• Anonym (H)

    Rädd att aldrig träffa ngn

    Hej! 

    Jag är en kvinna på 43 år som plötsligt insett att det inte längre är lätt när man försöker dejta. När jag var yngre bjöd killar ut på restaurang osv. Nu är det totalt dött. Kan skriva med en kille på exempelvis Tinder men sedan rinner det ut i sanden, ingen tar initiativ till att ses. Inbillar mig att jag fortfarande har ett fördelaktigt yttre. Är fortfarande smal, får höra att jag ser mycket yngre ut osv. Börjar på riktigt få lite små panik. Känner att jag inte längre kan ta män för givet på samma sätt som jag har gjort. Hittar jag en bra känner jag att jag måste anstränga mig mer. 

    Hur träffar jag män i min ålder? Någon med liknande erfarenheter eller tips? 

  • Svar på tråden Rädd att aldrig träffa ngn
  • Anonym (H)

    Det inger verkligen hopp (A)! Tack för tipset med match! Ska testa det 😊

    Jag tror jag ser lite bättre ut än medel för min ålder. När jag var yngre levde jag i princip på mitt yttre, fick mkt uppmärksamhet. Jag är lina kräsen som när jag var yngre, vill ha snygga män men jag inser inte själv att jag åldrats. Detta är ett stort problem. Haha Ibland kan jag få tag i en snygg, trevlig man men det händer numera extremt sällan. 

    Bra tips som någon skrev om att skaffa sig en hobby. 

  • Anonym (St)

    Jag träffade min förra året , eller ja egentligen redan 2021, genom en vän till mig.
    Vi var iväg på en sommarutflykt och på vägen tillbaka hem så tog vi vägen förbi hennes bror (ej biologiska syskon). Kände redan där och då att det var nåt speciellt med honom. Kan inte påstå att jag då tyckte han egentligen var speciellt snygg och hade det vart via Tinder eller annan dejtingapp/sajt så hade jag säkerligen inte swipat höger på honom. 


    Dröjde iaf nästan 1 1/2 år innan vi började träffas och nu har vi vart tillsammans i lite mer än 1 år. 


    Tror tyvärr att man lätt missar väldigt många fina och underbara människor om man bara är på sociala medier för många sållas bort direkt eller för tidigt då det är mycket till utseende till en början. Träffar man någon ute så kan man få någon sorts känsla och det viktigaste i slutändan är inte hur någon ser ut utan hur den är som person. 

    Bara för att nämna så är jag 43 och han 52 år. 


     

  • enfunderandeman

    Fan vilken sorglig läsning, 2024. Att en kvinna på fullt allvar tror att det bara sitter i att hon är smal. Det är så hjärntvättade kvinnor blir av många män. Blir ledsen so man själv att se detta. Ich nej, det betyder att inte att man måste väga 300kg I motsatt.

    Ytligheten är skrämmande hög i Sverige, och folk är så sjukt besatta av ålder. Ska inte säga att det är mycket bättre i världen. Men jag är fan inte förvånad att folk inte lyckas hitta något mer djupt och ihållande.

    Kan vända på det med, sorgligt att män tror att kvinnor bara vill ha män med mycket pengar. Ja, om hon är Gold digger och inte har något arbete själv. Då måste man vara bra oduglig till börja med.

  • Anonym (Anna)

    Varför börjar du få panik?   I den åldern är det ju inte som att den biologiska klockan tickar. 
    Det räcker inte med att vara smal för att träffa någon, det är mycket annat som ska klicka. 

  • Anonym (Jakob)
    enfunderandeman skrev 2024-05-03 23:25:49 följande:

    Fan vilken sorglig läsning, 2024. Att en kvinna på fullt allvar tror att det bara sitter i att hon är smal. Det är så hjärntvättade kvinnor blir av många män. Blir ledsen so man själv att se detta. Ich nej, det betyder att inte att man måste väga 300kg I motsatt.

    Ytligheten är skrämmande hög i Sverige, och folk är så sjukt besatta av ålder. Ska inte säga att det är mycket bättre i världen. Men jag är fan inte förvånad att folk inte lyckas hitta något mer djupt och ihållande.

    Kan vända på det med, sorgligt att män tror att kvinnor bara vill ha män med mycket pengar. Ja, om hon är Gold digger och inte har något arbete själv. Då måste man vara bra oduglig till börja med.


    Ytligheten tar sig i många uttryck. Inte enbart i ålder. Även utseendet är en faktor och jag insåg redan i tonåren att mitt utseende kommer att ligga mig i fatet och jag fick rätt. Bara rent skitsnack att utseendet inte har betydelse. Jag har inte kommit i närheten av en träff ens och för 5 år sedan fick jag det bevisat på ett övertygande sätt att kvinnorna ratar mig för p.g.a mitt utseende och då gav jag upp. Jag är 46 idag och försöker göra det bästa av livet även om det inte alltid är lätt. Jag har mina perioder av tungsinne.
  • Anonym (Rob)
    enfunderandeman skrev 2024-05-03 23:25:49 följande:

    Fan vilken sorglig läsning, 2024. Att en kvinna på fullt allvar tror att det bara sitter i att hon är smal. Det är så hjärntvättade kvinnor blir av många män. Blir ledsen so man själv att se detta. Ich nej, det betyder att inte att man måste väga 300kg I motsatt.

    Ytligheten är skrämmande hög i Sverige, och folk är så sjukt besatta av ålder. Ska inte säga att det är mycket bättre i världen. Men jag är fan inte förvånad att folk inte lyckas hitta något mer djupt och ihållande.

    Kan vända på det med, sorgligt att män tror att kvinnor bara vill ha män med mycket pengar. Ja, om hon är Gold digger och inte har något arbete själv. Då måste man vara bra oduglig till börja med.


    Även tjocka kvinnor tycks ju träffa killar.  Men både ålder och vikt påverkar möjligheterna.  Dvs, de flesta män föredrar unga och smala tjejer av naturliga skäl.  
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (St) skrev 2024-05-03 23:10:35 följande:

    Jag träffade min förra året , eller ja egentligen redan 2021, genom en vän till mig.
    Vi var iväg på en sommarutflykt och på vägen tillbaka hem så tog vi vägen förbi hennes bror (ej biologiska syskon). Kände redan där och då att det var nåt speciellt med honom. Kan inte påstå att jag då tyckte han egentligen var speciellt snygg och hade det vart via Tinder eller annan dejtingapp/sajt så hade jag säkerligen inte swipat höger på honom. 


    Dröjde iaf nästan 1 1/2 år innan vi började träffas och nu har vi vart tillsammans i lite mer än 1 år. 


    Tror tyvärr att man lätt missar väldigt många fina och underbara människor om man bara är på sociala medier för många sållas bort direkt eller för tidigt då det är mycket till utseende till en början. Träffar man någon ute så kan man få någon sorts känsla och det viktigaste i slutändan är inte hur någon ser ut utan hur den är som person. 

    Bara för att nämna så är jag 43 och han 52 år. 


     


    Precis. Jag var nyfiken på två kvinnor på nätet som jag tyckte såg sexiga ut. Jag skrev, men de var avvisande, svarade kort. Där hade jag inget att hämta. Senare så lärde vi känna varann irl, och då blev de intresserade och ville träffa mig. Jag hade ju lärt känna dom också, och då var inte jag längre intresserad Skrattande

    Senaste tjejen jag var kär i lärde jag känna på jobbet. Mycket yngre. Första gången tyckte jag inte hon var nåt speciellt, såg mest blek ut. Men när jag lärde känna henne så började jag känna saker. Aldrig träffat nån som henne, hon var underbart knäpp och charmig.
  • Anonym (Kom igen)

    Alla säger att jag ser yngre ut än vad jag egentligen är 

    Men hallå kom igen 

    Lägg bekräftelsebehovet åt sidan och kliv in i matchen 

    Va glad, utåtriktad och tänk inte kärlek i första rummet 

    Inte i andra rummet heller. En treåring kan så lätt läsa av våra avsikter.
    Stäng av sökarlampan och kliv ut på scenen och marknadsför dig istället 

    Visa att du är en rolig och stabil människa, en try person att lita på i alla väder
    En person som inte har sin jäkla mobiltelefon som hobby utan värdesätter liv och rörelse i livet 

    Insta fb tinder och allt sånt skit bara förstör relationer 

    Och klipp navelsträngen för g u d s skull, om du har den kvar

  • Anonym (Man)

    Haha ja jag känner lite liknande, tänker att jag försöker tills jag fyller 40, sen ger jag upp och satsar enbart på mig själv.

Svar på tråden Rädd att aldrig träffa ngn