• Anonym (Usch)

Killen ”tar” min graviditet

Jag är så arg att jag kokar! 

fick reda på att jag är gravid för cirka 4 veckor sedan, helt oplanerat och vi blev båda chokade. 

när choken lagt sig blev jag euforisk, svävade på moln, berättade för min mamma och plötsligt fick livet en tydlig mening. 

jag har en sambo, varit tillsammans cirka 1 år, han har två barn sedan innan. Vi har inte haft ett problemfritt förhållande på något sätt, vi bråkar ofta. Men har såklart fina stunder med. 

han vill absolut inte att jag ska behålla det pga vår ostadiga relation och andra faktorer (ekonomi). Han föreslår istället att vi försöker igen om något år. kan tillägga att jag är 33 år. 

jag blir så jävla förbannad på honom, vi båda var medvetna om att detta kunde hända när vi hade oskyddat sex. Sen har han mage att tvinga mig att skada min kropp frivilligt och föreslå att vänta ett år och försöka igen?! Vad är det som säger att det är annorlunda om ett år?! Och jag förväntas ta hand om hans barn (älskar dom) men får inget eget?!

har självfallet mängder av hormoner som säkert eldar på känslorna. Fick även abrupt avsluta min medicinering med antidepressiva (sjukskriven) när jag fick reda på graviditeten.

vad ska jag ta mig till? Det svåraste för mig är tanken att jag ska gå och döda ett barn, jag vill verkligen inte. Om vi tar bort det, vet jag inte om jag kan se mig själv leva med denna man längre. Pga min ålder ser jag även detta som lite sista tåget. 

• Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 15:45:26 följande:
    Lägg av själv. 

Hon har ingen laglig skyldighet att någonsin se dem igen men hon verkar bry sig om barnen. 

Det var hon själv som skrev att hon inte vill utsätta barnen. Jag frågade henne vad hon inte vill utsätta dem för. 

Jag står fast vid att det är mycket värre för små barn när någon de tytt sig till bara försvinner än att ts pratar med dem en gång till.
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 15:48:05 följande:
    Du tänker kanske att TS inte framöver har någon skyldighet att försöka befrämja en god relation mellan det kommande barnet och dess pappa + halvsyskon?

Som sagt, lägg av.
    Såklart står du fast vid din åsikt, men du vet... jag står fast vid min också. Och ts välbefinnande står högre än hennes ex to be, samt hans ungar.

Angående framtiden så är det länge tills dess och då har nog det mest infekterade hunnit att lägga sig.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-10 15:58:30 följande:
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 15:48:05 följande:
    Du tänker kanske att TS inte framöver har någon skyldighet att försöka befrämja en god relation mellan det kommande barnet och dess pappa + halvsyskon?

Som sagt, lägg av.
    Såklart står du fast vid din åsikt, men du vet... jag står fast vid min också. Och ts välbefinnande står högre än hennes ex to be, samt hans ungar.

Angående framtiden så är det länge tills dess och då har nog det mest infekterade hunnit att lägga sig.
    TS verkar bry sig om "hans ungar".
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 16:33:49 följande:
    Det har jag inte förnekat.
    Dock är det inte hennes prio ett för tillfället.

Har inget mer att säga dig, det jag har skrivit har jag skrivit för ts bästa.
    Och just nu är inte exets ungar prio ett.

Trevlig helg!
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Suck) skrev 2024-05-10 16:33:49 följande:
    Jag älskar dom verkligen och kommer sakna dom mest tror jag. Så jag vill gärna på nått sätt säga hej då till dom, men inte nu. Nämnde det för mannen att jag gärna vill göra det i framtiden men då skriver han att då får jag göra det idag eller imorgon, sen är det för sent av någon anledning. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 14:29:50 följande:
    Jodå jag har en del pengar så det är kanske mest troligt att det blir någon motell-lösning. Vet inte hur jag ska överleva den ångesten som det kommer framkalla. Helt jävla ensam. Känns som allt detta plus en ångestattack kommer döda barnet. Jag är inte tillräckligt starkt för det här
    Ångestattacker dödar inte barn så du kan vara lugn. Har själv mått dåligt under mina graviditeter , ska inte gå in på allt här men var med om några riktigt jobbiga saker.. pappan till min äldsta slog mig när jag var gravid , det var väldigt längesen. Ta kontakt med kvinnojour om du inte har någonstans att ta vägen. Det är nog inte läge för skyddat boende om inte din kille har hotat dig eller varit våldsam men de kan säkert hjälpa dig på något sätt eller ge råd.

Kram och lycka till vad du än väljer! 
  • Anonym (Hans)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 03:33:10 följande:

Och om han nu tycker vår relation är så pass ostadig, varför utsätter han sina egna barn för det? Jag är mycket noga med att de inte ska höra eller se när vi är osams men vet också att barn fattar mer än vad man tror.

.. för att män gynnas mer av en relation än kvinnor. Och män stannar oftare i en relation som han INTE ser en framtid i med i väntan på den rätta. Under tiden får han ju : sällskap, bekräftelse, regelbundet sex, vardagsavlastning, hjälp med barnen, delade kostader, någon som stöder och lagar mat iallafall halva tiden, socialt utbyte. 

Jag tycker inte du ska göra abort om du vill ha det här barnet. Risken finns att han dumpar dig innan ni hinner påbörja bebisförsök om ett år. Eller så kommer han förhala det. Få män är sugna på fler barn än två. Att börja om. Bli låst ytterligare år. Så köp inte detta med att försöka senare. 

Dags att ställa krav 

• Anonym (Ui)

Jag hade aldrig gjort abort i din situation men däremot lämnat mannen. Om det kan bli riktigt illa för barnet hade jag nog däremot gjort abort för barnets skull, samt lämnat. 

• Anonym (?)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 16:48:40 följande:
    Jag älskar dom verkligen och kommer sakna dom mest tror jag. Så jag vill gärna på nått sätt säga hej då till dom, men inte nu. Nämnde det för mannen att jag gärna vill göra det i framtiden men då skriver han att då får jag göra det idag eller imorgon, sen är det för sent av någon anledning. 
    Anledning: Han har hittat en nya att grill och ha sex med samt som kan passa hans barn. 
  • Anonym (Ui)

Men herregud, åk hem! Och han kan inte tvinga dig att prata. Det du kan säga i så fall är att deras pappa känner att det blir bäst såhär. Men åk hem!! Han ska inte få vinna. 

Efter att ha läst dina inlägg känns en abort som det absolut bästa för (icke-)barnet. 

• Anonym (Anna)

Fy vilken situation ts. Kan du kontakta en kvinnojour och se om de kan hjälpa dig med boende och stöd? Hur långt gången är du?

Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet