• Anonym (K)

    Visa man intresse utan att vara för på..

    Hur visar man intresse utan att verka desperat??

    (Jag är en tjej)

  • Svar på tråden Visa man intresse utan att vara för på..
  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2024-05-07 16:15:02 följande:
    Visa man intresse utan att vara för på..

    Hur visar man intresse utan att verka desperat??

    (Jag är en tjej)


    Vem gäller det, en kompis, en kollega, någon du sett på gymmet, en i samma klass, en granne?
  • Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2024-05-07 16:17:44 följande:
    Vem gäller det, en kompis, en kollega, någon du sett på gymmet, en i samma klass, en granne?
    Det är min granne och vi både är lite blyga vi säger bara hej när vi möts och han tittar ofta på mig. Och jag fundera på att be om hans nummer/snap men jag är rädd att han avvisar mig för att killar kan vara lite konstiga när en tjej börja visa att hon är intresserad då dissar de henne, det har hänt mig några gånger :(
  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2024-05-07 17:17:42 följande:
    Det är min granne och vi både är lite blyga vi säger bara hej när vi möts och han tittar ofta på mig. Och jag fundera på att be om hans nummer/snap men jag är rädd att han avvisar mig för att killar kan vara lite konstiga när en tjej börja visa att hon är intresserad då dissar de henne, det har hänt mig några gånger :(
    Bjud övrr på en fika
  • Anonym (C)
    Anonym (K) skrev 2024-05-07 17:17:42 följande:
    Det är min granne och vi både är lite blyga vi säger bara hej när vi möts och han tittar ofta på mig. Och jag fundera på att be om hans nummer/snap men jag är rädd att han avvisar mig för att killar kan vara lite konstiga när en tjej börja visa att hon är intresserad då dissar de henne, det har hänt mig några gånger :(
    Börja med att småprata. Det kan man göra med grannar utan att det behöver betyda så mycket. Ber du om kontaktuppgifter blir det väldigt tydligt att du är intresserad, så det kan det vara bra att vänta med tills ni åtminstone har bytt några ord vid några tillfällen. 
  • Anonym (K)
    Anonym (C) skrev 2024-05-07 17:24:28 följande:
    Börja med att småprata. Det kan man göra med grannar utan att det behöver betyda så mycket. Ber du om kontaktuppgifter blir det väldigt tydligt att du är intresserad, så det kan det vara bra att vänta med tills ni åtminstone har bytt några ord vid några tillfällen. 
    Jag är väldigt dålig på att småprata jag vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska börja :(
  • Anonym (Vägen till mannens hjärta)

    Baka en kaka eller en plåt muffins en helglunch. 

    Ring på och fråga om han vill ha fika för att du har för mycket kakor/ en kompis som ringde återbud, och så tar du det därifrån.

  • Anonym (Synd)
    Anonym (K) skrev 2024-05-07 19:28:03 följande:
    Jag är väldigt dålig på att småprata jag vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska börja :(
    Det är ju synd, men att direkt fråga om snap är väldigt på/desperat och så ville du ju inte framstå?
  • Anonym (?)
    Anonym (K) skrev 2024-05-07 19:28:03 följande:
    Jag är väldigt dålig på att småprata jag vet inte vad jag ska säga eller hur jag ska börja :(
    Hej, jag har bakat bullar. Vill du komma över?
    Hej, finnt väder. Ska bli skönt att kunna sitta ute?
    Hej, vet du hur XXXXXX funkar?
    Hej, hur länge har du bott här?
    Hej, en kompis ska komma och hälsa på, vet du någon bra restaurang i närheten?
  • Anonym (P)

    Eller så fegar du och hoppas att han gör ett move.

  • Anonym (K)
    Anonym (P) skrev 2024-05-07 20:58:39 följande:

    Eller så fegar du och hoppas att han gör ett move.


     Nej men jag vill inte låta desperat..och jag önskar om han tar första steget men han ocksä är lite blyg eller vi vet inte hur vi ska börja eller prata...
Svar på tråden Visa man intresse utan att vara för på..