vilka dom är 😄
  • Anonym (Martin x2)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-05-01 18:40:59 följande:
    Opererad till max
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?