• Anonym (martin)

Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?

• Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 11:32:24 följande:
    Jag förklarade varför jag tog initiativ med äldre, och att jag inte vågat på samma sätt med yngre. jag tycker inte det är konstigt att man nämner åldern, det är många som gör det. Måste vara jobbigt om du stör dig på det, då har du mycket att göra här. Jättemånga trådar du kan gå in och styra upp, så att folk slutar med att nämna åldrar.

Nejdå, jag menar du har ju trotts allt ältat att du inte fick ihop det med en ung tjej i över 10 år?

Och så sitter du ändå här och låtsas som att ålder inte spelar någon större roll för dig, kom igen nu kaffedraken... lite måste du väl ändå kunna landa på jorden nån gång?
  • Anonym (visar på vilken person du är!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 11:32:24 följande:
    Jag förklarade varför jag tog initiativ med äldre, och att jag inte vågat på samma sätt med yngre. jag tycker inte det är konstigt att man nämner åldern, det är många som gör det. Måste vara jobbigt om du stör dig på det, då har du mycket att göra här. Jättemånga trådar du kan gå in och styra upp, så att folk slutar med att nämna åldrar.
    nej jag stör mig inte, jag frågar varför ålder verkar viktigt för dig, det är ju du som blir upprörd över frågan, jag var nyfiken då andra sällan nämner ålder men det verkar viktigt för dig att poängtera just ålder.
    Därav frågan om ålder är viktig för dig? 
    varför skulle jag bli störd över vad du tycker?
    jag känner inte dig och spelar inte den minsta roll för mig vad du tycker men var nyfiken då du hela tiden mer än någon annan nämner ålder.
    Det verkar väldigt viktigt för dig, det är väl bara att säga ja det är viktigt eller inte, varför blir du upprörd, detta är ju ett diskussions forum där man ställer frågor! 
  • Anonym (Inte helt rättvist)
    New Dawn skrev 2024-04-30 19:21:31 följande:
    Fast tänk att du får 145 svar från bögar. (förutsatt att du är heterosexuell) Lika lite intresserad är kvinnor av många av dessa män som inte har några som helst krav på dig mer än att du har en fitta.
    Du tappar ALLT värde. Du betyder absolut ingenting. Det kan sällan män förstå. 
    Många män kan inte sätta sig in i situationen att man kan känna mer tomhet då än någonsin annars, för ni tänker er in i situationen att så många kvinnor varit intresserad av er, och det är helt fel. Kvinnor som söker kontakt med män gör det för att de upplever mannen intressant på något sätt. Det är givetvis något helt annat. 

Ett tips! Män som saknar sex kan ha sex med varandra.

Kom inte och klaga på att ni inte är intresserade av dessa män, för ni ställer ju det kravet på oss. Vi kvinnor är lika ointresserade som er. 

Nu finns det ju tack och lov vettiga män som förstår allt detta. 
    "Kom inte och klaga på att ni inte är intresserade av dessa män, för ni ställer ju det kravet på oss. Vi kvinnor är lika ointresserade som er."

Om det är samma sak, varför är det få homosexuella män som tycker det är orättvist att de saknar ett sexliv?
    Bara för homosexuella man  ev blir nekad sex av en heterosexuell man så kan många av fortfarande ha ett sexliv redan.

Det blir för olika orsaker som personer blir nekade sex då för och vissa saker kan vara värre. 
    Av någon som redan har ett sexliv och någon som är utan sex.
    Om en heterosexuell man som saknar ett sexliv nekar en homosexuell man sex så har han inte bättre sexliv en den andra mannen. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-02 11:55:18 följande:
    nej jag stör mig inte, jag frågar varför ålder verkar viktigt för dig, det är ju du som blir upprörd över frågan, jag var nyfiken då andra sällan nämner ålder men det verkar viktigt för dig att poängtera just ålder.
    Därav frågan om ålder är viktig för dig? 
    varför skulle jag bli störd över vad du tycker?
    jag känner inte dig och spelar inte den minsta roll för mig vad du tycker men var nyfiken då du hela tiden mer än någon annan nämner ålder.
    Det verkar väldigt viktigt för dig, det är väl bara att säga ja det är viktigt eller inte, varför blir du upprörd, detta är ju ett diskussions forum där man ställer frågor! 
    Ja, jag tänker mycket på åldrar, speciellt efter jag blev kär i en 20 år yngre tjej. Det var nytt för mig, och inget jag trodde skulle hända. Och så har jag sett hur många som hycklar. Som tycker att de kan träffa yngre, men talar om för andra att de inte får det. Det är vanligt att folk tänker på åldrar, det ser jag hela tiden.
  • Anonym (Inte helt rättvist)
    New Dawn skrev 2024-04-30 19:21:31 följande:
    Fast tänk att du får 145 svar från bögar. (förutsatt att du är heterosexuell) Lika lite intresserad är kvinnor av många av dessa män som inte har några som helst krav på dig mer än att du har en fitta.
    Du tappar ALLT värde. Du betyder absolut ingenting. Det kan sällan män förstå. 
    Många män kan inte sätta sig in i situationen att man kan känna mer tomhet då än någonsin annars, för ni tänker er in i situationen att så många kvinnor varit intresserad av er, och det är helt fel. Kvinnor som söker kontakt med män gör det för att de upplever mannen intressant på något sätt. Det är givetvis något helt annat. 

Ett tips! Män som saknar sex kan ha sex med varandra.

Kom inte och klaga på att ni inte är intresserade av dessa män, för ni ställer ju det kravet på oss. Vi kvinnor är lika ointresserade som er. 

Nu finns det ju tack och lov vettiga män som förstår allt detta. 
    Om någon person inte är intresserad i en så nekar man inte den personen sex.
    Den personen skulle inte vara intresserad i en oavsett hur man känner själv. 
    Man sårar inte någon person på liknade sätt när man säger nej. 

Troligen använder du det som en förevändning det som du nu skriver. 
    Om man säger ja så plötsligt ska det handla om vad den andra personen vill men du bryr dig inte om det nu utan påstår att det ska vara liknade när man nekar riktiga personer sex. Personer som man är intresserad av. 
    Det ena handlar om preferenser och det andra om valmöjligheter. 

Annars så brukar många tycka det är okej när kvinnor har det bättre sexuellt än männen, finns inget förbud för att männen måste göra samma ssk6som kvinnor gör. 
  • Anonym (feltänk)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 12:00:37 följande:
    Ja, jag tänker mycket på åldrar, speciellt efter jag blev kär i en 20 år yngre tjej. Det var nytt för mig, och inget jag trodde skulle hända. Och så har jag sett hur många som hycklar. Som tycker att de kan träffa yngre, men talar om för andra att de inte får det. Det är vanligt att folk tänker på åldrar, det ser jag hela tiden.
    Mmm, men de flesta kommer över det efter ett tag medan du har fastnat och ältat det i över 10 år. Så NEJ ditt beteende är absolut inte normalt kaffedraken. Du skulle behöva professionellt hjälp att komma ur det men vägrar, och då får du helt enkelt skylla dig själv.

En person som faktiskt försöker lösa sina problem kan man kanske känna förståelse och empati för, en person som medvetet skiter i det och ägnar sitt liv åt att älta, tycka synd om sig själv och skylla sina problem på andra är bara irriterande.
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 12:00:37 följande:
    Ja då är ju ålder viktig för dig, det kan det vara för andra också men nej jag upplever inte att ålder är så viktigt att det upptar folks tankar bland folk runt mig, det är bara om det gäller väldigt unga eller utsatta på något sätt, men det är inte heller vanligt med över 25 år skillnad bland folk jag känner, tror att 17 år är det som mest som skiljer hos folk jag umgås med bland vänner och kollegor.
    Tror knappt att jag ens vet om folk i min närhet som jag inte känner heller som typ i barnens skola bland föräldrar osv att det finns några med så stor skillnad.
    Känner du många med stor åldersskillnad? med över 20 år skillnad?
    det är ju inte så vanligt.
    Så nej det är inget vanligt samtalsämne och något som upptar vår vardag.
    Finns så mycket annat folk pratar om som är viktigare.
    Det är nog för dig som det är viktigt då du ju just blev kär i en 20 år yngre tjej
    då blir det något som upptar din tid men för alla andra som inte själva haft yngre eller äldre eller som inte har någon i sin närhet som varit kär i en person med 20 års skillnad blir det inte viktigt eller ett vanligt samtalsämne.
    Kan inte ens påminna mig om när jag och familjen eller bland vänner pratade om ålder och åldersskillnad.
    Vi pratar om våra liv och det som fungerar och inte fungerar med jobb, förskola, skola, aktiviteter, ekonomi, relationer osv,
    ålder är i så fall en sak bland andra som skulle kunna nämnas någon enstaka gång men absolut inget viktigt ämne att någon pratar om.
    Det som är viktigt för en är inte viktigt för andra.
    Ålder är viktigt för dig men inte bland folk i min närhet och för mig.
    Men visst om något speciellt hände kanske det skulle bli det men absolut inte nu.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (visar på vilken person du är!) skrev 2024-05-02 12:19:34 följande:
    Ja då är ju ålder viktig för dig, det kan det vara för andra också men nej jag upplever inte att ålder är så viktigt att det upptar folks tankar bland folk runt mig, det är bara om det gäller väldigt unga eller utsatta på något sätt, men det är inte heller vanligt med över 25 år skillnad bland folk jag känner, tror att 17 år är det som mest som skiljer hos folk jag umgås med bland vänner och kollegor.
    Tror knappt att jag ens vet om folk i min närhet som jag inte känner heller som typ i barnens skola bland föräldrar osv att det finns några med så stor skillnad.
    Känner du många med stor åldersskillnad? med över 20 år skillnad?
    det är ju inte så vanligt.
    Så nej det är inget vanligt samtalsämne och något som upptar vår vardag.
    Finns så mycket annat folk pratar om som är viktigare.
    Det är nog för dig som det är viktigt då du ju just blev kär i en 20 år yngre tjej
    då blir det något som upptar din tid men för alla andra som inte själva haft yngre eller äldre eller som inte har någon i sin närhet som varit kär i en person med 20 års skillnad blir det inte viktigt eller ett vanligt samtalsämne.
    Kan inte ens påminna mig om när jag och familjen eller bland vänner pratade om ålder och åldersskillnad.
    Vi pratar om våra liv och det som fungerar och inte fungerar med jobb, förskola, skola, aktiviteter, ekonomi, relationer osv,
    ålder är i så fall en sak bland andra som skulle kunna nämnas någon enstaka gång men absolut inget viktigt ämne att någon pratar om.
    Det som är viktigt för en är inte viktigt för andra.
    Ålder är viktigt för dig men inte bland folk i min närhet och för mig.
    Men visst om något speciellt hände kanske det skulle bli det men absolut inte nu.
    Nej, det är inte det vanligaste att man träffar nån 25 år yngre. Det är bara hon som skrev till mig, och som jag träffat. Att få känslor för nån där det skiljer 20 år verkar inte vara så ovanligt. Jag tycker de flesta verkar tycka att åldern är viktig, det kan man se i nästan alla trådar här som handlar om relationer.
  • Anonym (Kaffedraken)

Jag nämnde tidigare en 12 år kvinna jag hade känslor för. Hon tyckte hon var för gammal, och förstod inte vad jag såg hos henne. Jag tänkte inte så, jag tyckte hon var attraktiv och jag gillade henne.

Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-02 12:25:22 följande:
    Nej, det är inte det vanligaste att man träffar nån 25 år yngre. Det är bara hon som skrev till mig, och som jag träffat. Att få känslor för nån där det skiljer 20 år verkar inte vara så ovanligt. Jag tycker de flesta verkar tycka att åldern är viktig, det kan man se i nästan alla trådar här som handlar om relationer.
    ja men det är ju skillnad på ämnen på ett diskussionsforum och vad folk pratar om ute i vardagen, som sagt jag och dom vi känner pratar mer om vad som händer i livet och vad som är viktigt för oss, ekonomi, barnen med förskola skola, skjutsa dom till aktiviteter, tid att göra saker i hop och vad man ska göra med vänner och släktingar mm. 
    då vi inte känner någon med tex 25 års åldersskillnad blir det inget samtalsämne.
    Jag har heller aldrig hört att det skulle vara vanligt att ha känslor för någon som det skiljer 20 år mellan även om det givetvis finns.
    Men jag har själv aldrig haft känslor för en 20 år äldre person och aldrig hört någon kompis ha det heller men jag kan ju inte veta ifall någon haft det men inte sagt det, däremot är det ingen jag känner eller ens vet om som varit tillsammans med någon 20 år äldre. så vanligt att man blir tillsammans är det ju inte.
    20 år yngre blir svårt än så länge då blir dom för unga för mig och mina vänner just nu, 

Men om du får ihop det med en yngre kanske det passar dig men inte för andra 
    dock uppfattar jag det som att du aldrig blev ihop med den yngre personen av någon anledning
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?