Sociala medier förstör vår relation
Vi har småbarn så det är en lite tuffare period. Vi har mindre tid för varandra och när vi har tid så är minst en av oss nästan alltid trött.
Men en sak stör mig extra mycket och det är att min sambo väljer mobilen rätt ofta när vi har tid tillsammans. Det gäller speciellt dagar då vi båda haft mycket att göra och inte kunnat fokusera en sekund på varandra.
Och det som stör mig ännu mer är när hon väljer sociala medier framför mig.
Jag har påpekat det flera gånger men hon verkar inte bry sig.
Exempelvis här om dagen så hade vi haft fullt upp på dagen och på kvällen. Vi satte oss vid köksbordet för att äta varsin kvällsmacka. Då tar hon upp mobilen och går in på instagram och sedan Facebook för att gå igenom flödet. Hon kommenterar inlägg och gillar bilder. Hon går in på chattar och skriver. Sånt skm man gör i sociala medier. Men det jag stör mig extra
Mycket på är att det tydligen är viktigare att göra allt detta med andra människor än att ens titta på mig och prata med mig som sitter mit emot henne vid bordet.
Tyvärr hade jag haft en tuff dag och det är sent. Ser att hon gillar ett kort på en vältränad kille med bar överkropp. Samtidigt gav hon mig en blick ungefär som att hon blev upptäckt. Det får bägaren att rinna över för mig.
Hon scrollade snabbt vidare innan jag utan att vara otrevlig frågade: vad var det för bild du gillade? Hon svarar: jag har gillat många bilder.
Sen efter en stund påpekade jag att jag är trött på att hon väljer telefonen och speciellt andra personer i sociala medier framför mig. Hon försvarade sig bara och sa att hon inte varit in på sociala medier på hela dagen. Jag påpekade att vi inte haft någon partid eller ens ett samtal om annat än barn och hemmet på över en vecka. Och att hon bara några dagar innan valde bort vår dejtdag vi normalt sett har varje vecka.
Jag undrade även varför hon gillar kort på en kille som uppenbarligen vill visa upp sig. Jag är själv vältränad men tycker ändå inte man gillar sådana kort. Hon sa att hon gillade kortet för han är en vän. Dock vet jag att han visat intresse för henne tidigare vilket gör det lite jobbigare.
Sen skämdes jag lite för min reaktion om kortet (vet inte om jag borde ha gjort det) och kallade mig själv för fjantig. Då instämde hon att jag var fjantig. Jag känner att det sårade mig. Mitt ex hade bett om ursäkt och sagt: "Du är inte alls fjantig. Det var jag som gjorde fel*
Men så är inte min nuvarande som inte verkar bry sig.
Jag känner att det uppstår nycket konflikter kring att hon sitter på sociala medier men jag vet inte vad jag ska göra. Hon ser inget fel med det. Vsf gör jag?