• AndreaBD

Är jag svagbegåvad?

Det tyder verkligen inte begåvningshandikapp. Jag har aldrig lärt mig att jonglera, det gick inte,  och jag vet att jag har övergenomsnyttlig IQ. Det där är motoriskt, har inget med intellektuell begåvning att göra. Och jag simmade ganska sent också. Cykla gjorde jag tidigare iofs.  Men det där är som sagt motorik. 

• AndreaBD
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-05-01 17:35:44 följande:
    Googlade och det är svårighet med samordnade rörelser. Så ja kanske dyspraxi? Kommer ihåg när jag ville lära mig kip up (ett sexigt sätt att ställa sig från liggande på) hade så svårt att ta i lagom och ramlade framåt hur många ggr som helst, liksom började pä rygg men istället för art stå upp var jag på mage som i en armhävning:/

Nån form av motoriska fel måste jag ha
    Vet du vad? Det går att träna upp ganska mycket. Det är inte något som du bara har.

Jag har själv haft dålig koordination i grunden. Sedan gick jag på aerobics (och även på Zumba och liknande senare). Det tog något år eller så. Men sedan kunde jag stegen - och om jag går på något nytt, kanske nån danskurs, så har jag lättare att lära mig stegen, för att jag liksom har lärt mig de vanligaste stegen i dans och aerobics. Så, det är inte ens "färskvara", utan jag har verkligen blivit smidigare när det gäller liknande aktiviteter. 
Svar på tråden Är jag svagbegåvad?