Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:57:32 följande:
Varför är det mitt jobb att svara på hennes signaler? Jag har varit på dejt 2 o 3 där vi småretades och det var flirtigt, jag kände nåt, men jag vågade inte göra nåt. Varför gjorde inte kvinnorna nåt? De ville ju. Är det för att generellt så förväntar sig kvinnor att det är mannens jobb? Varför var det mitt fel? Varför det inte deras fel?
Men förstår du signaler?
Nu har så många förklarat för dig att man skickar ut signaler och det är bollande fram och tillbaka mellan personerna, ingen hoppar ju bara på den andra.
Har du någonsin känt att du och en kvinna haft signaler fram och tillbaka mellan er och att till slut t ex blir en kyss?
Du säger ju att kvinnorna ville, dom pratar ju sex, svarade du på deras signaler?
Vad är det du tror ska ske?
Tror du sagt att en bara ska sitta där och den andra bara fråga ska vi ha sex?
det fungerar ju inte så.
Om bägge är blyga är det ingens fel men då blir det heller inget men du kan ju inte kräva att dom ska vara mer på än dig, som sagt blyga män sänder också ut signaler till kvinnor men vet inte riktigt vad du vill att kvinnorna ska göra.
Om både du och kvinnorna var blyga (vilket dom ju inte var om dom pratade sex och skickade bilder på brösten) blir det inget men andra blyga män får kontakt med kvinnor för dom svarar på deras signaler.
Sen vet jag inte hur du menar när du skriver att kvinnorna borde göra något och att det inte ska förväntas av dig men dom gjorde ju det, finns det något tydligare än att skicka bilder på sina bröst och prata sex som du nu flera gånger skrivit att dom gjorde.
Ärligt talat verkar det verkligen som dom tagit initiativ men att det är du som inte nappat på deras försök.
Eller hur tolkar du det när kvinnor skickar bilder på sina bröst?