Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 12:00:37 följande:
Ja, jag tänker mycket på åldrar, speciellt efter jag blev kär i en 20 år yngre tjej. Det var nytt för mig, och inget jag trodde skulle hända. Och så har jag sett hur många som hycklar. Som tycker att de kan träffa yngre, men talar om för andra att de inte får det. Det är vanligt att folk tänker på åldrar, det ser jag hela tiden.
Ja då är ju ålder viktig för dig, det kan det vara för andra också men nej jag upplever inte att ålder är så viktigt att det upptar folks tankar bland folk runt mig, det är bara om det gäller väldigt unga eller utsatta på något sätt, men det är inte heller vanligt med över 25 år skillnad bland folk jag känner, tror att 17 år är det som mest som skiljer hos folk jag umgås med bland vänner och kollegor.
Tror knappt att jag ens vet om folk i min närhet som jag inte känner heller som typ i barnens skola bland föräldrar osv att det finns några med så stor skillnad.
Känner du många med stor åldersskillnad? med över 20 år skillnad?
det är ju inte så vanligt.
Så nej det är inget vanligt samtalsämne och något som upptar vår vardag.
Finns så mycket annat folk pratar om som är viktigare.
Det är nog för dig som det är viktigt då du ju just blev kär i en 20 år yngre tjej
då blir det något som upptar din tid men för alla andra som inte själva haft yngre eller äldre eller som inte har någon i sin närhet som varit kär i en person med 20 års skillnad blir det inte viktigt eller ett vanligt samtalsämne.
Kan inte ens påminna mig om när jag och familjen eller bland vänner pratade om ålder och åldersskillnad.
Vi pratar om våra liv och det som fungerar och inte fungerar med jobb, förskola, skola, aktiviteter, ekonomi, relationer osv,
ålder är i så fall en sak bland andra som skulle kunna nämnas någon enstaka gång men absolut inget viktigt ämne att någon pratar om.
Det som är viktigt för en är inte viktigt för andra.
Ålder är viktigt för dig men inte bland folk i min närhet och för mig.
Men visst om något speciellt hände kanske det skulle bli det men absolut inte nu.