• Anonym (Arg)

Vad händer om de anmäler mig?

Tror ni?

För några dagar sen förde någon jag trodde var en vän över en stor summa pengar till mig för en tjänst jag aldrig sagt att jag skulle utföra. Hon är arg över att jag inte vill göra den och trodde tydligen att se pengarna på kontot skulle övertala mig. När jag fortfarande vägrar kräver hon pengarna tillbaka. MEN hon har inget som bevisar att det funnits något avtal oss emellan, för det finns det inte. Hon har betalat för ingenting.

Om jag behåller pengarna och hon anmäler mig för stöld eller nåt, vad skulle det troligast leda till?

• Svar på tråden Vad händer om de anmäler mig?
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Arg) skrev 2024-05-01 09:04:05 följande:
    Men det jag kan se som skillnad är att de här pengarna inte var själva betalningen, utan bara ett "smakprov" för att övertala mig.
    Du fattar inte. Smakprovet var inte en gåva utan en förskottsdelbetalning.
  • Anonym (Cocco nut)
    Men det jag kan se som skillnad är att de här pengarna inte var själva betalningen, utan bara ett "smakprov" för att övertala mig.
    Och eftersom du INTE vill låta dig att övertalas och VILL hålla AVSTÅND så markerar du det med att föra över pengarna direkt.
    Fortsätter dem att trakassera dig så anmäler du det.

Skulle aldrig vilja behålla sådana smutsiga pengar hur fattig jag än var.

Jag var med om något liknande när jag erbjöds en stor summa pengar för att ingå ett giftermål så personen kunde stanna kvar i landet och studera klart.
    Tackade givetvis nej.
    De försökte utnyttja min svåra situation jag då hade hamnat i.
    Jag kan ej köpas för pengar.
    Jag gick ur som vinnare och vad som hände dem var jag ingen aning om och kunde ej bry mig mindre.
    Swisha tillbaka och visa vart du står.
  • Anonym (Mm)

Fast vad ska de säga till polisen? Den förklaringen om syftet med pengarna blir ju att själv erkänna ett brott att hon försökte köpa sexuella tjänster

• Anonym (J)
    Anonym (Mm) skrev 2024-05-01 09:23:06 följande:

Fast vad ska de säga till polisen? Den förklaringen om syftet med pengarna blir ju att själv erkänna ett brott att hon försökte köpa sexuella tjänster

Att det var ett misstag
  • Anonym (Mm)

Frågan är om hon skulle våga gå vidare rättsligt med detta. Då riskerar ju hela historien att komma fram. Kan du bevisa något TS? Har hon skrivit något om vad hon ville du ska ska göra?

• Anonym (Mm)
    Anonym (J) skrev 2024-05-01 09:30:19 följande:
    Att det var ett misstag
    Ska hon säga det i en domstol? Och var hade hon tänkt skicka pengarna i stället? Varför har hon märkt betalningen med smakprov? Här är ju bara TS berättar för polisen hela historien om varför hon fick pengarna. Då ljuger hon ju om att det var ett misstag
  • Anonym (Mx)

Det är märkligt att innehållet och förutsättningarna ofta förvärras och förändras i trådar som denna. Varför tar man inte alla förutsättningar och omständigheter i trådstarten?

Det enda som varit konstant sedan början av tråden är att TS ogärna vill lämna ifrån sig pengarna.

• Anonym (Mm)

Du känner henne bäst TS. Hur är sannolikheten att hon skulle driva detta rättsligt?

• Anonym (Mm)
    Om det är sant så har jag svårt att se att det det var stöld? Hon gav dig en gåva och hoppas att det skulle få att dig göra som hon ville
  • fornminne
    Anonym (Mx) skrev 2024-05-01 09:34:45 följande:

Det är märkligt att innehållet och förutsättningarna ofta förvärras och förändras i trådar som denna. Varför tar man inte alla förutsättningar och omständigheter i trådstarten?

Det enda som varit konstant sedan början av tråden är att TS ogärna vill lämna ifrån sig pengarna.

Det är mycket som är konstigt i den här tråden.

Varför fokuserar TS på pengarna öht, när ett betydligt större problem är att hon blir stalkad och trakasserad?
Svar på tråden Vad händer om de anmäler mig?