• Anonym (Usch)

Killen ”tar” min graviditet

Jag är så arg att jag kokar! 

fick reda på att jag är gravid för cirka 4 veckor sedan, helt oplanerat och vi blev båda chokade. 

när choken lagt sig blev jag euforisk, svävade på moln, berättade för min mamma och plötsligt fick livet en tydlig mening. 

jag har en sambo, varit tillsammans cirka 1 år, han har två barn sedan innan. Vi har inte haft ett problemfritt förhållande på något sätt, vi bråkar ofta. Men har såklart fina stunder med. 

han vill absolut inte att jag ska behålla det pga vår ostadiga relation och andra faktorer (ekonomi). Han föreslår istället att vi försöker igen om något år. kan tillägga att jag är 33 år. 

jag blir så jävla förbannad på honom, vi båda var medvetna om att detta kunde hända när vi hade oskyddat sex. Sen har han mage att tvinga mig att skada min kropp frivilligt och föreslå att vänta ett år och försöka igen?! Vad är det som säger att det är annorlunda om ett år?! Och jag förväntas ta hand om hans barn (älskar dom) men får inget eget?!

har självfallet mängder av hormoner som säkert eldar på känslorna. Fick även abrupt avsluta min medicinering med antidepressiva (sjukskriven) när jag fick reda på graviditeten.

vad ska jag ta mig till? Det svåraste för mig är tanken att jag ska gå och döda ett barn, jag vill verkligen inte. Om vi tar bort det, vet jag inte om jag kan se mig själv leva med denna man längre. Pga min ålder ser jag även detta som lite sista tåget. 

• Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet
  • Anonym (Nina)

Jag har som sagt inte läst hela tråden då den är lång, utan bara första och sista sidan.   Jag ska läsa alla dina inlägg i morgon.    Ta hand om dig! 

• Anonym (Usch)
    molly50 skrev 2024-05-19 23:42:33 följande:
    Det du kan göra är att göra en orosanmälan. Och den kan du göra anonymt.
    Då blir han utredd och med lite tur så får barnen bo hos sin mamma.
    Då har du i alla fall gjort det du kan.

Och för din egen skull så tycker jag du ska söka egen bostad.
    Han kommer bara att trycka ner dig ännu mer ju längre du stannar där.
    Han är mycket duktig på att dölja den här märkliga för utomstående, den började visa sig först när vi varit tillsammans länge. Jag vet inte, han är egentligen ingen dålig pappa till sina barn. Han behandlar mig väldigt annorlunda 
  • LFF
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-20 01:15:12 följande:
    Han är mycket duktig på att dölja den här märkliga för utomstående, den började visa sig först när vi varit tillsammans länge. Jag vet inte, han är egentligen ingen dålig pappa till sina barn. Han behandlar mig väldigt annorlunda 
    Varit tillsammans länge? Hade inte ni bara varit tillsammans i ett år? Det är INTE länge! 
  • Anonym (Kalle)

Om han behandlar sina barn bra men är elak mot dig så säger det väl något om hans känslor för dig? Han värderar inte dig, han är inte snäll mot dig, han älskar inte dig. 

Lämna honom så fort det bara går. 

Och det är självklart märkligt och dumt att kasta ett halvdött djur mot någon som är ledsen. Det är knasigt även om djuret är dött eller om den andra inte är ledsen men sammantaget är det ett skrämmande elakt beteende. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    LFF skrev 2024-05-20 07:21:30 följande:
    Varit tillsammans länge? Hade inte ni bara varit tillsammans i ett år? Det är INTE länge! 
    Haha.. tänkte samma, 1 år är ju "ingenting", nyss träffat/känner inte varandra riktigt stadiet skulle jag säga.

Barnen skulle kanske sakna ts om hon flyttade ut, men de är så små och glömmer snabbt = absolut inget skäl att stanna. 

Ts, har du verkligen inga anhöriga släkt eller vänner som du har kontakt med och kan få stöd av?

Flytta hem är mitt råd, den där relationen kommer aldrig bli bra tror jag, tyvärr. 
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-19 23:25:55 följande:
    Ännu ett lager till detta är ju hans barn. då ska jag lämna dom i hans vård. Och ja jag vet att det inte är mina barn men det går emot mina värderingar att inte reagera när barn riskerar att fara illa. Gjorde själv det i barndomen och kan fortfarande bli arg när jag tänker på att ingen i min närhet lyfte ett finger.
    det är fint tänkt men i mitt huvud finns ingen annan än honom. Det är han eller ingen. Jag vet det är idiotiskt 
    De är inte ditt ansvar!! Förstår att du bryr dig om dem så himla mycket, men det du gör är en orosanmälan i så fall. Inget annat.
  • Anonym (Lis)

Jag har tagit mig ur en destruktiv relation. I mitt fall har jag barn med mannen och måste ha fortsatt kontakt. jag rekommenderar dig att bryta och skaffa barn själv istället. Då slipper du anpassa dig efter honom och ha kontakt och riskera att fortsätta påverkas av honom.

Jag insåg först efter jag lämnat att han utsatt mig för i stort sett allt inom psykisk misshandel.

Du kan ringa kvinnofridslinjen antingen bara för att prata om det du går igenom eller också för att få tips om vart du kan få stöd i din kommun. Vid aborten kan du också fråga om psykologsamtal, de brukar kunna erbjuda sånt i samband med abort.

Gällande hans barn så förstår jag att det är svårt, men visst har de en mamma också? Om du är orolig för dem så gör en orosanmälan.

Och se till att få tillbaka din lgh så snart du kan.

Och kom ihåg, det är enklare att skaffa barn själv än att göra det i ett förhållande fyllt med bråk där du dessutom verkar dra det tyngsta lasset. 

• Anonym (Kalle)

Han är ju en ok pappa säger du och barnen har en mamma. Du behövs faktiskt inte i deras liv. Använd inte barnen som ursäkt för att stanna kvar, var ärlig mot dig själv åtminstone. Att ni bråkar,  du är ledsen, han arg och stämningen dålig är knappast en fördel för barnen. 

Ta dig därifrån för allas skull men främst för dig själv. Han är ingen bra man för DIG 

• molly50
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-20 01:15:12 följande:
    Har du pratat med mamman till hans barn?
    Jag tänker att det kanske finns en anledning till att det tog slut mellan dem också?
    Kanske behandlade han henne på samma sätt?

Är han manipulerande så kan det ju bli svårt.
    Men du som varit tillsammans med honom och bott tillsammans med honom länge borde ju veta hur han fungerar,tänker jag.
    För beter han sig så här inför barnen så är han ingen lämplig pappa.
  • Anonym (Flerbarnsmamma)

Har varit i samma sits men då var de ja som hade barn sen tidigare. Sa åt honom att skydda sej så ja ej blev gravid. Så sa han till mig stt d var mitt fel att jag blev gravid. Han var väldigt arg o bestämd. Du gör abort. Gjorde många aborter pga honom då jag  skulle minsann ha koll när jag hade ägglossning :( Jaglcnbehöll den gånger

Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet