• Anonym (Arg)

Vad händer om de anmäler mig?

Tror ni?

För några dagar sen förde någon jag trodde var en vän över en stor summa pengar till mig för en tjänst jag aldrig sagt att jag skulle utföra. Hon är arg över att jag inte vill göra den och trodde tydligen att se pengarna på kontot skulle övertala mig. När jag fortfarande vägrar kräver hon pengarna tillbaka. MEN hon har inget som bevisar att det funnits något avtal oss emellan, för det finns det inte. Hon har betalat för ingenting.

Om jag behåller pengarna och hon anmäler mig för stöld eller nåt, vad skulle det troligast leda till?

• Svar på tråden Vad händer om de anmäler mig?
  • Anonym (Tillbaka)
    Anonym (Arg) skrev 2024-05-01 07:31:51 följande:

Hon kallade överföringen "ett litet smakprov"... kan inte det tolkas som att jag faktiskt fick pengarna?

Hon kräver pengarna tillbaka skriver du ju, vad är det du inte förstår? 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Tillbaka) skrev 2024-05-01 07:33:47 följande:
    Hon kräver pengarna tillbaka skriver du ju, vad är det du inte förstår? 
    Nu när hon gett upp ja, men när hon förde över dem kallade hon dem för det. Det är vad som står när man kollar på banken. Kan hon kräva tillbaka en gåva?
  • Anonym (J)
    Anonym (Arg) skrev 2024-05-01 07:33:22 följande:

Om de anmäler mig så kommer polisen få veta vad de försökte köpa också. Vet som sagt inte var det hamnar på skalan, men något brott måste det finnas med där.

Varför skulle det vara ett brott? Och du ska säga att du utfört tjänsten för att slippa betala tillbaka?

Ta en funderare på vad din fd vän kan tänkas göra om du inte betalar tillbaka. Välj sen hur du gör
  • Anonym (Tillbaka)
    Anonym (Arg) skrev 2024-05-01 07:35:13 följande:
    Nu när hon gett upp ja, men när hon förde över dem kallade hon dem för det. Det är vad som står när man kollar på banken. Kan hon kräva tillbaka en gåva?
    Men jisses, om du kontaktar ett företag och köper en tjänst - säg massage. Du betalar i förskott och när du väl kommer dit så finns ingen massör på plats som kan utföra tjänsten, du får pengar tillbaka.

Samma sak i detta fall, inte nog med det du säger att dessa människor är skumma och illegala? Du borde ju rimligtvis swisha tillbaka pengarna och vilja ha noll med de att göra. Istället vill du starta bråk och vägra ge tillbaka.

News Flash, folk gör jävligt galna saker för pengar. 
  • Anonym (Man52)

om du behåller pengarna är du inte bättre själv
    än ett svin , då har lagt dig på samma nivå som dina ovänner 
    är du likadan som dem? Eller är du bättre? 

• Anonym (Mx)

TS, det känns som att du har bestämt dig för att behålla pengarna och sedan lägger ned stor möda att försöka hitta en ursäkt/anledning att behålla dom.

Den enda som vi med säkerhet har betett sig som ett svin i den här historien är du. Man stjäl inte pengar av vare sig en vän eller ovän.

• Anonym (Arg)
    Anonym (J) skrev 2024-05-01 07:37:26 följande:
    Varför skulle det vara ett brott? Och du ska säga att du utfört tjänsten för att slippa betala tillbaka?

Ta en funderare på vad din fd vän kan tänkas göra om du inte betalar tillbaka. Välj sen hur du gör
    Eh jo, det finns garanterat minst ett brott i det de försökte få mig att göra.
  • Anonym (J)
    Anonym (Arg) skrev 2024-05-01 07:49:19 följande:
    Eh jo, det finns garanterat minst ett brott i det de försökte få mig att göra.
    Och det skulle du berätta att du utfört för att slippa betala tillbaka? 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Tillbaka) skrev 2024-05-01 07:39:27 följande:
    Men jisses, om du kontaktar ett företag och köper en tjänst - säg massage. Du betalar i förskott och när du väl kommer dit så finns ingen massör på plats som kan utföra tjänsten, du får pengar tillbaka.

Samma sak i detta fall, inte nog med det du säger att dessa människor är skumma och illegala? Du borde ju rimligtvis swisha tillbaka pengarna och vilja ha noll med de att göra. Istället vill du starta bråk och vägra ge tillbaka.

News Flash, folk gör jävligt galna saker för pengar. 
    Fast jag har aldrig erbjudit något, det är de, först hon, sen båda, som försökt pressa mig i flera månader. Skumma och illegala? De är harmlösa i det stora, men det de försökte göra är definitivt inte okej.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (J) skrev 2024-05-01 07:50:55 följande:
    Och det skulle du berätta att du utfört för att slippa betala tillbaka? 
    De skulle aldrig våga säga vad de betalade mig för.
Svar på tråden Vad händer om de anmäler mig?